3 Şubat 2013 Pazar

"cevapsız sorum sana mirasım olsun"





Life of pi; Beklentisi düşük kendisi şahane film...

Fragmanının amacı bir film hakkında merak uyandırmak ya da fikir vermek ise, pi'nin hayatı fragmanınin bu konuda sınıfta kaldığını pekala söyleyebilirim. Bundan  şikayetçi olduğum düşünülmesin, aksine güzel görseller izlerim diye gittiğim bir filmden bu kadar etkilenmiş olmaktan fazlasıyla mutluyum...
Filme dair derin kopyalar vermeyecek olsam da, izlemeyenlerin bu noktadan sonra yazıyı okumamasını sosyal sorumluluk bilincim gereği belirtmek isterim. Tabi bir de filmi izleyin ki (3d sartiyla) sizle de daha sonra hakkında konuşabilelim isterim. 

Hep aynı şeyi yazıyorum ama bana göre bir filmin ya da kitabın başarısı sizi bulunduğunuz andan soyutlayabilmesi, etkileyiciliği ise sizde sonradan sebep olduğu  derin düşüncelerdir.

Kıssadan hisse, 3 boyutlu filmden görsellik bekleyin, konusunu sorgulamayın diyenleri ters köşeye yatiran bir film pi'nin hayatı. 

Hiçbir zaman bir filmi çok derin alt düşüncelerle izleyenlerden olamadım. Zaman geçince biraz da yönlendirme ile filmi daha iyi anlayanlardan olduğum  için film sonrasında sözlükteki  birçok yorumu okudum. Birçok şeyi anladığımı sanan halimle filmi bir kez daha izlemem gerektiğini düşünüyorum ve merak ediyorum o kadar metaforu nasıl anlıyorsunuz kuzum siz?



Filmin benim açımdan en etkileyici cümlesi aynı zamanda özeti; "Hayat bir vazgeçme mücadelesidir" oldu.

Şu an kendime sorduğum soru, en sonunda Pi'nin anlattığı  öykü olmasaydı, hikayeye inanıp inanmayacağım. 

Aslında filme dair o kadar çok şey okudum ki, bir de açılan algılarımla filmi izlersem ne hissedeceğim başlı başına merak konum.

Gerçi filmin açık sekilde vurguladığı sey, insanın inanmak istediğine inandığı ve hayatta kalmak uğruna hepimizin kendimize hikayeler uydurduğu...

Teknik açıdan hiçbir yorum yapamadığım şu film yazısında demem o ki; Life of pi'de de hikayeler anlatılıyor ve sonradan farkediyorsunuz ki aslinda film inanmak istediğiniz ve görmek iste(me)diklerinizle size ayna tutuyor...

Mucizelerde zaten hep filmlerde oluyor...

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar; 

  • Filmi Arzum Onan ve oğluyla aynı salonda izledim ve salonun hemen çıkışında onları karşılayan Mehmet Aslantuğ'un yüzündeki ifade ile yine ve yeniden  aslantuğ  ailesine hayran kaldım.
  • Sinema meftumu zaten pahalı bir hal iken; iade etmek şartıyla verilen 3boyutlu gözlükler için ek para ödemeye de gıcık oluyorum. City's sinemasında uzay gemisine binecekmisiz hissi veren gözlüklerin bünyemde sebep olduğu acı ve alerjiyi de verdiğim paranin karşılığı olarak görüyorum.
  • Ve bence Pi'yi oynayan çocuk (Suraj Sharma) filmdeki bazı sahnelerde bildiğin Arda Turan...
Ps. Başlık şarkısı sükut ve Melis Danişmend 

6 yorum:

varol döken dedi ki...

benim gibi yap, gözlüğünü yanında taşı:)

varol döken dedi ki...

bunun kitabı bestseller olmamış mıydı zamanında neden herkes yepyeni bir şeyle karşılaşmış gibi heyecanlı. ben okudum ama hatırlamıyorum başını sonunu.

varol döken dedi ki...

bu arada hem kelime doğrulamanın kalkmasını hem fery'nin doğum gününü kutlayalım. mutlu yıllar feryyyyyyyyyy mutlu yıllar feryyyyy

malumafatrus dedi ki...

o gözlük daha önce başka bir salondan çaldığın gözlük mü peki? bir de neden kimse bana, 3d gözlüğü ister misiniz diye sormuyor bilet alırken?

varol döken dedi ki...

çalmak? parasını verdiğim gözlüğü ne zamandır çalmış oluyorum:) parasını verdim, iade etmedim filme gidince yanımda götürüyorum. ben bu konuda afm'ye mail atmıştım yaptığınız soygundur diye. kimse filmi 3 boyutlu çekin demiyor onlara, lokantada ekmeğe para almak gibi bir şey gözlüğe para almak. bir mahkeme falan açılsa kesin kaybederler. misal ben 3d seçeneği olmadan da izlemek istiyorum filmi, evet bazı sinemalarda var ama aynı sinemanın içinde olması lazım hem 3d hem normal izleme imkanı.

malumafatrus dedi ki...

Lokantada ekmeğe para almak demişken, bunu çoğu restoran yanına zeytinyağı koyarak alıyor adı başka şey (hatırlayamadığım) oluyor o ayrı. Yine de kahvaltı edilen limonatada ikinci ekmek tabağına bu parayı isteyen Çapamarka'nın kulaklarını çınlatmak isterim.