18 Kasım 2010 Perşembe

"Çevir sesi gelmiyor artık içimden"


İstanbul’un çeşitli semtlerini tanımlarken; “Buralar eskiden dutluktu” diyecek kadar yaşlı olmasam da, “nerede o eski bayramlar” geyiğine eşlik edecek kadar yaşlı hissediyorum kendimi. Bizim ailede, dedemin annesinin yaşadığı ve bütün kardeşlerinin bir araya geldiği bayramlar pek bir hasretle anılır. Ben de o dönemlere çocuk olarak eşlik etme şansı bulduğum için, anane dede ve babaanne ziyaretlerinden ibaret olan mevcut bayramlarıma burun kıvırırım. Buna rağmen bayramlarda tatil planı yapmayı aklımın ucundan bile geçiremem. Bilinç altıma işleyen zihniyetten ötürü bayram vakti yerim annemin babamın yanıdır diye düşünür, plan program hadiselerine girmem.

 Bu bayram ise Ege münasebetiyle, lokasyonumuz değiştiğinden ömrümün en bayram olmayan bayramı olarak kişisel tarihime geçti. Açıkçası bunca zaman sonra ananem ve dedemin yanında olmamak pek dokundu bana. Yani burun kıvırdığım bayramlar bile yer etmiş ömrümde bunu fark ettim.

Bir de bir anda geçip gitti bu tatil ki onu da çok acı bir şekilde fark ettim. Aslında ben daha tatilin başında, bu tatil de bitince artık uzun tatil yok diye üzülüyordum. Yani şu an bu tatilin bitmesinden ziyade, bir daha gelecek bir tatil olmaması sıkıyor canımı. Bir de iş vakti havanın erken kararması bünyeye pek dokunmasa da, tatil vakti pek iç karartıcı oluyor bu haller onu da belirtmeliyim.

Bir de 2010 da rüzgar gibi geçip gitti maşallah. Bu da biraz dokunuyor asabiyetime. Geriye dönüp koca yılda olup bitenlere bakınca “vaaay arkadaş” demek istiyor, bu senede milli piyango çekilişinden amortiyi tutturamadığımız için kendimi tebrik ediyorum.

Bir de şimdiden bunu demek tersine işaret olsa da, “bu yılbaşı ne yapmalı” muhabbetlerine hiç girmemeyi düşünüyorum ki, bir yılın daha bittiğini ve gelen yıların da diğerlerinden pek farkı olmadığını bu kadar gözüme sokmayayım. 

ps. başlık şarkısı şu sıralar en sevdiğim grup olan Redd ve Senden Sonra

5 yorum:

varol döken dedi ki...

evet ya tatilin bitmesi değil, uzun bir süre bitecek bir tatilin kalmamasıymış bu sabah ağzımdaki tat...

insan neyle yaşar sorusunun cevabı tatille olabilir mi sayın blog okurcuları?

fery, kusburnu size diyorum!

kusburnu dedi ki...

insan tatille yaşar cevabına kesinlikle katılıyorum. tatil planıdır motive eden biz garip kulları.. ve tatilin bitişidir demotive eden..

Fery... dedi ki...

fery hasta yatağından sesleniyor :( 9 günlük tatil eşittir anjin

ne acı ne fena oysa facebook yıkılıyor tatil fotoğraflarından bir ben bir şey yapmıyorum diye üzülürken sen üstüne bir de anjin ol dişlerine varana kadar bütün kemiklerin agrısın ateşin had safhada olsun boğazın küflensin, neden peki? ben insan değil miyim?

malumafatrus dedi ki...

bu durumda tatil durumları 2-2 oluyor. Feri ile benim bedbaht bir tatilimiz olurken, varol ile kusburnu keyifli tatilci olmuşlar. Bu nedenle bir sonraki tatilde, eğlenmek feri ile bizim hakkımızdır, elimizden alınmasın lütfen.

varol döken dedi ki...

rakibime acımam, 8-0 öndeyken bile 9uncu gole giderim, yine berlin'e giderim, kaş'a giderim, artvin'e giderim, hızımı alamayıp beyrut'a bile giderim:)