6 Ocak 2013 Pazar

"bir şiir olamadım kafiyene uyamadım"





Bunca zaman sonra öğrendiğim bir şey var ki, sevdiğim heyecanlandığım bazı şeyleri kendime saklamam lazım. Paylaşmak güzel ama duygular da insanlar da değişken. Bugün okumaktan gurur duyduğun birinden, gün geliyor utanıyorsun. Ya da bunca vakit burun kıvırdıklarına, gün gelip hayran oluyorsun.

Bu noktada (ve bu blogda) Berkun Oya halen sevdiklerimden ve kafamda bir yere konumlandıramadıklarımdandır. İşlerini (Babamın Cesetleri) merak ederim, heves eder, eleştiririm (Son, Bayrak).

Sunucu diye tanıdığım ( Defakto), oyuncu diye gördüğüm Berkun Oya'nın gerçek anlamda yetenekli olduğu alanları bulduğumu düşünüyordum ki, sessiz ve de sakin bir şekilde Radikal'de yazmaya başladı. Şimdi her Cuma Radikal'i açıp komik ama önce onu sonra da Evrim Sümer'i okuyorum. Ve geri kalan günler de Radikal'in internet sayfasını açmayı bile düşünmüyorum.

Ve yine kendim aldığım kararı uygulamayı beceremediğimden,  yazılarından bazı satırları buraya kopyalıyorum. Bu vesileyle de artık kitap okuyamadığımı itiraf ediyorum ki, belki bu sayede kitap okumuyor olmanın getirdiği vicdan azabım hafifler. Ne kitaplar aldım elime ama bir türlü saramadık birbirimizi. Ya doğru kitabı ya da doğru zamanı bulamıyorum. Umudum bu senkronizasyon sorununun bir vakitte sona ermesi, aksi takdirde okur yazarlığım internet sitelerinden öteye gidemeyecek.

"sevmek ve değer bilmek ne öğretilir, ne genetiktir. insan sevmek ve değerini bilmek, kabiliyettir."

"iletişim, insanlar birbirini zorlamadan ve yormadan anladıklarında kıymetlidir."


"İçimde esneyen bir boşlukla yaşamak istemiyorum ben artık, o kadar. İyi bak kendine, mevsim dönüyor, zibidi gibi çıkma sokağa, sıkı giyin, gece yarılarında abuk subuk mesajlar atma insanlara, o saatte bir mesajla kalkıp gelenlere tüm hayatını ortaya serme, her sigaraya öpücük verme, zırt pırt aşık olma, bir kere ol, adam gibi..."  

 Mama


ps. başlık şarkısı Her Neyse ile Redd

4 yorum:

varol döken dedi ki...

bir sigara olmuş 9 lira zaten ne öpücüğü!!!

malumafatrus dedi ki...

Şimdi buraya kopyalayan olarak bu soruyu sormak saçma olacak biliyorum ama her sigaraya öpücük verme ne demek acaba sayın döken?

varol döken dedi ki...

senin hayatın için değerli olduğunu sandığın bir şey aslında değersizdir, bunun için kendinden ödün verme demek istemiş olabilir. sigara burada daha dumanlı başka bir şey metaforu yerine de geçmiş olabilir zira o dumanlı şeyler illegal, daha zor bulunuyor ve bazen öpücük karşılığı verilebiliyor. gerisini açıklamamı bekleme benden:)

varol döken dedi ki...

günaydın sayın blog sahibesi, günaydın içi karamela dışı fındıkkabuğu sayın kuşburnu, sana da günaydın gözleri neşesine kaçmış sayın fery, ne kadar güzel bir gün ve mor ve ötesi ne kadar dandik bir grup değil mi:)

ya dayanamadım bir şarkılarını dinledim sabah sabah, ya bunun aynısının tıpkısı bendeki 98 albümünde de var. neyse konuyu uzatmayacağım ama daha önce haybeye bok atmıştım şimdi dinledim yine beğenmedim, kendimi haklı gördüm, ayrıca taşındım çok mutluyum, kadıköy dünyanın en güzel yerine, herkese sevgiler, belfast'ta buluşalım...