20 Aralık 2013 Cuma

"Some things should be simple, even an end has a start "




Berkun Oya’nın bendeki kıymeti 2013’de katlanarak arttı. Her yazısını hevesle bekledim. Yazıları sayesinde sevmiyorum artık dediğim Cuma günlerine iyi niyetler besledim. Ama işte her güzel şey’in sonu olduğundan, yaratıcı adamı belli bir düzende tutmak da mümkün olmadığından, hepimiz için kritik olan 31 Mayıs sabahında bitti dedi, yazılarına son verdi.

O gün bugündür kaç kere eski yazılarını tekrar açıp okudum bilmiyorum. Gün gelip tekrar yazmaya başlaması en büyük hayalim. Bence olacak ama kusura bakmayın o zamana kadar sizi eskilerle boğmaya devam edeceğim.
Şaka değil, yeni yıla girdiğiniz hissiyatın yılın geneli için de bir temel oluşturduğunu düşünüyorum. Ya da ben her şeyle bir bağlantı kurmaya bayılıyorum.
31 Aralık’a yapılacak en büyük yanlış “o akşam çok eğlenmek zorunda hissetmek”. Nasıl hafta sonu çıkmak artık klişe ise, yeni yılı 31 Aralık gecesi eğlencesi ile kutlamak da fevkalade abes. Milat sizsiniz, eğlenceyi de isterseniz her yerde yaratırsınız.

Yine de içinizde bir sıkıntı oluşursa aşağıdaki yazıyı okuyun. Aslında hepimiz ne kadar da benzeriz diye içinizi rahatlatın ve keyfinize bakın.

" Klasım bitti. 31 Aralık kapıda. Yılbaşı gecesi yaklaşırken hep bir sıkıntı kaplar benim içimi. Daha Temmuz'dan başlar bu durum bazı yıllar. Aslında derdim özel günlerin hepsiyle. Temsil meselesine dönüşür hep bu günler, mutluluğun skoru tutulur. Mahalle baskısının en yakışıklısını hep bu özel günlerden hatırlarım ben. Gönülsüz ve çaresiz, bir smokin giyer ki ruhum, hep küçük gelir, yakası sıkar, hiç yakışmaz, göbeğim taşar, tadım kaçar, gerilirim, yorulurum, tat kaçıracak bir şey yoksa da sıkıntı yok, ben bulurum. Yine öyle oluyor bu günlerde. Hızla yaklaşıyor yılbaşı müşameresi ve ben yan gülmeye başladım çoktan....."


Benim kendi adıma tek isteğim, bir sonraki yeni yılı yurt dışında karşılamak. Onun dışında 2014 yılı içinde gerçekleşmesini istediğim ulvi bir şey var, onun için de pozitif düşüncelerinize talibim.

Size de tavsiyem hayatı fazla ciddiye almayın, bunca yıl yaşadık gördük,  pek de matah bir şey yok geride kalan.

Bu yazıdan çıkartılmayacak  yeni yıl paradoksu; Değişim iyidir ama insan da her şeye alışır...

ps. başlık şarkısı An End Has s Start ile Editors

1 yorum:

varol döken dedi ki...

elbette pozitif düşüncelerle gelmedim. insanın ruhunu smokin gibi falan sıkmaz yeni yıl gerilimi. evinde oturursun bir şey yapmak istemezsen. berkun kötü bir yazar diyemem ama bohemlik sızıyor her yanından senden okuduğum kadarıyla. bu tür klişeleri anlamak için illa okumak mı gerekiyor. her yer bu tür benzetmelerle dolu, twitter bile bu tanımların 100 kat iyisini yapanlarla dolup taşıyor. dediğim gibi berkun'u çok okumadım çok laf etmek istemiyorum ama okusam herhalde yerden yere vururdum!

bu arada yılbaşında ne yapıyorsun???