8 Aralık 2011 Perşembe

"düş denizinde yarattığın umut sandalıdır"



"Sevmek an'a ait bir şeyse, bilmenin ne faydası vardı? Bir an, öteki an karşısında anlamını yitiriyorsa yaşanan an'ın ne anlamı olabilirdi ki? İnanmak ve güvenmek insanı mı kadar mı salaklaştırıyordu? 

"Her sevgi bir saflığı, her akıl bir aptallığı gölge gibi yanı başında taşırdı."
"Tek başıma düşünürken vardığım sonuçlardan geri dönebildim; ama anlatmaya başlarsam bunu kolay yapamam! Arkamızdaki kapıyı sürekli açık tutarsak, hiçbir zaman yürümeye esaret edemeyiz değil mi? Yürüsek bile kararlı olamayız. İşin aslına bakarsan ben , artık gerçek yaşamın süprizlere açık olduğunu düşünmüyorum. Müdahele etsek de, kendi haline bıraksak da... Değişik ne sunabilir ki bize?"

"Yenilgiyi baştan kabul edince insanın canı daha mı az acıyor?"

"Ömür dediğiniz nedir ki? Ayrıca ömür dediğimiz adanmakla malul değil midir; vatana, millete, halka, aileye, çocuğa , sevgiliye, işe yazmaya, çizmeye... daha çoğaltayım mı?
Her insan ömrünü bir şeylere adamaz mı? Kendini bir şeye adamayan bir insanla karşılaştınız mı hiç?"

NEVZAT ÇELİK- LEKE


Size sormadan, kendi cevabımı vereyim ben eğer ömrümü bir şeye adamışsam, bunun ne olduğu dair gerçekten hiçbir fikrim yok. Sizin benden aksi yönde olduğunuzu umarak soruyorum, geçen giden ömrünüz bunca zaman nelere adandı ey okur?

ps. başlık şarkısı sözlerini yazara ait olan Şafak Türküsü'nden....

3 yorum:

varol döken dedi ki...

ben cevap vermeyeyim daha yeni mail yazdım:)

varol döken dedi ki...

aaa bunu yazdıktan sonra bir sürü cevap verdim ama neden ansiklopedisizlikten çünkü benim ansiklopedimde işsizlik maddesi yoktu:)

yorumların sırası karıştı farkındasın değil mi?

Fery... dedi ki...

adanmış bir hayatım yok benim, düşünüyorum evet yok...