2 Eylül 2012 Pazar

"bir siyah beyaz fotoğrafım ben, tozlu raflardayım eski albümlerde"


instagram halleri;

Fotoğrafla ilgim akıllı telefonla haşır neşir olmamla başlar, birçoğumuz gibi ilgisi daha eskiye dayanmayan bir popüler kültür fotoğrafçısıyım. Çoğu alanda olduğu gibi bu mecralara da geç girip açığı kapatmak adına yoğun mesai harcıyorum. Çektiğim fotoğrafın ve bu vesileyle baydığım insanın sayısı bir hayli yüksek. Instagramda kısmen kontrollü bir şekilde varlığımı sürdürsem de, gözlem yazısı yazacak kadar eleştiriye meyilliyim.



Buyrun size instagram ve insan halleri...

instagram'daki insan hallerini ünlüler ve biz sıradan faniler olarak ayırmak şart. Ama ayrım yapmaya gerek olmayan bir soru var ki, beni benden alıyor; "neresi burası?". instagramda yayınladığımız fotoğrafın nerede çekildiğini tag'leme şansınız varken ve çoğu fotoğraf da böyle yayınlanırken,  sorulan bu soru akıllı telefon yetmez, akıllı kullanıcı da şart gerçeğini ortaya seriyor.

Fotoğrafın çekildiği yer paylaşılmadığında da, bunu da bilmemizi istemiyordur belki, ya da daha önce orayı görenler zaten hemen anlamıştır diye düşünüp tercihlere saygı duymak yerine gene o malum meraklı soru geliyor; "çok güzelmiş, neresi burası?"

Tabi bunda özellikle ünlü instagram kullanıcılarının payı da var. Her anınızı tanımadığınız etmediğimiz sayısı insana fotoğrafla anlatırsanız, onların densiz sorularına da haliyle maruz kalırsınız.

Bir başka bayıldığım tepki ise, ne anlamla yazıldığını bilmediğim " ben de geçen ay oradaydım" türünden yorumlar. Eğer 5 dakika ile sevdiğiniz bir ünlüyü es geçmediyseniz bu yorumun kişisel tatmin dışında bir anlamı yok. Şu daracık dünyada birileri ile aynı yerlerde bulunmanın nasıl bir kişisel tatmin yarattığına dair bir fikrim de haliyle yok.

Sevdiği ünlüye yaklaşmak için her türlü sosyal mecrayı araç görenler için zaten fotoğraf bahane yorum şahane. Her fotoğrafın altına dizi ne zaman yayınlanacak sorusunu sormak da en bayıldığım  hareketler arasında.

Ünlü ve ünsüz ayrımı yapmaksızın beğenilmek üzere (nihayetinde bu işteki nihai hedef like) sıklıkla kendi fotoğrafını paylaşmaya Freud narsizm bense ayıp diyorum. Elbette kırk yılda bir çok güzel çıkan fotoğrafınızı paylaşırsınız ama facebook varken sürekli instagramı fotoğraflarınıza donatılırsanız ve model de değilseniz özgüven takviyesi için tıbbi yollara başvurmanızı öneririm. 

Bu noktada iki ünlü örneğine değinmeden geçmek istemem. Birincisi ezgi mola ki, ömrü hayatı boyunca yüzü güzel kilolu kız imajından zayıf kıza dönüşmesi ile artık sempatik değilim seksiyim manasına gelen fotograflarını paylaşmasını az çok anlıyorum. Tek dileğim bu dönemi tez vakitte atlatması. Kendisinin her paylaştığı fotoğrafa inatla ne kadar zayıflamışsın yazan zihniyet içinse umudum yok. Beyinsizlik kilo gibi yitip giden bir şey değil maalesef. 

Bir başka kendi fotosuna paylaşmayı seven ünlümüz ise Burcu Esmersoy. instagram'da belli bir dönem sonrası kendi fotolarını paylaşmaya başlayan bu güzel insan evladının bu ergen davranışlarını ise survivor adası'nda hayattan kısmen de olsa kopmasının yarattığı travmaya veriyorum.

Yazdıkça aklıma başka konular geldiğinden şimdilik fotoğraflı hallere bir nokta koyuyor, sosyal medya densizliğin de gün gelip tedavi edilmesini umut ediyorum.

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar;

Anlamayan hemcinslerim olduğu için daha net yazmakta fayda var benim gozümde Enis Arıkan gayet de eşcinsel ruha sahip bir ünlü. Ona yazan onca kızdan biri de bunu nasıl farkedemiyor  ben gerçekten buna çok şaşırıyorum.

Mehmet Turgut'tan da instagramda paylastığı fotoğraflar sonrası benzer titreşimleri alsam da, eski sevgilileri nedeniyle kendisi hakkındaki uzman görüşümü şimdilik açıklıyamıyorum.

Ps. Başlık şarkısı fotoğraf ve pili bebek

2 yorum:

varol döken dedi ki...

sen bu yorum doğrulamayı kaldırmamış mıydın?

insatgram hakkında görüşlerimi bir fotoğrafla belirtsem şöyle bir şey olurdu.

http://1.bp.blogspot.com/_v_Qo1YeKmTc/TG21uDZh8rI/AAAAAAAAAg4/k3taXv42AKM/s1600/nah.jpg

malumafatrus dedi ki...

Bir Cumartesi sabahı 234 spam yorum alınca bırak kelime doğrulamayı, bloga özel kilit yaptırma noktasına geldim. Her turlu kelime doğrulamadan nefret etsem de, boş ve ne işe yaradığını bilmediğim spam yorum silmekten daha çok nefret ettiğim için kelime doğrulamaya mahkumum....