19 Ağustos 2016 Cuma

"gençlik biter, alışkanlık düşmana keser"




Yazmasam da okunmasa da bu blogda yıllık değerlendirme yazılarımdan vazgeçmeye niyetim yok…
Yolun yarısına koşar adım ilerlerken, şu geçen senenin genel hissiyatını not düşmek kişisel tarihim adına boynumun borcu.
Yine tümden geleceğim, bu yaşımı ben pek sevmedim. Güzel şeyler de olmadı değil ama çoğunlukla tatsız şeyler kaldı aklımda. Ya da şu an bir buruk tat var bünyemde, onu tüm yaşıma malediyorum.
Tüm bağlılıklarımı bırakmaya, normalleşmeye yönelik adımlar atarken, farkındalık, psikolojik olarak her şeyi en küçük parçasına irdelemek, sorgulamak gibi sevdalara girdim.  Her hadisenin arkasında yatan gerçek nedene inmek gibi hobiler edindim, gözlemledim, dinledim ve netice insanların pek de gerçekle yüzleşmeye hevesli olmadığını öğrendim. Dil ile gerçek o kadar farklı ve insanlar kendini kandırmaya o kadar hevesli ki, insanlık adına en çok buna üzüldüm.
Kararlar aldım, uygulayamadım. Niyetler edindim, yollara giremedim ama mental olarak çok şeyi değiştirdim. Bundan önceki değişimlerimi herkes farketti de, bu sene olanlar daha bir bende kaldı sanki. Empati yapmaktan, etrafımda dillenmeyen ama hissedileni iliklerime kadar farkındayken, mış gibi yapmaya çalışmaktan yorgun düştüm.
Kısacası ömründen Salı günü manasızlığında bir yaş geçti. Ve bu yaşı tek bir cümle ile ifade edecek olsam şöyle derdim;
“Bir şeyi başaramamıştım ve bunun tam olarak ne olduğunu bilmiyordum”
(Ben kalp Eldivenler by Murathan Mungan)…Aslında nere-ler-de başarısız olduğumu da biliyorum da, her zaman kabullenmek ile bunu sesli itiraf etmek aynı senkronizasyonda olamıyor. O noktayı da kendime gelişim alanı olarak belirliyorum.
Kaldı ki aslen başarı olmadan da mutlu olmam gerektiğini ya da başarılı olamayacağımı kabul etme dönemimdeyim. Depresif miyim fazla mı derindeyim onun da kararına siz varın artık.
Ps. Blogdaki ergen ruhumu korumak adına, bu şarkının soundrack’i olarak da bugün ilk defa (bu yazıyı yazarken) denk geldiğim Sertab Erener ve Tek Başına şarkısını iliştiriyorum.
ps.2. Başlık şarkısı ismi güzel, varlığı etkileyici kadın Kalben'den Ömür Geçer.


2 yorum:

Unknown dedi ki...

kutlu,mutlu,sağlıklı bi yeni yaş dilerim sana!

ben okuyorum bak mesela yalnız değilsin:) yaş ve profil olarak da yakın olduğumuzu düşünüyorum -yanılmamışımdır umarım- ben beceremediğim için sanki ben yazıyormuşum gibi geliyor ve çok hoşuma gidiyor...eskiden beri keyifle takip ediyor(d)um:)

sevgiler

By_higH dedi ki...

"Ömür Geçer" değil "Ömür Geçmez" ;)