6 Aralık 2011 Salı

"biçtiğin yarın nedir merakla beklerim"


“bu kadarı var bana hayatta, yetinirim belki”
“daha fazlası var hayatta, isterim belki”

Çoğu kişinin bir komedyen olarak tanıdığı Erdem Yener’i bir müzisyen olarak değerlendirmemdeki en büyük etmendir Belki şarkısı. Ve yukarıdaki iki satır, hiç abartmıyorum hayatımın paradoksunun kelimelere dökülmüş halidir.
Vazgeçmek ile azmetmek arasındaki sınırı hesaplamak hayattaki en büyük sorunsallarımdan biri olabilir sanırım. Bir insanın ağırlık noktası gibi karakteristik bir vazgeçme noktası olmalı bence. Ama benim gördüğüm her konuda değişkenlik göstermekte bu yeter diyebilme hali. Pesetmekle inat etmenin optimum noktasını bularak ömrümüzü geçiriyoruz sanırım.
Herkes için bu dönemler değişse de, bu sorgulamaların beklenti/yaş oranına paralel olarak “daha fazlası var hayatta, isterim belki” den “bu kadarı var bana hayatta, yetinirim belki”ye dönüştüğünü sanıyorum. Beni sorarsanız an itibariyle araf’tayım. Daha fazlasını istemeli mi yoksa yetinmeli mi arasında salıncak gibi sallanıyorum.
Lafta çok şeyler yapmak istiyorum, icraatte yerimde sayıyor, sonra bu halimi görüp her şeyi akışına bırakmayı tercih ediyorum. Kaderle ilişkimi de “taşıma suyla mı değirmen mi döndürmeli, su yolunu bulur mu demeli” çerçevesinde tartıyorum.
Vakti zamanında birine, hakettiğini tüm kalbimle düşünerek “vazgeçmek için çok iyisin ama bunun farkında değilsin” demiştim ki, sanırım kendime de bu lafı söyleyebileceğim alanları tespit edip, diplere düştüğümde kendi yağımla motive olabilmeyi öğrenmeliyim.
Tabi bir arada motive olmakla gaza gelmek arasındaki görünmez çizgileri de netleştirirsek çifte kavrulmuş petibör kıvamına ulaşır, çayda bir çırpıda eririz.

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar;
  • Bir komedyen olarak Erdem Yener, sürekli bir başkalarını taklit ediyor gibi olduğu ve sürekli ekranda olduğu için artık çok sıkıcı desem, 2 yıl önce bu adamı ne kadar karizmatik bulduğumu yüzüme vurur musunuz?
  • Sadık olduğunu sandığım, bir elin parmağını geçmeyen (fery,kusburnu, varoldöken) değerli blog yorumcularım nerelerde peki?
ps. başlık şarkısı Daha ile Candan Erçetin

8 yorum:

kusburnu dedi ki...

Here i am furus.. Here i come..

malumafatrus dedi ki...

o zaman gündoğarken söylesin; Ankara'dan abim geldi, evde bir bayram havası..

varol döken dedi ki...

piuuuu bunu da görmemişim ama mazeretim var işsizim ben:)

vay be böyle yazınca da çok havalı çok merak edilesi oldu:)

kusburnu dedi ki...

meraktan çatlayacağımdır..

varol döken dedi ki...

çatlayacak bir şey yok, maaşa zam işe son bir film repliği değilmiş onu anladım ben geçen hafta:)

Fery... dedi ki...

orada bir fery var uzakta, sağ çıkacak bu hengameden...

Bu yazı beni sarstı fazlasıyla, altına imzamı atsam??? iznin var mı?

malumafatrus dedi ki...

En yoğun zamanda bile haftada bir yazıları okuyacağına, devamsızlık yapmayacağına söz verirsen, her türlü yazım senin olsun:)

Fery... dedi ki...

anlaşıldı ;) yazı benimdir :)