1 Haziran 2012 Cuma

" o kadar zaman kendine eziyet çektirip sonra anlıyorsun her şey normal


Malumafatrus'un haklı İDO mücadelesi 

İdo'yla hem ağlarım hem giderim..

Bilmeyenler için vorlesung; bendeniz ailesi  Bandırma'da oturduğu için İDO'ya muhtaç bir faniyim. Yani çoğu İDO yolcusu gibi çeşme'ye  Bodrum'a gitmek için İDo' yu kullanmıyorum, evime binmek için bir nevi servis olarak kendisi ile iliski kuruyorum. 

Analayacağınız  denize düşmemek için denizotobüsüne  fazlasıyla ihtiyaç duyuyorum. Ve hayatımın her alanında olduğu gibi İDO'yu da kıyasıya eleştiriyorum. Başka yer ve konularda belki haksızım ama mevzubahis İdo ise kendimi de %100 haklı görüyorum.

Buyrun size İdo'yla bizim büyük çaresizliğimiz vol. bilmemkaç;

Mayıs'ın ikinci haftasından itibaren,  İdo seferleri açıklasa da Haziran için Bandırma'ya bilet alsın diye bekledim. Zaman geçtikçe ve o seferler açıklanmadıkça huzursuzlandım ve uzun zamandır halini hayrını sormadığım İdo'ya mail attım. Tatil planı için insanların sefer saatlerinizi ihtiyacı var, bilmem farkında mısınız diyerek olağan giderimi de yaptım.

Peki ama ne oldu, klasik müşteri iliskileri ruhsuzluğunda, pek yakında seferleri açıklayacağız her gün internet sitemize bakın elbet yeni tarifeyi  göreceksin türünden bir cevap aldım. 

Obsesifligim malumunuz biletlerin satışa sunulduğu ilk günün sabahında kredi kartımda birlikte bilet alımına hazırdım. Gelin görün ki İDO benim kadar hazır değildi. Özelleşmez sonrası beklenen degisiklik ne tesadüf ki Haziran ayında hayata geçmişti. 

Yepyeni bir uygulama ve yeni sitesi  ile karşılamıştı İdo beni. Bileti ilk alanlardan biri olarak gayet de pahalıya bilet aldığım için, esnek bilet uygulamasının bu uygulama ile tarih olduğunu söyleyebilirim.

İdo'nun bununla da kalmayıp,özelleştirme parasını çıkartmak adına pegasus usulünü benimsediğini, standart bilet fiyatı ile yer seçilemediğini, koltuk seçmenin +2tl  olduğunu ama cam kenarını için +5 tl yıl gözden çıkarmanız gerektiğini de belirteyim. Misal bendeniz su an benden 3 tl daha zengin biri ile yanyana oturduğumu sanıyorum. Ama yer kalmadığı ve cam kenarları seçilmediği zamanlarda sistem cam kenarını yer seçmeden de veriyorsa, yine paramla kazıklandığımın resmidir.

Yeni internet sitesinin yoğun yaz döneminde uygulamaya geçmesinin altında bu değişimleri oldu bittiye getirip, minimum eleştiri ile süreci atlatmak felsefesi seziyorum ki, ülkenin genelinde bu felsefe uygulandığı için de pek şaşırmıyorum.

Ama iste her yenilik için bir geçiş süreci gerekir ve murphy der ki bu kadar bekleyip yepyeni bir uygulamaya geçerseniz, o sistem o gün çöker sevgili dostlar. Bendeniz erkenci olduğumdan iki ayrı sefer için biletimi kısmen normal olarak aldım. Ama sonrasında sistem kafayı yedi. 

Zaten arabası seferlerde giden kafa,tüm işlemlerin sonunda da "beceremedik usta" uyarısı ile pesetti. İnatla telefonda beklediğim callcenter yetkilisi de, sadece bugüne bilet sayabiliyoruz diyerek İdo'nun büyük çaresizliğini itiraf etti.

Normal aldığımı iddia ettigim biletlerde, kullanıcı şifrem ile giremediğimi veya bilet detaylarının mailime gelmediğini olağan rezillik karşısında doğal karşıladım. Sistem kendine geldiğinde,bileti başarı  ile aldığınız diyen sisteme karsın bugün biletleri alamadığımı görmemi bile mevcut sefalet halinde olgunlukla karşılıyorum. ( bknz. Bugün biletini gişeden alanların kuyruğu ve çalışmayan İdomatikler)

Sözde bir sürü sefer açıklayan İdo halen yaz donemi için en son seferi 18.30'a koyarak, Bayram seferlerinde de bir değişikliğe gitmeyerek vizyonunun sadece daha çok para olduğunu gayet açık sekilde ortaya koysa da ben pesetmeye niyetli değildim.

Ama arabali seyahatlerde araba icin ayrı şoför için ayrı bilet aldırma uygulamasına geçmesi, yayalar için valizlere sınırlamaya (kg ve adet) gideceğini söylemesi ( mevcut altyapı buna uygun degilsen) özelleştirmenin olduğu gün niye sevindim ki ben sorusunu sordurdu bana (bir diğeri için bknz.gelen gideni aratır)

Pek tabiki isyanımı sosyal medya ile sınırlı tutmadım. İdo'ya da derin duygularımı döktüm.Aldigim geçiş sürecidir olur cevabına karşın, fikrim belli.

ido nun bir hizmet bedeli (gayet de yuksek olanindan) almadan önce, düzgün sekilde hizmet vermeyi becerebilmesi gerek .  Yok özelleştirmenin parasını çıkartayım da ne olursa olsun derseniz,  ben de inatla kendilerini eleştirmeye devam edeceğim (ailemin başka yere taşınması da b Plan'ım)

Hazır halen bazı seyleri eleştiriliyor veya seçebiliyorken,size de aynısını tavsiye ederim.

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar:

  • Bu kadar eleştiriye rağmen iki umut verici gelişmeyi de paylaşmadan geçmek istemem. İki yıl önce öneri olarak sundum diye yapılmadığın  bilsem de, yayaların valizlerinin x-ray'den geçirmek için bel ve kollarını koparan  avm tipi cihazlar yerine, havaalanında  da olan yerden çantalarınızı koyabildiginiz sisteme geçilmiş ki, nihayet ve çok şükür diyorum.

  • Sadece belediyenin cafeleri sebebiyle doğru düzgün yeme içme mekanı olmayan İdo yenikapi iskelesinde artık Nero ve bir de pastaci minvalindemekan var ki,benim gibi trafik korkusu sebeple erkenciler icinde pek olumlu bir gelişme bu.

Ps. Başlık şarkısı melis danışmend ile her şey normal

Hiç yorum yok: