11 Nisan 2011 Pazartesi

"uyku imkansız, umut vicdansız"



Havalar nasıl olursa olsun benim için edebiyat dünyasına bahar geldi sayılır. İlk olarak habersiz bir şekilde karşıma çıkan İnci Aral kitabı, sonra Murathan Mungan’ın çok uzun zamandır beklenen romanı ve henüz raflardaki yerini almasa da Hakan Günday’ın Az’ının müjdesi.

Kişisel gelişim kitapları ve uykuyla sekteye uğrayan okuma serüvenim, bu yoğun dönemle birlikte eski haline dönecek diye büyük bir heves içindeyim. Murathan Mungan’ın kitabının geleceğini de duyunca İnci Aral’ın kitabını bir çırpıda bitirdim ki, zaten İnci Aral’ı sevme nedenlerimin başında da bu kitaba kendini kaptırma hali yer alıyor.

Sadakat gibi bu kitapta, diğerleri kadar sarmadı beni. Özellikle Şarkını Söylediğin Zaman, fazla klişe geldi ama okumaktan pişman değilim, yine olsa bir İnci Aral kitabını da büyük hevesle alıp okurum.

Murathan Mungan’In Yüksek Topuklar’ının benim için anlamını sıklıkla vurgulamaktan çekinmiyorum. Bir kadını tanımak için okunabilecek en iyi romanlardan biri olarak tanımlarım Yüksek Topuklar’ı ve durup durup tekrar geri dönmek isterim o kitaba.

Bu yüzden Şairin Romanı da pek heyecanlandırdı beni. Tabi şunu da itiraf etmeliyim ki kitabın kalınığı (582 sayfa) ve o ince yazılar hafif ürpmeme sebep oldum. Sırada bekleyen Hakan Günday kitabı olmasa, çok da acele etmezdim aslında ama bir Hakan Günday kitabı şu vakitte bu bünyeye gerekiyor sayın okur. Bu nedenle baktım ansiklopedik mungan kitabı istediğim hızda gitmiyor araya Hakan Günday’ı şokuşturup bünyeye bir şok yaşatabilirim.

365 Günün 358 günü çuvala girmiş gibi bu 3 kitabın da aynı dönemde satışa çıkması, sonrasında ne yapıcam peki ben derdini de akabinde aklıma taktı. Ama bu süprizleri de beklemediğim için belki gelecek günler de başka heyecanlara gebedir diyerek, anı yaşamaya çalışıyorum.

Bir de bu kadar güzel kitabın yanında, şahane bir albüme de sahip olduğum için bir Pazartesi’ye hakkettiğinden daha çok heyecanla başladım, devamının daha da keyifle olmasını diliyor.

Kitap okumayanlara Model’in albümüne bir müsait vakitte kulak vermelerini öneriyorum.

Bir sonraki yazı için ps. Eğitile eğitile adam olma maceralarım

ps.2. başlık şarkısı Bir Melek Vardı- Model

12 yorum:

varol döken dedi ki...

http://video.ntvmsnbc.com/hakan-gundaydan-az.html

soluk dedi ki...

hakan günday yeni kitap mı çıkardı? ama ben daha ziyan'ı okuyamamıştım ya :(

malumafatrus dedi ki...

hiç önemli değil soluk, ben de hakan günday külliyatından ilk ziyan'ı okumuş, ardından geride kalanları bitirmiştim.

Kaldı ki, bence Ziyan ele alındığında çok çabuk da bitebilecek bir kitap; en azından benim elimdeki MM kitabıyla kıyaslanınca:)

Fery... dedi ki...

Model'in albümü gerçekten çok güzel çoookkk....

malumafatrus dedi ki...

bendeniz, özellikle çürüsün gelinliğim'e bayılmaktayım.

Fery... dedi ki...

mp3 leri ilk gönderdiğinde kim bu ya da bunlar sorusunun cevabı bende olmadığından şarkı isimlerine bakıp bakıp hayırdır inşallah dedim; çürüsün gelinliğim, kara dul, pembe mezarlık, benim tatlı kanserim bla bla... Dinledim ve çok sevdiiimmm...

varol döken dedi ki...

sakin'in de bir şarkısını beğenmiştim ama gerisi gelmedi...

şöyle bir düşünüyorum da tüm albümü beni etkileyen çok az grup, şarkıcı var sanırım...

bon jovi konseri hakkında bir malumatınız veya fikriniz var mı sayın blog sahibesi?

Fery... dedi ki...

ben gitmek istiyorum bon jovi konserineee

malumafatrus dedi ki...

ben amy winehouse konserine heves etmekte ama o arıza kadın konsere çıkmaz, çıkar da bir yamuk yapar parayı verdiğimizle kalırız iyi mi diye de tereddütler yaşamaktayım.

farawaysoclose dedi ki...

AZ'ı bitirdin mi? arşivinde bulamadım ona dair yazı. kitap bir solukta okunuyor ama... eğer okuduysan yorumlayalım :))

murat mungan'ın kitabı ise üzerinde bir parmak toz hala aynı noktada bekliyor, hiç içimden başlamak gelmiyor niyeyse..

(imza: anlamsız yere bir süredir uzak kalan farawaysoclose)

malumafatrus dedi ki...

faraway, blog aleminin karabatağı hoşgeldin:)

az'ı okudum, fikriyatlarımı da şu yazıda çiziktirdim (http://malumafatrus.blogspot.com/2011/04/tum-renkler-siyah-ustune-beyaz-golgeler.html) kitap dediğin gibi hemen okunuyor ve bitebiliyor.

Murathan mungan'ın kitabı da resmen elimde yıllandı. Hiçbir çantaya sığmadığından kitabı elimde postacı gibi taşıyorum ama bırak sonu daha yarısını bile göremedim.

farawaysoclose dedi ki...

"edebiyat" etiketiyle aramıştım ondan bulamadım. uzun uzun yorum yazdım kitap hakkında. murathan mungan biraz daha tozlansın bi kenarda :))