25 Nisan 2011 Pazartesi

"herşeyden uzak, gerçekten çok yakın "


malumafatrus beceriksizliklerinden kamuoyu adına ders çıkartıyor;

Sıklıkla vurguluyorum, vakti zamanında kırdığım aynaların etkisi gecikmeli olarak hayatıma etki ediyor diye ciddi bir kanım var. 

Malumunuz ben hayatını çok standart bir çerçevede yaşıyorum ve buna rağmen o küçük çerçevede bile plan yapmaya bayılıyorum. Sanırım belki de bu yüzden bu çizgiin dışına çıktığımda benim bütün ayarlarım bozuluyor ve başıma illa bir aksilik geliyor.

Eski pasaportumu dolu dolu!!! kullandığımdan aman eksik kalmayayım çipli pasaport da alayım diye geçen Cuma günü için emniyetle randevulaştım. Aslında güne başlar başlamaz, "bu iş olmaz malumafatrus" mesajını aldım ama işte yine kaskafalılığıma denk geldiğimden msjı yoksaymayı tercih ettim.

Eski pasaportumla bütünleşemediğim için pasaportu evde unutarak dağ başındaki işime gidince, rutin olacak bir sürece azıcık heyecan kattım ve uzaktan erişimle pasaportuma kavuşabildim. 
Ama beni bu kadar heyecan pek tabi kesmezdi. Bu yüzden pasaportum da olduğuna göre her şeyim tam kasılması ile oturduğum koltukta, nüfusta adres kaydınız yok geri bildirimi ile yıkıldım. Bildiğimiz ikametgah hadisesini zora sokmak isteyen güzide devletimiz artık bu işleri nüfus müdürlüğü aracılığı ile yapmaya karar verdiğinden ve bizim taşındığımız evde oturmaya başlayanlar, nüfusa gidip ben artık burada oturuyorum dediği vakit, "peki eski oturanlar nerede?" sorusunu sormadan kayıt güncellendiğinden biz resmen yok sayılıyorduk. 

Devlet işlerinden itinayla kaçtığımızdan ve üşengeç de olduğumuzdan yeni eve de kayıt yaptırmadığımızdan açta ve açıkta kalmıştık. 

Söz konusu olaylar yaşadığım şehrin merkezinde gerçekleşseydi, olaylar pekala kolayca çözülebilirdi. Ama ben Gebze'deydim ve nüfus işlemlerimi Beşiktaş'ta güncelletebilirdim. Gerçekten yardımsever pasaport görevlileri sayesinde belki e-devlet şifresi aracılığı ile bu güncellemeyi yapabileceğimi öğrendiğimden, hiç bilmediğim bir şehirde postaneyi bularak o önemli şifreyi kaptım.
Ardından F klavyede binbir zahmetle adres bilgilerimi güncellemeyi denedim. Ama ne oldu? Bizim şu an oturduğumuz evdekiler adres güncellemesini yapmadıkları için ev sistemde dolu gözüktü,  nüfus müdürlüğü ziyareti benim için mecburi oldu.
Sonuç boş yere geçip giden zaman, bozulan sinirler ve tükenen bir bünye olarak ben. 
Tabi bu işin her noktasında arkadan arkaya kendini hissetiren" var bu işte bir kısmetsizlik" duygusu. 

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar;
  • Nüfus müdürlüğüne sadece isminize yazılı fatura götürüp beyan etmek, sizi o evde oturuyor gösterebilirken ben "bu nasıl bir perhiz" demeden geçemiyorum.
  • Kendi şuursuzluğumun farkında varsam da eleştirmekten geri kalmıyor; Daha önce birilerinin oturduğu evde yaşadığını iddia edenlere,"ee peki senden önce oturan nerede" diye sorulması gerektiğini önermekteyim. Daha doğru bir şekilde ifade etmek gerekirse, taşınmalarda karşılıklı olarak adres güncellemesi yapmanın gerektiğini bir mağdur olarak düşünmekteyim. 
ps. başlık şarkısı Kül- Mum Çocuk

5 yorum:

varol döken dedi ki...

cumartesi günü evinden taşınacak ve daha su elektrik doğalgaz telefon bilumum hiçbir fatura hakkında işlem yapmamış biri olarak içime ne serin sular serptiniz bilemezsiniz sayın blog sahibesi!

malumafatrus dedi ki...

diğer evin doğalgaz,elektrik vb. açılışları yapılacaksa bütün bu işlemleri beraber yapmakta fayda var. Bana göre en kolayı elektrik, en zoru doğalgaz. Bir de yaka değiştirecekler için iş kesin daha zordur diye o suyu biraz daha soğutayım ben.

kusburnu dedi ki...

devlete işin ne kadar az düşerse o kadar mutlu bir hayat sürer kişi bu ülkede.. açık ve net..
furuş hanım külün albümünü almışınız görüyorum ki.. hani paylaşım, hani panpalık :)

malumafatrus dedi ki...

şarkıları gönderirim ama bir şartla sen bana panpa dediğin sürece, ben de sana altın çilek derim, nasıl anlaşma:)

kusburnu dedi ki...

oo altın çilek mi? bunu sevdim panpa :)