12 Ağustos 2012 Pazar

"kelimeler acıtır bilirim ama özenle seçtim sanmıştım"


İstanbul sıkılması ve schengen batması sonucu bu haftasonunu da gurbet ellerde geçirmiş bir zatı muhterem olarak gezdim gördüm yazmazsam eksik kalır diyerek satırlarıma başlıyorum. 


Türklerin Dedeağacı Alexandroupoli'de bir güzel haftasonu;

  • Alexandroupoli İpsala sınırından sonra yarım saat mesafede bir sayfiye şehri...bu sebeple eğer vizeniz var ise saros veya erikli'ye gitmekten pek farklı da değil, Asos veya Bozcada'ya gitmektense kesinlikle daha yakın.
  • Mesafe olarak yakın olsa da ulaşım açısından her şey o kadar toz pembe değil. Kendi arabanızla sınırı geçmek için uluslarası ehliyetinizin olması ve bir de arabanızın green card sahibi olması lazım (15 gün için 60 Euro, Aracınız kiralık ise başka ek şartlar da gerekiyor) kısacası sizin gibi arabanızın da pasaportunun ve vizesinin olması şart. Arabasız gitmek içinse tek otobüs hattı olan Metro'nun 22.00 de kalkan ve 03.00 de orada olan seferine mahkumsunuz. Söz konusu otobüsün asıl rotası Selanik olduğu için öyle abuk bir saatte  Alexandroupoli'ye varıyorsunuz. 


  • Arabanın bürokrasisi ile uğraşmamam, gecenin bir yarısı bilmediğim şehire de inemem derseniz derdinize Aşağıköylü İbrahim abi (abi kısmı hariç kartvizitinde böyle yazıyor) yetişiyor ve sizi İpsala sinir kapısından alıp alexanderpolis'e bırakıyor. İbrahim abi, batı Trakya türklerinden ve Yunanistan vatandaşı olduğu için istediği zaman istediği yerde bulunabiliyor. Resmi olarak taksici. Bildigimiz taksicilerden tek farkı ülkeler arası seyahat etmesi. 



  • İnternette boyle taksicilerin olduğunu okuyup, süreci anlamak için epey  telefon ettigim için süreci detaylı yazıyorum ki. gezme tozmaya bir katkımız olsun. Kendisinin telefonunu benden alabilirsiniz ama varsayalım ki benimle bir münasebet kurmak istemiyorsanız, Keşan otogarından herhangi bir tür şirketini arayıp, dedeağaça giden taksicilere nasıl ulaşabilirim diye sorun, birinden biri size telefon numaralarını mutlaka verir. 



  • Seyahatten bir gün önce de bu numarayı arayıp bir sonraki gün kaçta sınırda olabileceğinizi söyler, Tekirdağ'ı geçtikten sonra da kendilerini ararsanız sınıra beklemene gerek kalmaz. Arabanı gidiş  bedeli 60 Euro olduğu için 4 kişi de gitseniz, 2 kişi de aynı fiyatı ödüyorsunuz toplamda. Biz iki kişi (with yolarakadaşlarının piri fuhrerschein) gittik, başka iki kişi de arayip cok yakinlarda  olduğunu söylediği için İbrahim abinin ricası ile onları da bekledik. Zaten 60 euro vermeye razıydı bunlar yaklaşımının  sonucunda da nedense normalde 30 Euro vermemiz gerekirken, sonucu 40euro verdik.  Yani siz de bu işlere girişirseniz başından pazarlığınızı yapın, ya da kimseyi boş yere beklemeyin.

  • Tabi şu da var, İbrahim abi iki sınırın da kurdu olmuş. Kendisine pasaportumuzu verdikten sonra, arabadan inmeden sıra beklemeden tüm pasaport islerini halledebiliyorsunuz. Yurtdışı çıkış harcını bile kendisinden alıyorsunuz diyeyim, gerisini siz anlayın. 
  • Sadece gidişi bu kadar detaylı yazmam sonucunda yol bitti, yazı bitmedi. Bu nedenle  Alexandroupoli   v.2 yazısını da yazmak şart oldu. Ben şimdi dönüş ve pazar depresyonunu harmanlayayıp üstüne de bir çay içeceğim ve inşallah hayat gailesine girmeden de yazının  devamını getireceğim. 
  • Herkes söyledi ama ben de eksik kalamam, Yunanistan'ın mali sıkıntı içindeyken bile dükkanların haftasonu Cumartesi 02.00'den sonra kapalı olmasını gerçekten aklım almıyor.
  • İbrahim abi ticaret erbabı ama işine saygılı ve iyi bir insan. 10 euroluk kazıklama için yanlış bir algı oluşmasın:) 
imza: her yazının sonunu bir vaatle bitiren blog yazarı 

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar;

  • Milliyetçilikle uzaktan yakından alakam yok ama Yunan sınırından girerken, arabala lastiklerinin dezenfekte edici sudan geçmesine karşılık, ülkemize her isteyenin zırt diye girebilmesi olayına gayet gıcık olduğumu belirtmeliyim.
  • Yunan taksileri de sizi Yunan sınırından alarak yaklaşık aynı ücrete şehre götürebilir ama Türk ve Yunan sınırını yaya geçme şansınız yok. 
  • Alexandroupoli fazla turistik bir şehir değil, orayı da turistik yapan Türkler olmuş. Euro/Tl paritesi sebebiyle ucuz demek zor ama konaklama fiyatlarını karşılaştırınca Saros veya Erikli'de kalmaktan çok daha mantıklı.

ps. başlık şarkısı konudan tamamen kopuk bir şekilde "sen de unut" ile Aslı.

8 yorum:

varol döken dedi ki...

motosikletle geçiş ücretleri yok!

(alttaki posta atıf olarak) işler güçler'in güldüğüm yerleri var pek tabi ama genel olarak sıkıcı. kafasına göre takılan işleri sevmedim, sevemeyeceğim ama üstünde ısrar etmeyeceğim merak etme.

yabancı diziler konusundaki mesajını aldım:) ben zaten dexter'a başladım, daha yeni yeni içine bakmaya başladığım kolilerden çıktı. ilk 2 sezon bitsin gene kapıya dayanırım:)

bu alexandroupoli'yi ben de çok görmek istiyordum, bakalım kısmet...

malumafatrus dedi ki...

motosikletle geçiş ücretleri hakkında da tez vakitte bilgi veririm ama olayın yorgunluk ve güvenilirlik kısmını da bilenler anlatmalı. Açıkçası o kadar yolu motor üzerinde katetmek bana epey zorlu ve tehlikeli geliyor (Bu sefer yan koltukta da oturamayacağım için)

Benim beğendiğim bir yeri senin beğenme ihtimalin pek olmasa da, yine de bir fırsat yaratıp git gör derim. Olmadı "burası için mi o kadar yazı yazdın" dersin.

varol döken dedi ki...

dizilerle gerçekleri karıştırmam ben:)

bakalım ne zaman fırsat bulacağım ama gidersem motorla giderim tüm zorluklarına rağmen değil çünkü asıl güzelleştiren motor olması...

trgayd dedi ki...

Sevgili Malumafatrus,

Şu İbrahim Abi'nin telefonunu nasıl alabilirim?

Çok Teşekkürler..

(e-posta adresim -spam olmasın diye az kodlu olarak- trgayd(at-işareti)yahoo(nokta)com

Daha da teşekkürler...

gazel dedi ki...

merhaba
yazı ve bilgiler içinçok teşekkürler. ben de ibrahim abi'niin telini alabilir miyim?
selinsay(at işareti)gmail(nokta)com

çok mersi!

sgt.pepper dedi ki...

Merhaba

Paylaşımlar için çok teşekkürler. Ben de sizden ibrahim abinin telefonunu rica edeceğim mümkünse. Adresim ncanokay(et) gmail nokta com. Şimdiden çok teşekkürler.

Hande Dilmen dedi ki...

merhaba, taksici abinin numarasını ben de rica edebilir miyim? şimdiden çok teşekkürler
hande(nokta)karakulah(et)avon(nokta)com

malumafatrus dedi ki...

Bunca satırım arasında, şu yazı kadar kamuya hizmet ettiğim başka bir yazı da olmadı sanırım.

Bir gün yeniden kendim gidecek olsam ve kaç kişi benim sayemde sana ulaşmıştır desem, adamcağız inanmayacak da.

Bu arada bundan sonra soracaklardan ricamdır. Mail adresinizi kodlamak yerine, direkt malumafatrus@gmail.com'a mail atarsanız sevinirim.