22 Nisan 2014 Salı

"Aşkımızın üstü tozlanmış, örtsek bir çarşafla"



Asabiyet güncesi;

Anadolu yakası'na taşındığımı öğrenen ve benim işimin gezmek/bilmek olduğunu bilmeyenlerin bana kendince yeni bir yer önermesi ve benim olgunluğum nedeni ile artık bunlara “ilk defa duyuyormuş” gibi tepki vermem,  asaletimden değil, bezginliğimdendir. En son zamane kahvesi diye bir yer var, çok seversin diyen oldu. Ben de ne yapayım, ben hevesimi alalı 3 yıl oldu demek yerine, aa evet biliyorum, oraya da uğrarım birara dedim. (Bu süreçteki en büyük istisnam da kuşburnu komşum. Mahallemize dair her şeyi itinayla kusburnu ve ayheyt’e danışıyorum. Kendileri ailecek analitik olduklarından hiçbir sorum da cevapsız kalmıyor maşallah. )

Son zamanda hem iş hem bu mekan olaylarında, senin gittiğin yollardan ben dönüyorum hissiyatını o kadar derinden hissediyorum ki, bu da beni huysuz bir ihtiyar olmaya çok yakınlaştırıyor..


Her köşede biten şablon restorancılığa gıcık olsam da, feri sayesinde, gidip gördüğüm Anadoluhisarı big chefs’i çok beğendim. Kuytu da kalmasını istemekle birlikte, hisarda karnımı güzelce doyurabileceğim bir mekanın açılmasından da gayet memnunum. Zira bilmeyenler olabilir benim için Anadolu yakası aslında cadde tarafından ziyade, boğaz hattıdır.

Her gün prime time’da metrobüs kullansam, kesin kafayı yerdim. Hız ve trafik anlamında büyük rahatlık sağlasa da, her yolculuk büyük bir insanlık mücadelesi. Hafta sonu kullanımlarında bile insanlar birbirini eziyor ama biz yine de İstanbul için metropol, refah seviyesi gibi kelimeler kullanabiliyoruz da, insan gerçekten hayret ediyor.  Daha geçen gün, gözümün önünde bir adam kapıya sıkıştı, kapı açılmadı, kolu kapıda kaldı, otobüs hareket etti ve ben bir yerden sonra gözlerimi bu gerçekliğe kapayıp, sadece bağırdımJ

Yine bir Türkçe pop şarkının esiri oldum. Bir hevestir, geçer diye daha sonra pişman olacağım link paylaşımlarında bulunmuyorum ama şunu itiraf edebilirim Pazar gününden itibaren 300 kez kesin dinledim. Tam da bu sebepten Türkçe pop olayını çekirdek çitlemek ile eşdeğer tutuyorum. Paket açıldı mı, bitmeden insana huzur yok, beyninde sürekli aynı melodi dolanıyor. Bu noktada bir şarkı dinlemekten fiziksel olarak kusacak ilk insan olmaya da adaylığımı koyuyorum.

Çemkirmelerim burada bitmiyor, daha bunun iş halleri var…

Pek yakında, yine bu sinemada.
 

4 yorum:

varol döken dedi ki...

http://www.resimler.tv/data/media/407/baga-mi-dedin.jpg

malumafatrus dedi ki...

Aslan burcuna ukalalık yapmaktan mı korkacağım sayın Döken? Senin önerilerin birçoğu benim uzun zamandır uğramadığım mahallelerden, o yüzden senin tavsiyelerine içimden konuşmuyorum merak etme:))

varol döken dedi ki...

rexx'in aşağısına yeni mekan açıldı, buna asla çemkiremezsin zira cumartesi ilk ben gittim! brasserie bomonti, çok bir özelliği yok ama 3 kat bahçeli, güzel yer.

anadolu yakasında öyle çok gizli saklı yer yok, onu da söyleyip sana azcık ama azcık katılayım.

kağıt faresi dedi ki...

çengelköyde oturmama rağmen anadolu hisarında big chefs olduğunu bilmiyordum, ilk fırsatta keşfe çıkayım.