29 Mayıs 2011 Pazar

"varlığının tiryakisi yokluğunun delisiyim"


Şu dönemde dolu dolu söylediğim, söylerken de çok keyif aldığım bazı kelimeler var. Bunları kullanmamın mantıklı bir gerekçesi yok. Canım istediği vakit, istediğim kişiye, onun duymayacağı ya da benim ona duyuramayacağım şekilde; "dümbük, şişko patates ve zirzop" demek niyeyse eğlendiriyor beni. Şişko patatesi de şekil şemal vurgusu için değil, daha çok aptal yerine kullanıyorum.

Bunların dışında son günlerdeki favori kelimelerimi ise Burak Aksak belirliyor. Tanımayanlar için Burak Aksak, benim gözbebeğim Leyla ile Mecnun'un senaristi. Ve bendeniz artık sevgiden öteye taklide geçtiğim için, kendisinin söylettiği İsmail abi'nin repliklerini copy paste usulü çalar oldum. 

Yine de deliliğim ortaya çıkmasın diye diziyi izlemeyenlerin yanında çenemi tutmaya çalışıyorum.  Dizinin izleyicileriyse ise ismailabi yadetmekten yorgun düşüyorum.

Bu nedenle de diziyi izlemeyenlerin yazının devamını okumasının çok manalı olmayacağını düşünüyorum. 

İsmail abiyi ismail abi yapan replik; "senin ağzından çıkanla kulağının duyduğu bir değil"dir  ki, kendisi her bölümde bu repliği farklı bir formata sokma becerisine de sahiptir. 

Her sahnesi birbirinden bomba olsa da, benim sürekli olarak tekrarladığım 3 sahne var ki; bunlardan biri buton basmak için yaptığı iş görüşmesi, diğeri 15. bölümdeki eşkıya taklididir. Ama beni benden alan, geleceğe dönüş bölümünde, geçmiş zamandaki kendisine öğüt, tavsiye niyetine sadece selam söyleyip, üstüne de pişmaniye götürmesini rica etmesidir. O sahnedeki "namnam namnam pişmaniye yeme dileği" benim her açlık krizimdeki beyanatım halini aldı. Ve yalanım yok şu noktada numnum diye bir restoran olmasa, marka patenti için koşa koşa sıraya girerdim. 

İş bu yazının yazılma nedeni de, kendisinin "olaylar olaylar" (bir diğer versiyonu vakalar vakalar) repliğinin bundan sonra madde madde olarak yazılacak yazılarımın başında yer alacağının duyurulması içindir. 

Bu noktada İsmail abi'yi ismail abi yapan Serkan Keskin'i de ayrıca tebrik eder, 15. bölümde Mecnun'la beraber yaptıkları ilişki çıkmazı geyiğinin kaç sahnede çekildiğini de öğrenebilmeyi dilerim. 

3 yorum:

usulusul dedi ki...

be niye ısınamadım bu diziye bir türlü anlayamadım. halbuki behzat ç'ye konuk olduklarında, ne kadar kült adamlar da demiştim. hele o dedenin sakalı!
ama dizi günü geliyor. açıyorum. ama izlerken sıkılıyorum.
anlayamadım ki:/

malumafatrus dedi ki...

bir hafta dizi yayınlanmadı diye, ciddi ciddi eksikliğini hisseden, usul usul yarını bekleyen bir bünyenin "leyla ile mecnun'u sevmemek" üzerine yorum yapması takdir edersin ki pek anlamlı olmaz:)

zevkler, renkler farklılığı diye bir genel kabul görmüş mazeret varken, fazla lafa da zaten gerek yok.

usulusul dedi ki...

usul usul yarını beklemek. o da hoş:)
sanırım en baştan başlamam gerek. evet evet..