28 Temmuz 2010 Çarşamba

"sessiz şarkılarda çal beni"


bir hayat hatırsası olarak bülent ortaçgil 40.yıl konseri...

keşke fırsatım olsaydı da bu satırları konserden hemen sonra yazabilseydim...O anki hissiyatlarımı daha kımıl kımıl aktarırdım muhtemelen...Ama işte araya valiz girdi, tatil girdi, ingilizler girdi, insanlıktan bıkma geldi, gece erkenden sızma geldi ve o güzel konseri yazmak ancak şimdiye kısmet oldu. An itibariyle konseri maddeleştirmek daha pratik geldiğinden, sol baştan saymaya başlıyorum;
  • Konsere dair en büyük sorum, neden Teoman'ın olmadığıydı...Bir yerde konseri olsa bile, aslından şu an burada olmak istiyordu ama'Lı bir cümle kurulsun istedim, kurulmadı üzüldüm.
  • değirmenler gibi bir şarkıyı Pinhani Sinan'ın söylemesine çok üzüldüm.
  • Candan Erçetin'in organizasyonun içinde yer alıp, sahnede tek başına şarkı söylememesini Sezen Aksu kıskançlığına verdim.
  • Gecenin süprizi Sezen Aksu'nun sahneye çıkması olarak lanse edilse de, Müslüm Gürses çıksaydı ve beraber Sensiz Olmaz'ı söyleseydiler asıl süpriz o olurdu diye düşündüm.
  • Aylin Aslım'ın mavi kuş'u söyleyişine de sahnedeki kuğu gibiliğine de hayran oldum.
  • Mirkelam'ın "bütün çiçekler su ister" performansını da kesinlikle çok başarılı buldum.
  • Ben konser öncesinde şarkıları beraber söyleyecekler sandığımdan, genelde şarkıcıların tek başına sahne almalarına pek anlam veremedim.
  • O kadar kalabalığın organizasyonunun ne kadar zor olduğunu gördüm.
  • Gürol Ağırbaş'ın karizmasına yine ve yeniden hayran oldum.
  • Birsen Tezer'den çığlık çığlığa'yı bir de canlı dinlediğim için pek bahtiyar oldum.
  • Konserin sonunda Ortaçgil'in pek hissiyatlı bir halde " çok teşekkür ederim başka ne diyeyim" lafına ağlamak istedim.
  • Açıkhava'nın her bir noktasında her bir vakit sigara içiliyordu ki buna da fevkalade gıcık oldum.
  • Yanımdaki ortaçgil aşığı kızın erkek arkadaşına sergilediği tüm bilmişliklere de derin hissiyatlar besledim.
  • Konser sonrası tüm taksilerin ya bostancı ya da ataköye gidiyor olmasına yuh dedim...
  • ve konser sonrasına twitter'a şunu yazdım; Allah kimseyi ortaçgil şarkılarından eksik bırakmasın...Hala da aynı hissiyattayım...
ps. başlık şarkısı ortaçgil- ben bunları kimseye anlatmadım

Ps.2.Fotoğraf ise buradan

13 yorum:

varol döken dedi ki...

darbe daha plan aşamasında bitti, neyse her blog sahibi/sahibesinde güzel...

bülent ortaçgil de sevenlerinin olsun hep...

Fery... dedi ki...

tam benlik bir konsermiş Bülent Ortaçgil şarkılarını başkaları söylüyor, bileydim orada olurdum :(

malumafatrus dedi ki...

bilseydim orada olurdum deme çarpılırsın, tatildeydiniz siz o vakit:)

Fery... dedi ki...

ondan imkansızmış işte :( Bu Cumartesi Tarkan'ı izleyeceğiz ama biz de :)

varol döken dedi ki...

valla fazıl say'a vercem seni fery!

tarkan mı kaldı sene olmuş 2010...

cranberries geçti bu memleketten be, ayağındaki converse'ine kurban olduğumun dolores'i... eylül'e de tindersticks geliyor... ayrıca ben akşamları klasik müzik dinleyip şarap içiyorum tamaammm mı?

Fery... dedi ki...

ya ben seviyorum alla alla :) ayrıca Tarkan konserine gitmem diğerlerine engel mi cık cık cık...

varol döken dedi ki...

hşşş beni de götürsene, ben hiç hayatımda canlı tarkan görmedim biliyor musun...

Fery... dedi ki...

:))

allah çocuğa bi 20 cm daha boy vereydi o zaman giderdin konserlerine :P

varol döken dedi ki...

kime verseydi bana mı tarkan'a mı:)

Fery... dedi ki...

Tarkan'ın diyorum bi boyu kısa uzun boylu bir şey olsaymış çok schön olurmuş :)

varol döken dedi ki...

tarkan 2 metre de olsa ondan ancak amerika'da ortadoğulu şarkıcılar bölümüne kapak olur...

megastar, hiperstar, dünya starı diye bizi yediler yıllarca, amerika'da imza istiyormuş lionel richie'den:)

Fery... dedi ki...

şaka bir yana dünya starlığını falan filan tartışmam ama benim kendisine sempatim var kardeşim izin verirsen :P konserine gideceğim :)

varol döken dedi ki...

verdim gitti:)