9 Kasım 2011 Çarşamba

"kapıyı açasım yok dışarı çıkasım da"



Anket serisi vol 2;

Malumafatrus'un istanbullife'ı;

En sevdiğim kahvaltı; 10 üzerinden 9 puan verebileceğim Cookshop kahvaltısı.
En sevdiğim hamburger; başkasını yememe engel olan Gourmet Burger,
En ruhsuz bulduğum iki mekan; Mİdpoint ve House cafe. Kırıntı'ya da kendi tercihimle hiç gitmem.
Tavuk schnitzel yemek için gideceğim mekan Kitchenette. ( market usulü de olsa friğ pilavının da menülerinde olması şahane)
Bir sürü eksisine rağmen sevmek istediğim mekan; çapagillerden Limonata (kahvaltısı da başarılı)
Mantı için tek durağım; tüm huysuzluğuna rağmen Kardeşim Mantı  (Emirgan)
Dondurma için tüm suratsızlıklarına katlandığım Girandola (Arnavutköy),
En sempatik mekan; Bread and Butter (Nişantaşı)
Dış görüşünüyle en sempatik olabilecekken, sahiplerinden ötürü kaybeden mekan; Cake House,
İmkanım olsa ben işletsem de, her gittiğim de işletmeden nefret etmesem dediğim mekanlar; Santral Tamirane veya Otto.
İlla ki lezzetli yemek yiyeceğime güvendiğim mekan; Den Cafe 
En sevdiğim kahveci; kahveden pek anlamasam da sanırım Kahve Dünyası. (Fondü ve kendi ekmekleri ile yaptıkları sandviçler kararımı etkilemiş olabilir)
İskender yediğim tek yer; 2 veya 3 Levent dolaylarındaki Garaj İstanbul
En sevdiğim tostçu, ne yazık ki saat 19.00'dan sonra genelde kapalı olan Balmumcu'daki Zeynep Büfe.
Diyet yapsam en sık gideceğim mekan; Sosa. Yeşillikleri bu kadar lezzetli başka bir mekan bilmiyorum. 
Hafta sonu gitmekten kaçsam da, hafta içi uzun zaman geçirebileceğim semt; Rumelihisarı
En iyi esnaf lokantası; Demirören Avm olmasaydı Ağa Lokantası'ydı şimdi adayım yok ama  Kanaat Lokantası'nın kesinlikle olmadığını söyleyebilirim.
Çok zorda kalmadıkça gitmeyeceğim yerlerden biri de Salomanje. 
Güzel köfte yemek için ilk gideceğim adresim; Çiçek Izgara
En güzel kabak tatlısını, en güzel sufleyi, en iyi makarnayı yapan yerlere dairse aklıma mekanlar gelmedi. Rica edeceğim, bilenler bilmeyenlerin vizyonunu genişletsin.
Tabi bir de Anadolu yakası'na geçtiğim de, yemek yemek için Avrupa'ya dönmeyi beklememek için tüm önerilere açık olduğumu da hatırlatmalıyım. 

ps.başlık şarkısı bir önceki yazıda kaldığı devam ediyor.

4 yorum:

AidaSalem dedi ki...

sufle için anjelique, makarna için elio bence.

güzel bir liste olmuş,
sevgiler.

varol döken dedi ki...

en güzel meyhaneler sayılıyor mu:)

anadolu'da yemek denince aklıma ilk gelen çiya, kadıköy çarşısı içinde, hem ev yemekleri hem kebap çeşitleri var ve çok başarılılar, kesinlikle avrupa'ya aç dönmemeni sağlar:)

bir de kadıköy'de bir yere gittim geçenlerde ama adını unuttum, kadıköy itfaiyesinin tam karşısında 7/24 açık bir kebapçı, ayranı çok güzel, soğanlı kebabı da hiç fena değil.

kabak tatlısını en güzel yapsalar ne olur yapmasalar ne olur:)

kusburnu dedi ki...

bağdat caddesinde vapianonun pizzası güzel, eminim makarnaları da güzeldir.. bahariyenin kadıköy şifaya inen ara sokağında sayla mantı var, mantıları güzeldir. kabak tatlısını bizim gülden güzel yapar, istersen tanıştırırım :))

malumafatrus dedi ki...

@aidasalem; En güzel sufle benim için Pucci'deydi ama kendisi kapandığından artık yeni bir yer keşfetmem lazım. Gel gör ki,benim sufle krizimle Anjelique'e gitme sıklığım örtüşmediğinden daha cafe/bistro tarzı bir yer bulmak hayalindeyim.

Varol; Çia'yı hep duydum ama bir türlü gidemedim, başka sefere aklımda olsun en iyisi. Hem oranın kabak tatlısı güzel diye duymuştum. Ayrıca sensin zevksiz demek istiyorum her zamanki gibi

kusburnu; Vapiano'da bir kere makarna yemiş çok da mutsuz olmuştum, ondan ikinci bir şans için pek hazır değilim:)
Gülden'e selamlarımı ilet ama annem de bu konuda master yaptığından (damak tadı alışkanlığı) ben para karşılığında, aklıma estiğinde tatlı yiyebileceğim bir yer arıyorum.