9 Kasım 2010 Salı

"zararlı hayatlarımızı yaşıyoruz, getirildiğimiz yerde."





Arkası kolay gelmeyen arkası yarınlar;

Bünye sarsıcı kış saati uygulamasının en güzel  yanı, ben ve benim gibi sabah diye adlandırılanların işe gidiş vakitlerinin daha insaflı hale gelmesidir. Gerçi bu iyileşme hali kışın kendini göstermesiyle etkisini yitirse de vaziyet itibariyle “ buna da şükürcü” olduğumuzdan, halimize de pek şikayet etmiyoruz.

Bendeniz, uykunun sabah olanına karşı oldum olası pek sempati beslememişimdir. Bu nedenle 10.30’dan sonra uyanmayı tercih eden insanlara da “uykucu” sıfatını hemen yapıştırırım. İşte bu sebeple sabahları aydınlık vakitte işe gitmek beni dinç kılıyor gibi bir fikriyatım var. Özellikle lambasız kitap okumak kendime gelmeme vesile oluyor. Yine de sabahın köründe, dırdır vırvır etme kapasitesi olan insanları anlayamıyor, anlamamakla da kalmıyor bildiğiniz uyuz oluyorum bunu da paylaşmaktan da kendimi alıkoyamıyorum.

Tabi işin bir de şu gerçeği var ki, erken yatan erken kalkar misali, artık uyku konusunda iyice tavukspor olup çıktım ben sayın okur. Bir dönemdir geçer desem de, haliyetimi hiç beğenmediğimi bilmenizi  isterim.  

Uyku hadisesini ben kendim bizatihi çözerim ama bir diğer gündem maddem yarım günlük tatilin ne kadar manasız bir şey olduğunu anlatmak için acilinden kamuoyu baskısına ihtiyacım var.  Verimli çalışmanın esamesinin okunmadığı saatler savaşı bir de uzun yollardan işinize gidip geliyorsanız tadından yenmiyor. Ben de gelenekselci bir tatilci olduğumdan, bu düzene kendimce isyan ediyor ve isyanımı yıllık izinden feragat olarak vermekteyim. Oysa ki, yarım günlük resmi tatil mi olurmuş, bir gün ya tatildir ya değildir diyecek bir devletin, bunu diyemiyorlarsa yarım günün maliyeti bize bir günden daha fazla diyecek bir şirketin personeli olsam hayat daha kolay olabilirdi sanki.  

Bir de şu dünyanın yarısı “birazcık” daha zeki olsa, hayatımız daha kolay olurdu sanki..

İnanın kendim için bir şey istiyorsam namerdim, benim ki tamamen dünya barışına hizmet çabası…   

ps. başlık şarkısı Mavi Sakal

3 yorum:

varol döken dedi ki...

yeni kelimeler nerede?

malumafatrus dedi ki...

aradığınız blog sahibesi, hastalık münasebetiyle klasik cümlelerini bile kurmakta epey zorlandığından yeni kelimeleri bayram tatiline gönderdi sayın döken.

varol döken dedi ki...

o zaman dönüşte kullanılmasını istediğim kelimeler:

şifahen
nekahat
biteviye