10 Ağustos 2010 Salı

"varamıyorum yanına çarelerin"


Arabada beyaz renk neyse saçtada siyah renk öyle bir şey bence...Toz ve hatayı az gösteren, büyük çoğunluk cinsinden... Şahsen kendime dair çoğu şeyden şikayetçi olsam da saçımın rengi bu kapsamda olmadı hiçbir zaman. Kaldı ki, kahverengi göz gibi bu koyu saçta öyle baskın bir gen ki, kendisini terk etmek pek mümkün değil. Bendeniz, genç yaşımda saçlarıma aklar düştüğü için boya hadisesi ile haşır neşir oluyorum. Süslü olmayı sevdiğim ama süslü olma konusunda beceriksiz olduğumdan da, saç boyama işlerimi anne denetimi altında yapıyorum. (benim annem canım annem)

Bu hafta sonuda aynı hadiseler gerçekleşti. Zaten günler çuvala girdiğinden anneme boya siparişini de önceden verdim ki, olayı hemen halledebilelim. (Macrocenter'da 15 TL olan boyanın Bandırma'da 9 TL olması konusu da ayrıca irdelenesi bir hadise)
Ben anneme saçımın renginden almasını söylememişim gibi annem saçımla iki alakasız rengi kaparak koşmuş eve. Ben de, saçlarımdaki bu sürekli dalgalanıp durulmanın sonu gelsin diye marketlere geri koştum ,aradığım rengi bulayım istedim ama ne yazık ki başarısız oldum. Çaresiz kalınca da, nasıl olsa saçım koyu bir şey anlaşılmaz diyerek kendimi annemin marifetli ellerine teslim ettim.

Böylece, en alakalı saçta bile absürd olacak bir karışımı (kestane parfe ve bal köpüğü kahve) kafamda denettim. Ve her zamanki gibi, diblerine azıcık işleyen bir renge karşı saçımın uçları bildiğiniz koyu kıvamında kaldı. Diplerinin kızıla çalan bir renk olması, ileri yaşta seyrekleşmiş saçlarını boyarken kafasını da boyamış gibi gözüken teyzelere benzememe vesile olduğu için halimden fevkalade bahtiyar oldum.

Annemse "koyu renk, yüzünü sert gösteriyor" derdinde olduğu için bu hadiseye gerçekten bayıldı. Benden "bu böyle olmaz, gidip boyatıyorum derhal" beyanatı gelmediği içinse çok şaşırdı.
Ama saçım pek narin ve hassas olduğu, ayrıca bu değişiklik sadece güneş veya florasan tepemdeyken belli olduğundan bir süre beklemeyi tercih ettim.

Değerli saç danışmanım Tutku'nun, saçları kızıl mı yapıyorsun sorusuna ise, hayır annemle füzyon çalışması yapıyoruz diyerek geçiştirdim.
Ve yaz benim için nispten geçtiğinden, karışık saç rengi benim için yeterli bir değişiklik olmadığından kahkülü keselim dostum (sonunu düşünen tahmin edersiniz ki kahraman olamaz) diyerek, kendimi koltuğa bıraktım. Her zaman olduğu gibi kendimi biraz yabancılasam da, en sıcak günde alnıma saç birikintisi iliştirdiğim için kendime küfretsem de an itibariyle halimden şikayeti değilim.

Beğendiğini söyleyenler olsa da (gerçekten beğendiklerinden şüpheliyim, çünkü ben de bazen beğenmesem de, güzel olmuş derim) kahkül karşıtı mahalle baskısı hemen kendini gösterdi. Ben de, gözlüklüyken kahküllü saçım varmış bu da bir şey mi diyerek olayı geçiştirdim.

Saçlarım sağlıklı ve dökülmüyor ya, ondan sonra rengi de kahkülü de kendini bulur, defalarca yaşadığımdam adım gibi biliyorum.
Sadece kahküle fön çekmeyi bir türlü öğrenemediğim için, bir de bu saç modeliyle bigudileri sar ve günü kurtar felseferimi uygulayamayacağım için bedbahtım. Onu da haftaya unutur ve kend rutinime dönerim diye umuyor, bu blogda yazdığım Bandırma ve saç konulu 674. yazımı sona erdiriyorum.

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar;

  • Bunca yıl sonra saç mutluluğunu neden Tutku'da bulduğumu anladım. Tutku ısrar etmiyor, çok biliyorum havalarına girmiyor, fikrine saygı duyuyor, karşı fikirdeyse de, sadece nazikçe fikrini söyüyor ki, bu her kuaförde bulunan bir özellik değil ne yazık ki.
ps. başlık şarkısı Ajda Pekkan- Eğlen Güzelim

5 yorum:

kusburnu dedi ki...

ya ben valla beğendim, niye öyle diyosun ki, beğenmeyen beğenmedim der, paranoyaklaşma.. :)))

varol döken dedi ki...

bu bir erkek blogu ve berberi yazısı olsaydı şöyle olurdu sanırım:

berbere gittim, kes dedim, kesti...

:)

kusburnu dedi ki...

neyse ki değil.. hıh!

malumafatrus dedi ki...

kaldı ki erkek adam kuföre gittim diye blog yazısı yazar mı yahu, yazarsa oradaki futbol veyahut hayat muhabbetini yazar herhalde..

ne diyeyim, malumafatrus farkı saçında...

Fery... dedi ki...

bence de güzel olmuş yalan söylemiyorum hem kaldı ki daha önce de yaptırmıştın o zamandan biliyoruz güzel olduğunu :)

peki bu -de, -da lar ne olacak sayın malumafatrus?