7 Mart 2013 Perşembe

"hep yarım yanlış okundum, bitmeden unutuldum"




Hayatınızda epey işleyen bazı şeyleri birilerine tarif etmek istediğinizde genelde kelimeler eksik kalır. Bendeniz de Redd sevgim ve şarkıları üzerine konuştuğumuzda genelde bu derde düşerim. Artık Melek Değilim hayatımın şarkısı olduğundan, sonrasında hangi şarkıları önersem Redd’i en doğru şekilde anlatabilirim gibi bir derde ara ara düşerim. Benim için Redd demek sıkılmadan üst üste sayısız şarkısı dinlemek olduğundan, dinliyorum da en çok hangilerini seviyorum bir bunun farkına varayım diyerek kulaklığımı taktım ve kağıda kaleme sarıldım.

Bu müzikal gözlemim sayesinde, 21’in gerçekten şahane bir albüm olduğunu -gecikmeli olarak- idrak etmiş oldum. Ben albüm bağımsız şarkılara takılırken, 21’in konseptinden de ziyade benim adamlar (yani Doğan Duru) yazmış dediğim tüm şarkıların 21’de biraraya gelmiş olduğunu idrak ettim.

Aslında bu yazıyı yazarken hedefim kendime bir ilk 10 listesi yapmaktı, şarkıları dinledikçe bunun pek mümkün olamayacağını gördüm. En fazla az sevdiğim şarkılardan küçük bir liste yapabilirim.

Gönlüm albüm kronolojisi ile ince işçilik ve müzikal yorumlar da olan bir yazı yazmak isterdi ama zaman ve yetenek kapsamında şimdilik çok dinleyen ve pek seven olarak hissiyatlarımı çiziktireceğim. Tabi bir de şu da var, bu kadar iyi referansları olan bir grup için Hayat Kaçık Bir Uykudur yeni olması sebebiyle 1-0 geriden geliyor. Yeniliği de üstüne başka albüm gelmemesinden kaynaklanıyor. Yani bakarsınız bir sonraki albümde HKBU 21’in tahtını sallar. Zaman ne gösterirse dinleyip yazarız.
Listeye bildiğim ve sevdiğim sorudan başlıyorum. En sevdiğim Redd şarkısı aynı zamanda hayatımın da şarkısı olan Artık Melek Değilim. Benim için zirve şarkının Gecenin Fişi Yok’taki hali ki (orjinali Kirli Suyunda Parıltılar’da), bir türlü de Youtube’da bu halini bulamadığımdan size aynı muhteşemliği dinletmemi isterseniz, üşenmem hepinize (sahi biz kaç kişiyiz?) mp3 formatını gönderirim.




Şüphe duymadan ikinci sıraya koyduğum şarkı ise HKBU’nun bana göre en güzeli Bir Yol Bulursun. Dar zamanda, zor zamanda açıp açıp dinlenen sabretme şarkısı. Yanılmıyorsam sözlerinde veya müziğinde alışılanın dışında Berke Hatipoğlu’nun da katkısı olan, çok da güzel olan şarkı. Muhteşem sözlerini bir yana bırakırsak, davul ve klavyenin öne çıkaşıyla bir Berke Özgümüş&İlke Hatipoğlu şovu. (Favori satırım; Kendine Biraz Umut Ver)
Bundan sonra bir üçüncü şarkım yok, her şarkı haliyeti ruhuma göre üçüncü şarkım olabiliyor. Bu sebeple, öncelikle karşıma çıktığında diğer şarkıya geçme sebebim olan şarkıları da ifşa edebilirim. HKBU baştan mağlup demem sebebim de bu şarkılarda saklı. Kaldı ki, şimdi şarkıları yeniden dinlediğim de en güzellerin için de az güzel oldukları için burun kıvırdığımı da farketmiyor değilim. Beni Sevdi Benden Çok, solo olması sebebiyle mi albümdeki yeri veya giriş introsu sebepli mi bir türlü ısınamadığım şarkı. Albümün ikinci klibi olduğuna göre benim dışımda da pek sevilmiş olmalı, hatta kusburnu da şarkıyı pek sevmiş klibi sebepli de hayalkırıklığına uğramıştı. Ben şarkıyı da sevmediğim için üzülmedim, zaten Redd’in şarkılarına yarışacak güzellikte bir kliplerini de beklemekten vazgeçtim.



Sevmeden Geçer Zaman ise Şebnem Ferah etkisiyle Redd’in bugüne kadar bana en arabesk (bahçelere dalardık'ı kategori dışı bırakıyorum) gelen şarkılarından biri. Konserlerde Doğan Duru’dan dinleyince pekala güzel gelen şarkının Şebnem Ferah’lı halini niyeyse pek sevemedim. ( Favori satırım; Miş’li geçmiş düşer üstüme, istesem de bugünü hiç yaşayamam)

Şimdi farkediyorum da Hayat Kaçık Bir Uykudur’a önyargım balık baştan kokar (uykusuzluk bünyeye ters) şeklinde olmuş, çünkü ben albüme ismini veren şarkıyı da cd’den dinlemeyi pek sevmiyorum. Üzgünüm başkan ben olamam evcil, grubun favori mottosu olsa da, muhteşem bir konser şarkısı olsa da, yine giriş introsu sebepli (başka grubun şarkısı hissiyatı) cd’den dinlemek pek tercihim olmadı.

Albümdeki 3 şarkıya burun kıvırmam, Bir yol bulursun’dan sonra Aşık Oldum Cellladıma, Iskaladık Birbirimizi ve Senden Sonra’nın yeni halini (fazla Coldplay ruhu taşıyan) çok sevdiğim gerçeğini unutturmasın. İkincil sevdiklerim ise Yolunda Gitmeyen Adam, Yavaş Yavaş ve Ormanda Kaybolmuş Bir Yaprak. Özellikle “savaşırdık döndüğünde ziyannnn dünya” kısmı ile Yolunda Gitmeyen Adam ve “gitmeye öyle çok alışmışım ki sevmeyi deneyince içim hoşçakal diyor “ ile Ormanda Kaybolmuş Bir Yaprak da bünyemin güzel şarkı sözlerini illa bir yerlere yazmak isteyen (bitmek bilmeyen msn ruhu) tarafıma hitap ediyor.


Albümden bağımsız şarkıları seviyorum diye yola çıkıp, albüm özelinde yazı yazmam da alışılagelmiş tutarsızlığımın resmi oldu ve her zaman olduğu gibi yazı da planladığımdan uzun oldu. 21 ve Kirli Suyundan Parıltılar’a başka bir yazı ile hayranlığımı dile getirmek üzere, albümsüz şarkı Boşver ile Redd Külliyatı’nın ilk kısmını sonlandırmak isterim.

Boşver sıklıkla kullanılan ama karşı taraftan duyulunca da can sıkabilen bir laf. Sizin özene bezene yazdığınız bir şeye verilen ok cevabı gibi, bir nev-i duvara toslama hali. (Zamanında Yeşim Salkım’ın Serhan Aloğlu ile dans ederek meşhur ettiği Kenan Doğulu şarkısını hatırlayanlara selam ederim) Tek gecelik ilişki meftumu da hissiyatlı şarkılar atlasında konu edilmesi tercih edilmeyen durumlardan. Yapılan şarkılar da bu kapsamda bakkal şarkısının sözlük karşılığı olmuştur.

Ama Redd hiçbir albümde yayınlanmayan Boşver’i ile hadiseyi güzelce özetlemekle kalmamış (bknz; Boşver, Sevdim de ne oldu? Boşver, böylesi daha güzel satırları) şahane de bir şarkı yapmış. Onların gizli şarkısı, benim de gizli hitlerimden biri. “Karbon kağıdı konmuş gibi duyguların arasına” lafı da benim için afilli, Doğan Duru’nun söz yazarlığındaki aşmışlığı içinse sıradan bir örnek.

Kıssadan hisse; seviyorum ...

ps. yazar başlık şarkısı (Roman Kahramanı) ile "yazı uzun gözüküyor ama sabredin" mesajını da alttan alta vermektedir.
ps.2 Fotoğraflar Redd.com.tr'den alınmış, kusburnu sayesinde de bloga iliştirilebilmiştir.

5 yorum:

varol döken dedi ki...

birinç!

malumafatrus dedi ki...

sanırım aynı zamanda tekinç'sin de Varol. Feriyi unuttuk ama kusburnu nerede?

varol döken dedi ki...

kusburnu buradaysa yarın için bana 2 kişilik rezervasyon yaptırabilir mi tehlikeli oyunlar'a? mail de attım.

blog sahibesi başta olmak üzere hepinizin dünya kadınlar günü'nü de kutlayayım eşitlikçi ve aksi bir blog yorumcusu olarak

kusburnu dedi ki...

davulcu berke'nin fotosunu iliştirdiğin için pek güzel olmuş bu yazı :)

varol yer kalmadı demiş Erdem ama yazıştınız heralde sonrasında. git bence, sana yer bulunur her türlü. 170 rez.var yazmışlardı en son..

redd klip çekmesin, ergen müzik grubu pozları da vermesin. başka da bişey istemem, pek şukelalar zati. öptüm kib bye.

kusburnu dedi ki...

ikinçç