15 Aralık 2013 Pazar

"eskidim kendim kadar"




zamanım olsa 2013 için elizabethtown usulü bir albüm tarihçesi çıkartırım. Şurdan buraya giderken dinlediğim şarkı, su altında dinlemekten en mutlu olduğum şarkı, içimdeki ergeni hep ayakta tutan şarkı, dinlemekten itinayla kaçtığım şarkı, dinlerken herkesi bıktırdığım şarkı diyerek epey detaylı ve de filtresiz bir albüm çıkartırım ortaya. 

Ama gerek yok, her şarkı anısıyla yer ediyor hafızamıza zaten. hafıza yorulsa da 10 yıl sonra dinlerken bile çoğu şarkının benim için ne ifade ettiğini hatırlayacağıma dair bir inancım var:) Yanılırsam yeni şarkılar eskileri unutturmuş diye teselli bulurum...

2013 albümüm açık ara Editors...Ayağıma kadar gelseler de canlı dinleyemediğim Editors'u yıl boyunca cd.den epey dinledim. Albümdeki her şarkıya dönemsel olarak taksam da, albümün en iyisi için adayım Sugar olur. Well worn hand ise, bendeki etki ve tepkisinden ötürü yıl içinde pek fazla dinlememek hayırlısı olur kategorimde yer aldı. 





Ve 2013 içinde daha çok sevdiklerim, daha çok dinlediklerim olsa da benim için bu yılın şarkısı spring offensive'den geldi. Şarkıyı ilk Temmuz'da falan dinledim sanırım. Ufak ufak yer etti bende. Melodi ve vokallerdeki hüznü sevmekle birlikte, klibi kadar depresif hissiyatlar oluşturmuyor şarkı bende. Ve daha ironik olan, özellikle denizde yüzerken dinlemekten pek hoşlandığım bir şarkı...

Şarkının eğlencelisi hafızada yer etmez ama dilerim 2013'ü siz daha güzel şarkılar ile hatırlarsınız. Ve umarım gelecek yıl dinlediğim çoğu şarkı keyifli bir an'la hafızamdaki yerini alır. 

ps. başlık şarkısı Yaşar ve Mazim Değil...

5 yorum:

varol döken dedi ki...

müzikten nasıl bu kadar etkileniyorsunuz? benim için müzik bir fon eşlikçisi. hoş benim için hiçbir şey size tesir ettiği gibi etmiyor. ya da ben akşamları çok öfkeli oluyorum:(

varol döken dedi ki...

şarkı güzelmiş bu arada. editors'ü de senden sonra bayağı dinledim. iyiler ama vazgeçilmez değiller. ben sanırım michael jackson ve queen'den beri hiçbir müzikten o kadar etkilenemiyorum. biraz da cranberries ile guns&roses...

malumafatrus dedi ki...

Ben de varol doken'in sabah vaktiği yorumları desteliyorum:)

varol döken dedi ki...

sabah vaktiği desteliyorum???

sen bunu sabah ezanında daha uyanmamışken attın sanırım:)))

malumafatrus dedi ki...

ipad kelime doğrulamayı destekliyor, tuğba ise yazdığı şeyi kontrol etmeyi bir türlü öğrenmiyordu.