2 Haziran 2010 Çarşamba

"temize çektim hayatı yaşarken"



Şimdi ben öküzün teki olduğuma mı üzülsem, yoksa beni evine davet edip "ayakkabılarını çıkarmana gerek yok malumafatrus" diyen bir arkadaşım olmadığına mı üzülsem bilemedim. Utancımdan bu gece ayakkabılarım ile uyumaya karar verdim, yarın da evdeki tüm terlikleri atıp, Petek Dinçöz'le beraber kuracağım bir derneğin çalışmalarına başlayacağım.


Deniz Marşan (‘Aşk-ı Memnu’nun stil danışmanı)

‘Gelene terlik vermek bile kabalık’
Yarı resmi bir davetse topuklu ayakkabı giyilmeli. Abiye değil tabii ama uygun bir kıyafet ve ayakkabı ya da babet giyilebilir. Ama asla terlik falan giymem. Arkadaşlarım geliyorsa, kendi halimdeysem spor ayakkabı giyebilirim. Seçilen kıyafet ve ayakkabı, genelde gelen misafirlere verilen önemi gösterir. Terlikle ya da çorapla çıkmak hiç güzel değil, eve en yakının gelse bile öyle karşılanmamalı. Her şeyde bir özen olmalı. Gelen kişiye ayakkabı çıkarttırıp terlik verilmesi bile bence kabalıktır.

Başak Dizer Fransez (‘Aşk-ı Memnu’nun stil danışmanı)

Bence yüzde yüz, kendim de öyle yaparım, gelen misafirin ayakkabısı çıkarttırılmamalı. Önemli bir misafirse hele, hiç çıkarttırılmamalı. Kıyafet kombininin bir parçasıdır ayakkabı. Ev sahibi için de aynı şey geçerli, ayakkabı giyilmeli misafir gelince. Kendine ve karşındakine saygıdır; kıyafete uygun olan babetse babet, topukluysa topuklu, çizmeyse çizme giyilebilir. Kişiyi zorluyorsa olmaz tabii. Ayakkabı aksesuvar olarak kabul edilmeli. Kıyafetin tamamlayıcısıdır. Aksini düşünemiyorum. Terlik çok özensiz bir görüntü verir. Ev sahibi de temizliğine özen gösterip ayakkabıyı kıyafetinin bir kombini olarak görmeli. Sadece sokakta giyilecek bir şey değil ayakkabı. Özellikle tasarımcılar için çok çok önemli bir parça. Arkadaşlarımız geldiğinde de ayakkabı giymeliyiz bence, ayakkabı daha özenli gösteriyor. Misafirin karşısına çorapla çıkmaksa pijamayla çıkmak gibi bir şey.

ps. Başlık şarkısı Birsen Tezer- Bilsen

7 yorum:

varol döken dedi ki...

bu ayakkabı terlik mevzusu bence gerçekten derin ve önemli bir sorun... hatta iddia ediyorum cinsellikten sonra muassır medeniyetler seviyesine ulaşmak için halletmemiz gereken 2. konu...

bu konuda ikilem üstü ikilemlerdeyim ben... evim merkezi bir yerde olduğundan geleni gideni çok olur, bu insanların hemen hepsi en az 1 defa eve ayakkabı ile girmişlerdir, ki bu da ev stüdyo olduğundan temizlemesi kolay olduğundan, halı olduğundan vs. benim için problem olmayan bir şey...

stil danışmanları haklı, ayakkabı kıyafetin bir tamamlayıcısı ve gerçekten etek altı çorap falan güzel görüntüler değil lakin türkiye'de insanların evlerinin hepsi de kemerburgaz country'de değil... gerçi sadece evlerle mi ilgili ondan da emin değilim ben... default olarak çıkarıyoruz biz o ayakkabıları ister istemez...

bir de türkiye özelinde eve ayakkabı ile girmek başka bir sorun çünkü bu ülkenin sokakları pis hatta direkt yazayım, bombok sokaklar... yani dışardan bildiğimiz pislik taşıyoruz... öyle de bir fena durumdayız yani...

galoş falan var ama o da eve mi geliyorum hastaneyi mi duygusu uyandıracaktık...

uzun lafın kısası, evet ben misafirimin ayakkabıyı çıkarmasından rahatsız olacağını anladığım an, gel derim direkt ama yukarıda dediğim gibi bunların yarısı default olarak çıkartıyor, çoğunluğu da hemen terlik soruyor... çünkü biz sokakta özgür olamayan bir toplumuz, kendimiz olamayan bir toplumuz, hep şekilden şekle giren bir toplumuz, evde rahat etmek istiyoruz, don gömlek terlik olmak istiyoruz...

sabah sabah sosyal çıkarımlarımı yaptıran siteye ve sahibesine teşekkürlerimle, olur da bir gün yolu düşerse ayakkabılarına çıkartmasını istemeyeceğim sözüyle:)

bu arada en büyük fenerbahçe!

malumafatrus dedi ki...

dün akşamki bölümde dolgu topuklu bir ayakkabı ile yatağa uzanan bihteri görünce, konuya bakış açım iyice değişti:)

Fery... dedi ki...

o kadar yorum yazdım ulen ağlamak istiyorum silindi :( Varol ile yarışacaktım :P

off ya çok sinirlenmiştim tam beni gaza getiren bir konuydu ağlamak istiyorum yahu :(

Neyse sadece şunu söyleyeyim o zaman;

her cümlesine katılıyorum ağzına sağlık vintagebiscuit

http://vintagebiscuit.blogspot.com/2010/04/we-love-soylu-tabaka-in-da-shoes-also.html

varol döken dedi ki...

bana katılmıyor musun peki fery hiç:(

Fery... dedi ki...

katılıyorum :)

hatta katıldığım kısmı kopyalıyorum :)

bir de türkiye özelinde eve ayakkabı ile girmek başka bir sorun çünkü bu ülkenin sokakları pis hatta direkt yazayım, bombok sokaklar... yani dışardan bildiğimiz pislik taşıyoruz... öyle de bir fena durumdayız yani...

eve ayakkabıyla girilmez Varol ya, girilmesin yani :)

sonra nasıl koltukta bağdaş kuracağız, nasıl bir bacağımızı diğerinin altına alıp şefkate ihtiyacı olan arkadaşı sevgiliyi dizimize yatıracağız...

olmaz :)

varol döken dedi ki...

olmaz ama ben yine de malumafatrus'a verdiğim açık çekten sana da yazayım bir tane, dünya hali bu ne olur olmaz...

bir gün olur da misafir olursan ve çıkarmak istemezsen ayakkabını, ben zaten haftada bir temizliyorum yerleri ve camları:)

Fery... dedi ki...

çorabım yırtık olur falan mazaallah bak o zaman çıkarmak istemeyebilirim ayakkabımı :P

çek için sağol, nasılsa açık kullanmak istediğimde benim :)