20 Eylül 2011 Salı

"bizim için hiç olanlar sizin için ideal "


Kuzey ve Güney sayesinde birkaç haftadır gündemimiz, Kıvanç Tatlıtuğ'un über-kasları. Kendisinin dövüş sahneleri haricinde her bölümde 2-3 üst değiştirme sahnesiyle, kaslarını arz-ı endam etmesi, bir dizi oyuncusundan ziyade seks objesi olarak algılanmasına vesile oldu.

Açıkçası kaslı vücut delisi bir insan değilim. Ama amatör kümede sürdürdüğüm sportif faaliyetlerimden ötürü, o karın kaslarını da haliyle ağzım açık izliyorum. Çünkü benim için, bir insanı Sibel Can stili dombili kollardan koruyan kol kası bir de karın kası bu sportif faaliyetlerin aynasıdır.

Boş magazincilere de Kıvanç Bey oğlumun çalışkanlığı sayesinde gün doğdu ve yeni gündemimiz; Kıvanç T'nin o vücuda nasıl sahip olduğuydu. Bendeniz, daha bu haberlerin ilkini okuyunca geri kalanını merak etmemeye karar verdim. Ve yazan maddeleri sizinle de paylaşıp, kaslı olmanın çok da matah bir şey olmadığını inandırmaya niyetlendim.

Aşağıdaki listeyi Kıvanç Bey oğlumuzun beslenme şeysi çiziktirmiş. Yarısı milyon kere duyduğumuz ama uygulamada pek de gerçekleştirmediğimiz şeyler.

1. Tabağınızdaki yiyeceklerin hepsinin doğadan gelmiş olması gerekiyor.

2. Meyvelerin tek başına yenilmesi gerekir. Yemekten sonra asla meyve tüketmeyin.

3. Karbonhidrat alımının saat beşte kesilmesi gerekiyor.

4. Akşam yemeği günün en hafif yemeği olmalı.

5. Süt ve süt mamüllerinden uzak durun. İnek sütü inekler içindir, insanlar için değil.

6. Gece yarısı on ikiden evvel olan saatler uyku için en kaliteli saatlerdir.

7. Sporunuzu sabah erken saatlerde yapın. En yüksek verimi öyle alırsınız.

8. Vitamin D seviyenizi test ettirin.

9. Omega 3 ile Omega 6 seviyelerini test ettirin.

10. Vücut besinsiz kalırsa tatlı krizine yol açar.

Ama yani günümüz çağında tabağımızdaki yiyeceklerin hepsinin doğadan gelmesi birinci ve en önemli ütopya. Hadi ben çok zenginim, tüm sebze meyve alışverişimi organik pazarladan yapıyorum diyelim, dışarıda yemek yerken ne olacak. Dışarıda da hiç yemek yemedik diyelim, bu sürekli yemek sirkülasyonunu kim sağlayacak.

Meyvenin yemekten sonra yenmemesine lafım yok, benim merakım yemekten önce yenilip yenilemediği konusunda.

Belli ki, karbonhidrat zaten şu dünyadaki en uzak durulası şey. Bunu anladık anlamasına da saat 17.00 yine de çok iddialı bir saat değil mi? Hani önümüz kış, geceler uzun ya bu nedenle ya toptan yasaklayın karbonhidratı ya da şu saati biraz öteleyelim.

Bir de bu içki de karbonhidratsa (ki yağ veya protein olmasından daha kuvvetli ihtimal bu), kas münasebetiyle herkesin gündüz rakıcısı olması şart. Yani içecekseniz 5’ten önce diyor bize sağlıkçı amca.

Ve asıl bomba geliyor, süt ve süt ürünlerinden uzak durun. Bize mi yanlış öğrettiler, yoksa bu süt ürünleri protein değil mi? Hadi süt çoğu bünyeye uygun olmadığını gayet net bir şekilde ifade ediyor. Ama peynirin suçu günahı ne? Bu hayat peynirsiz geçer mi ya?

Spor saatlerimizi de sabahın körü olarak tercih edecekmişiz. İşte bu madde tam da işsiz güçsüzler kas yapabilirin tercümesi. Ben zaten sabahın köründe kalkıyorum, abi bir de ondan da erken kalk spor yap diyor. Hayır, hem spor salonu hem de servis olabilen bir araç varsa, ben kendisini kullanayım, verimin de hasını alayım. Yoksa bu iş için ya merkezde bir iş,spor salonu ve ev sahibi olmak ya da spor salonunda çalışıyor olmak.

Listede benimle örtüşen en güzel madde ise gece onikiden önce uyuma şartı. Ama tecrüme dayanarak söylüyorum, 10 maddelik listenin en etkisiz önerisi de muhtemelen bu.

Tecrübeyle sabit bir diğer madde de vücudun besinsiz kaldığında tatlı krizine girmesi. Ben ki tatlı sevmez bir insanım, aç kaldığım vakitlerde her türlü tatlıya heves eder, onu da yiyeceğim, şunu da yiyeceğim der, yemeği yer yemez de bu sevdadan vazgeçerim. Bu nedenle ara öğün diye bir kavram var zaten. Her yemekten önce iştahı frenlemek kesinlikle şart. Ama bu listeye göre, o frenlemeyi neyle yapacağımız biraz muallak.

Bu nedenle Kıvanç Bey oğlumuz gibi sanat için hem spor yapan hem de soyunanları Tv’de izleyerek, popo kası yapmaya devam etme riskimiz yüksek. Ben orta bir yol varsa oralarda gezineyim. Yediğimi yapacak kadar sporum olsun, meyveler peynirler de benim olsun felsefesi ile size görsel bir şölen yerine, size lafsal dırdır vadediyorum.

ps. başlık şarkısı Ne Kadar ile Mavi Sakal
ps.2. Fotoğrafımız, Kıvanç Bey oğlumuzun süt çocuğu olduğu dönemden

3 yorum:

varol döken dedi ki...

o kadar karın kası günde en az 500 mekikle olur, diyet falan hikaye. muhtemelen kas güçlendirici falan gibi takviyeler de almıştır, kısa sürede yaptıysa. ben de mecburen kişisel tecrübelerime dayanarak söylüyorum ki günün hangi saati olduğu fark etmez, düzenli olarak spor yapan insanın mutlaka ama mutlaka protein ve karbonhidrat alması gerekir. şahsi reçetem 18den sonra yemek yeme, spordan sonra da meyve ve makarna... yeter ki haftada 4 gün en az 2 saat koş, mekik çek, şınav çek, yüz... ondan sonra ne tarife ne reçeteye ne de kıvanç'ı kıskanmaya gerek kalmaz...

ps: dizinin fırın sahneleri bizim orada çekiliyormuş, bu vesileyle kıvanç'ı gördüm dün ama o sırada viski almaya konsantre olduğumdan dikkatli bakmadım, bir daha görürsem sizin için o karın kasları hile mi değil mi daha dikkat edeceğim malumafatrus hanım...

ps-2: bana blogu kapatma ihtimalinize karşı söylemeden edemeyeceğim, dün full bölümünü izledim ki leyla ile mecnun, dünyayı kurtaran adam tarzı bir komediymiş, hani ancak saçma olmasına gülünür ya, benden uyarması, siz de sevenleri olarak belki yazarı ve yönetmenini uyarırsınız...

malumafatrus dedi ki...

absürd komedi derken zaten bunu iddia ediyor adamlar. Sakladıkları gizledikleri farkında olmadıkları bir şey yok.

Hem yeni sezon başladı, başka dizilerle uğraşsana sen artık. Nihayetinde bir aslan burcu olarak, bir aslan burcu olan benimle leyla ile mecnun'un arasına giremeyeceğini elbet biliyorsundur, değil mi sayın varoldöken?

Fery... dedi ki...

ben bu Kuzey'in annesine uyuz oluyorum bir de Cemre'ye karaktersiz dişi...