9 Kasım 2011 Çarşamba

"kör taklidi yapıyorum, hiçbir yere gitmemek için"

Tarihe not düşmek gayesiyle, delilik anketi;

En sevdiğim şarkı; Artık Melek Değilim  (little miss something ve belief de favorilerim olabilir)

En sevdiğim Türk yazarlar; Hamdi Koç, Hakan Günday ve Yiğit Okur ( Üçü de birbirinden farklı olsa da)

Emrah Serbes ve Murat Menteş'i yazardan da bağımsız olarak görüyorum sanırım.


En sevdiğim müzik grubu; Travis

Türklerde ise dağıldığı için hep keşke'yle anacağım Sakin. Mor ve Ötesi ile Redd de dönem dönem değişse de en sevdiklerim olabilir,

En sevdiğim müzisyen açık ara Bülent Ortaçgil.

Yabancı yazarlardan ise Marc Levy'nin her kitabını gözü kapalı alıyorum,

En sevdiğim film dediğim de aklımda fikirler uçuşmuyor ama nedense aklıma şimdi Biutiful geldi. Sinemayla ilişkim, seviyeli  bir sosyal faaliyetten öteye gidemedi galiba.

 En beğendiğim yönetmen de haliyle yok. Ama Coen kardeşlerin filmlerini sevmeyeceğimi artık siz de ben de biliyoruzdur sanırım.

En sevdiğim köşe yazarı; yok öyle biri

En sevdiğim semt, sanırım Nişantaşı. Cihangir, Nişantaşı Levent üçgeninden uzaklaştığım da pek mutlu olmadığım tecrübeyle sabit.

son dönem tiyatro heveslisi olduğumdan Berkun Oya'yı da bir AVm'de görüp, onun gittiği mağazaya arkasından dalacak kadar (bu durumda bana da sapık diyebiliriz) beğendiğimi belirtmeliyim.

Temel besin maddem; tavuk. İyi veya kötü bir yan etkisi varsa, ilk bende çıkacağına eminim.

Favori meyvelerim; incir ve kestane. Onun dışında sevmediğim meyve de bir elin parmağını geçmez. Listenin başında da sanırım Armut var. Ayvayı da benim kadar seven biri yoktur diye de iddialardayım.

Rol modelim; sağlık ve sıhhatte olsun istediğim Meral Okay

En sevdiğim 4 yabancı dizi; The Guardian; The Boomtown, Nip Tuck, The Street

En sevdiğim türk dizileri; Her şeye rağmen Leyla ile Mecnun, Yeditepe İstanbul, Şaşıfelek Çıkmazı ve Behzat Ç

En sevmediğim özelliğim; Her şeye ve herkese karışma hakkını kendimde fütursuzca bulmam. Ve pek tabi ki sabırsızlığım.
En sevdiğim özelliğim; kendimi bilmek.

ps. Yazıyı okurken, haliyle aynı soruları kendinize de soracağınızı düşünerek, cevaplarınızı yorum olarak görmek istediğimi belirtmeliyim.

ps.2 başlık şarkısı Bizim Büyük Çaresizliğimiz'in Soundrack'i Hamur İşleri ve evet söyleyen de sakin. 

4 yorum:

varol döken dedi ki...

En sevdiğim şarkı (sanırım kastımız ne olursa olsun dinlemekten hiç bıkmadığımız şarkı oluyor): My Lady D'arbanville-Cat Stevens

En sevdiğim Türk yazarlar: Vedat Türkali, Tezer Özlü, Sabahattin Ali, Yusuf Atılgan, yeni dönemden çok sevdiğim hiç olmadı, Murat Menteş ve Alper Canıgüz hakkındaki düşüncelerimi biliyorsun, Emrah Serbes'i sen kategorize etmemişsin ben de etmeyeceğim zaten onun ne işi var o absürd filintalarla diyorum
Emrah Serbes ve Murat Menteş'i yazardan da bağımsız olarak görüyorum sanırım.

En sevdiğim kitap: Martin Eden-Jack London, aslında bu en zor sorulardan birisi, Vedat Türkali'nin Bir Gün Tek Başına'sından Yusuf Atılgan'ın Aylak Aadam'ına, Kürk Mantolu Madonna'dan, Cesur Yeni Dünya'ya ve pek tabi ki çocukluğumun unutulmaz eseri ve yaklaşık 200 kere okuduğum Şeker Portakalı'na kadar bir ilk 10 listem var ama sanki Martin Eden hepsini birleştiren tek bir yüzük gibi.

En sevdiğim yabancı müzik grubu: Cranberries

En sevdiğim yerli müzik grubu: Aslında buna grup değil albüm üzerinden cevap vermek gerekirse Yalnızlık Mevsimi ile Kargo

En sevdiğim şarkıcı: Michael Jackson

En sevdiğim yabancı yazar: Ernest Hemingway (tüm kitapları genellemesinde)

En sevdiğim film: Braveheart (tak diye cevap verdiğim az sorudan biri)

En beğendiğim yönetmen: Tim Burton

En sevdiğim köşe yazarı: Serdar Turgut (Hürriyet'te Renkler'i yazdığı dönemde)

En sevdiğim semt: Sultanahmet

En sevdiğim oyun: Tehlikeli Oyunlar hatta bu oyundan başka tiyatro sevdim mi ben bilmiyorum.

En sevdiğim yemek: Babaannemin çerkes mantısı

En sevdiğim meyve: İncir (başka bir meyve de aramam zaten öyle)

En sevdiğim sebze: Ispanak

Rol modelim: Rol model olarak demeyelim ama yazdıklarıyla yaşadıkları bu kadar tutarlı olduğu için yine Ernest Hemingway diyebilirim.

En sevdiğim yabancı dizi: Angel

Tek sevdiğim komedi dizisi: Seinfeld

En sevdiğim türk dizisi: Behzat Ç.

En sevdiğim özelliğim: Farkındalığım

En sevmediğim özelliğim: Böyle bir özelliğimin farkında değilim:) Sanırım sabırsızlık aslan burcunun laneti:)Her şeye ve herkese karışma bir özellik değil bize verilmiş bir haktır Bizim Büyük Çaresizliğimiz'in Soundrack'i Hamur İşleri ve evet söyleyen de sakin.

varol döken dedi ki...

bu arada kolaylık olsun diye senin yazını kopyalayıp üstüne vermiştim cevaplarımı senden 2 cümle kalmış altta:

"Emrah Serbes ve Murat Menteş'i yazardan da bağımsız olarak görüyorum sanırım."

"Bizim Büyük Çaresizliğimiz'in Soundrack'i Hamur İşleri ve evet söyleyen de sakin."

hazır yazmışken en sevdiğim içeceği de ekleyeyim: schwepps mandalina, keşke bir de kendinden alkollü olsaydı:)

malumafatrus dedi ki...

Sabırsızlığın nedeni burç değil, renkmiş Varol.
Kırmızılık yakıyor bizi ki, onu da bilahere yazı konusu yapacağım. O zamana kadar merak edenler olursa diye parolayı söylüyorum; d.i.s.c

kusburnu dedi ki...

en sevmediğin özelliğini ben de sevmiyorum ama seni seviyorum :)