10 Eylül 2010 Cuma

"kanıma dokunuyor ne yalan söyleyeyim"


Bazı içimi sızlatan olaylara dair fikriyatlarımı, buraya yazıp yazmamak konusunda fazlasıyla kararsız kalıp, sonrasında da "bir sonraki yazında lay lay lom" moda geçiş yapacaksın, o an yazdığın derin hissiyatların hala içinde bir yerlerde olduğuna kim inanır, üzüntün kendinde kalsın dostum diye düşünerek vazgeçiyorum.Kaldı ki, gerçek acılar sonrasında en azından benim satırlarımın pek anlamı ve manası kalmıyor.

Sosyal medya dediğimiz şey, kendi hayatlarımız dışındaki mutluluklar ve acılardan da pay veriyor bize. Hiç tanımadığımız hayatları merak ediyor, hiç tanışamayacağımız kayıplara üzülüyoruz.

çok sık olmamakla beraber bazı bloglarda daldan dala atlayarak, bana çok farklı gelen, nasıl ya dedirten satırlar okuyorum. Gazete haberlerinin altında yazılan tuhaf yorumlar gibi, acayip blog yorumları karşısında da "böyle insanlar gerçekten var mı?" diye sorgu suallere giriyorum.

Kıssadan hisse, farklı fikriyatların farklı dünyalarında herkes kendine göre takılıyor diye düşünüyorum. Klişe bir tv repliği olacak ama "beğenmeyen izlemez" diyerek kendi dünyama dönüyorum.

Buraya kadar her şey normal aslında. Asıl anormal olan o farklı dünyalar ile kesişme noktalarında. Sizin güzel dediğinize onların çirkin demesi veya taptığınız bir şeye "bu ne ya" demeleri değil hadise. Olay gayet net ve acı olan bir konuyu bile yanlış anlamaları, bir de üstüne yorum yapmaları. Gerçeği görmek istememek mazereti bir veya iki kişi için geçerli olur ama bu kadar çok kişide aynı yanılgıyı görünce, blog yorumlarında okuduğunu anlama testi yapılmasını gerekli gördüğümü itiraf etmeliyim.

Ayrıca gayet üzücü olaylarda bile böyle huysuz çıkarımlar yaptığım için de benden adam olmaz, bunu da ayrıca not düşme gereksinimi duyarım.

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar;

Yazı da üstü kapalı anlatacağım diye fazla gizemli oldu ama en azından kusburnu ne demek istediğimi anlamıştır. En fazla bu konuda kendisinin başını ve içini şişirmiş olduğum için de bilahere özürlerimi dilerim.

ps. başlık şarkısı Kanıma Dokunuyor- Sezen Aksu'nun sözlerini yazdığı Bir Gülben Ergen Şarkısı

3 yorum:

kusburnu dedi ki...

yazının altına imzamı atarım, ben de blog yorumcusu olmanın sınava tabi olması gerektiğini düşünüyorum artık. bir iq testi mi yapılır, eq testi mi yapılır artık her ne yapılacaksa yapılsın. okuduğumuzu anlayalım pasajı hiç mi okutulmamış bu insanlara.. o zaman onlar okutulsun.. yeter ki bu zırva yorumcular azcık beyin kapasitelerini genişletsinler. ne blog sahibini ne biz okurları üzsünler..

Fery... dedi ki...

merak ettim??

Fery... dedi ki...

şaka gibi gerçekten :(