14 Ekim 2010 Perşembe

"sen en güzel halinle gel gerçekleşmemiş hayalinle gel"




Bir önceki yazımın son maddesindeki kişisel gelişimsizliğime dair şöyle bir strateji geliştirdim. Baktım ki, okuyarak kelime öğrenemiyorum; ismimin de tersliğinden yazarak kelime öğrenme yolunu seçtim.


Tabi bu noktada size de çok büyük rol düşüyor sayın okur. Gerçi bugüne kadar dahi anlamındaki de’ler ve hiç çözemediğim ki’lerde pek ilerleme gösteremesem de, karamsarlığa kapılmanıza hiç gerek sayın okur.

Bundan böyle, blogda kelime hazinemi genişletme gayesiyle herkesi Cuma ve Pazartesi sürecinde yazılan (kaytarmazsak o da)  yazılara kelime önerisi sunmaya davet ediyorum. Yani siz o gün yazılan yazıların yorumlarında kelime önereceksiniz, ben de haftanın devamında o kelimeleri yazılarda kullanacağım. Pekiştirme olması amacıyla da kelimeyi 3 farklı cümlenin içinde geçireceğim.

Tabi bu noktada o kelimelerin, manalı kullanışlı, cümle kurulmaya müsait olması da şart. Yani siz de gidip “stratosfer” diye kelime önerisinde bulunmazsınız umarım.   

Yok beni hiç kaile almaz, kelime uydurmazsanız; ben de isimsiz bir şekilde “öykünmek” filini öneririm aklıma estikçe. Tabi bir de fevkalade var ki, onu da ihmal edeceğimi hiç sanmıyorum.

Malumafatruş’un Türkçe macerasının hepimize hayırlı ve uğurlu olması dileğiyle,

Ne mutlu öykünmelere…

ps. Başlık şarkısı Aylin Aslım-Güzel Günler 

2 yorum:

Fery... dedi ki...

:)

Bence önce kelimenin anlamını ver, sonra cümle içinde kullan, hem kendini hem bizi geliştirmiş olursun böylece ;)

ilk önerim de; dehliz

varol döken dedi ki...

postları sondan başa değil baştan sona okumak gerekiyormuş böylece yukarıdaki anlamsız kusburnu ve fery yorumları biraz daha anlamlı oldu...

zaten meali anlamayan nesle aşina değiliz...

aşina'yı istiyorum evet sayın blog sahibesi, aşina'yı kullanın bana!