3 Ağustos 2010 Salı

"benim de şifremi kırman lazım"


Fery sponsorluğunda Tarkan'ın yeni albümünü dinliyorum. Serdar Ortaç'tan kustuğum geçen haftadan sonra farklı her albüm güzel gelecekti bu dertli kulaklara ama ben yinede yeni şarkılarının yarısını sevdiğimi hissediyorum. Albüme dair genel fikriyatlara katılıyorum ve diyorum ki, Tarkan yine eski Tarkan olmuş, Hande Yener gibi, tutmayanda ısrar etmeyip çabucak eskiye dönmüş.


Tabi bu benim gibi bir yerin yemeğini çok sevdiği için açken başka bir yerde yemeye cesaret edemeyen birine çok tanıdık bir his ama müzik dünyası için azıcık üzücü. Bu ahval ve şeriatta her şarkısı aynı melodinin üzerine yazılan Serdar Ortaç'ın hala albüm yapıyor ve satıyor olmasını da anlayabiliyorum. Nerden tutturduysan orada kal, yerinde güzelce say felsefesi.(kendime not; hala fazıl say'a dair bir yazı yazmadın)


Eski şarkılar demişken Dön Bebeğim'i ve Ümit Sayın'ı da yadetmek istiyor ve Nur Çintay'ın tamamiyle katıldığım gözlemini de paylaşıyorum. Nasıl yapıyor bilmiyorum ama Tarkan cidden susmayı çok iyi başarıyor. Yani bunun bir Pr başarısı falan olduğunu da düşünmüyorum, bana daha çok kişilik hali gibi geliyor. Belki zamanında azıcık konuşunca o kadar yaraladılar ki, artık kelimelerin ne kadar can yakacağını biliyor.

Kişilik, strateji ıvır zıvır her neyse bu işin sırrı, bir gün kamuoyuna olmadı sadece bana da açıklarsa pek bahtiyar olur, güzel yeşil gözlerinden öperim.

....

Tarkan neden kıymetli?

Bu sorunun cevabının özeti aslında tek bir kelime: Konuşmuyor. Belki kelimeleri artırabiliriz ve yan yana dizebiliriz: Laf atmıyor. Lafa atlamıyor. Konuşmuyor, yazmıyor da. Sataşmıyor. Sataşanlara uymuyor. Polemiğe girmiyor. Kendini bozmuyor. Ağız ishali olmuyor. Laubalileşmiyor. Ukalalık etmiyor. Millete geçirmeye çalışmıyor. Geçirmeye yeltenenlere haddini bildirme telaşına kapılmıyor. Ne kadar gelinse de üstüne, sakin duruyor. Ketum davranıyor. Oyuna gelmiyor. Hırçınlaşmıyor. Hırslanmıyor. Ekşimiyor. Çirkefleşmiyor. Çirkinleşmiyor. En sözde rafine klasikçiler zıvanadan çıkarken, bir popçu olarak bu pekâlâ yapabileceklerinin hiçbirini yapmıyor. O yüzden de hep tatlı, hep kıymetli.




ps. Bu arada kendisi sevdiğim nadir gurbetçilerden biri galiba, gurbetçi sevmiyor ama Tarkan'a kıymetli diyor tutarsız demeyin diye belirtme gereği duyuyorum.

ps.2. Başlık şarkısı Usta- Çırak ve Tarkan

7 yorum:

varol döken dedi ki...

her ne kadar bu devirde bodrum'a tatile mi gidilir, tarkan'a konsere mi gidilir diye kendi kendime atıp tutsam da nur çintay'ın yazdığının hakkını vermezsem atıp tuttuğumdan beter olurum...

sadece tarkan'dan daha fazla şey bekliyorduk, öyle bir kasetten sonra (a-acayipsin bence bir milattır) daha başka bir şey...

sonuçta biz büyüdük ve kirlendi dünya...

varol döken dedi ki...

bu arada işte mecburen dinliyorum da albümü sağdan soldan, gerçekten çıkıntılı yapmak istemiyorum ama bu nedir ya, ne biçim şarkı bunlar ya, hiç mi içiniz kıyılmıyor sizin dinlerken?

malumafatrus dedi ki...

ben öncelikle remix.lere kılım, remix.li albüm sevmiyor ve remix.leri dinlemiyorum. Bir de acımayacak, öp diye şarkılar yapıp, üstüne onların remix.ini yapmak cd.yi para verip dinleyen insana küfretmek gibi bir şey...

Ben albümü 4 şarkıya indirdim, sadece onları dinleyince çok dert olmuyor:)

kusburnu dedi ki...

bana da gönder gız, ama sadece dört şarkıyı, çağımın gerisinde kalmaktan hoşlanmam bilirsin.

Fery... dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Fery... dedi ki...

Cumartesi akşamı Harbiye Açıkhava'da konserine gitmiş, o kalabalığı görmüş bir insan olarak daha fazlasını hak ettiğini düşünüyorum. Öyle ya da böyle ben Tarkan sempatisi olan bir insanım, sesi çok güzel, tavrı insanın yüreğini kaldırıyor ve bana kalırsa dünya üzerinde en güzel gözlere sahip insanlar arasında kendisi hem renk hem şekil olarak... Albüme ve şarkılarına gelince öncekilerle kıyaslayınca evet hayalkırıklığı ama Tarkan Tarkan'dır :)

Not: Tarkan kusursuz olsa da sürekli ayakta kıç sallayan kızlara dayanamadığımdan yanımdaki kıza iki tokat da atamadığımdan Taaaarrrrkkkaaaannnnn çığlıklarına katlanamadığımdan konseri erken terk ettik ama sebep Tarkan'ın herhangi bir falsosu değil bilet aldığımız 13. sıranın bahtsızlığıydı :(

malumafatrus dedi ki...

ben "sen çoktan gitmişsin diyim" sen anla fericim...