2 Mayıs 2012 Çarşamba

"kalbim zorla çarpıyorsa olsun yine de vursun"



                                                                                       


''bin hayata özenip, bir hayata mahkum olmak çok üzücü''

İnsanın kendi beğenilerinden ötürü kendini beğenmemesi gerçekten ironik bir hal. Ama inanın bana böyle bir haliyet-i ruh var sayın okur. Misal bendeniz, başkasında görsem burun kıvıracağım beğenilere sahibim. Bolca kitap okumakla birlikte, sanırım iyi bir edebiyatsever değilim. Kendi tercihimle okuduğum onca kitabın kaçının edebi değeri vardır tartışılır. Bu kadar kitap okumama rağmen, Türkçe anlamında yerinde saymam da bu yanlış tercihlerimin işareti olsa gerek.
Uzun süredir bir türlü kitap okuyamayan bünyemin, Hande Altaylı'nın son kitabı (olgun ergenler için gönül kitabı) Kahperengi'yi almam, almakla kalmayıp, okumaya başladığım gibi kitaba kendime kaptırıp, bir çırpıda da kitabı bitirmemi de haliyle bu kapsamda açıklayabiliriz. 
Ama yalanım yok, bunca zamandır elime kitap almazken, bir çırpıda okuyup bitirebildiğim bir kitap beni her şekil ve şartta mutlu etti. Kitabın basit bir hikayesinin olması, dilinin de gayet sade olması, günümüz zamanlarında geçmesi, falanı fişmanı bir yana bırakırsak Kahperengi'yi okudum, hiç te pişman değilim sayın okur. 
Sonra baktım bir İnci Aral, bir Hamdi Koç  ben zaten bu tarzı seviyorum arkadaş. Neden kendimi inkar ediyorum ki. Hatta Redd'in yeni albümünü sormaya (halen dağıtılmadığından almak kısmet olamıyor, hobi olarak soruyorum) girdiğim D&R'lardan birinden de gidip daha önceki kitabını aldım.
Bundan sonra utanmadan gidip romantik kitaplar rafından (bilmeyenler için gerçekten böyle bir kategori var) kitap bile alabilirim diye düşünüyorum. Ve bu yazdıklarımın tam zıttı olsa da, yeni bir Emrah Serbes kitabı çıksa da okusak diye de heves ediyorum.
Satırlarıma kitaptan bir  cümle ile son veriyorum ki, mevzubahis arabesklik hakkında bir kuple fikriniz olsun. 

"Unutulmuş biri olmak kötüydü, unutulmuş ama unutamamış biri olmak ise korkunçtu."

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar;

Sözlükte Kahperengi için geçkin kız romanı tabirinden öteye de bir tasvir benim gözümde yok:)
ps. Yazının başındaki satırlar Hande Altaylı'nın Ayşe Arman röportajından ki, kendisini Fatih Altaylı'nın karısı olmaktan ziyade tanımak adına birkaç röportajının okunmasında fayda görüyorum. 

ps.2. Başlık şarkısı Redd ve Bir Yol Bulursun

Hiç yorum yok: