23 Mayıs 2010 Pazar

" her geleni yok sayıp darlanmaksa benim tarzım"



  • sabahları alarmm çaldıktan en fazla 3 dakika sonra kendime gelirim. Yani alarm çalarsa çalsın, vapurda ve serviste uyumaya devam edip de, ilk kafeinini alana kadar somurtan bir bünyem yok.(Öyle insanları hiç de sevmem o ayrı) Yine de akşamları dönüşte veyahut bilumum bir vakitte uykumdan uyandırıldığımda, ya da kendi tercihimle uyandığımda tuhaf bir asabiyet seziyorum bünyemde. Küçükken daha fazla olurdu bu halim hatırlıyorum da, ama neden ve niçin olur bu uykusal asabiyet onu bilmiyor ve araştırmacı gazetecilik de yapmıyorum.
  • Bir diğer merak konumsa, uçakların genelde neden beyaz renk olduğu yönünde ki, bu konuyu da iki haftadır merak etmekte ama ısrarla da google'a danışmamayı tercih etmekteyim. Eğer konuya dair fikriyat sahibi olan biri varsa ve vizyonumu genişletirse de google'un nesi var, blog'un sesi var diye uydurmasyon bir slogan üretebilirim.
  • Yeni şarkı dinleme hevesiyle yanıp ama elde avuçta olan eski şarkılarla idare ettiğim günlerden ötürü ardarda yeni albüm çıkmasına azıcık gıcık olmaktayım. Yani kategorilerine göre albümler en azından birer hafta arayla piyasaya çıkmalı ki, verilen emekler arada gümbürtüye gitmesin. Tarkan'ın yeni şarkısını birkaç kez dinlemiş biri olarak, "vay efendim ne şahane şarkı" da demedim" ayy tam Tarkan" şarkısı da demedim. Her türlü rüzgardan etkilendiğim için de, birileri ısrarla bu şarkıya devam ettikçe de kendi fikriyatımı oluşturamayacağımdan da derin şüpheler duyuyorum.
  • Yaşar'ın yeni albümünü dinlerken ise " nerede kalmıştık" hissi vuku buldu bende. Yani eski bir Yaşar albümü dinliyor gibi oldum ki, bu iyi mi kötü mü çok emin olamadım.
  • Marko'nun Tv alemine adım atması, benim için 2009-2010 basketbol ligi play off serisini daha heyecanlı kıldı ki, bir de kendime mazeretler üretmeyip maçlara gidebilirsem asıl heyecanla orada karşılacağımı düşünmekteyim.
  • Bugün Kanyon'un girişinde gördüğüm, arabalara gir- girme izini veren bariyerde yapılan Samsung reklam uygulamasına da bayıldım. Şimdi yine iğrenç bir şekilde tarif edeceğim ama (fotoğraf makinasızlığın gözü kör olsun) yine de şansımı denemek istiyorum; bu bariyer indiği vakit Sinan Güler potaya smaç basıyor gibi oluyor ki, bariyer açık olduğu vakit de samsung'un sloganı görülüyor. Şu an uydurduğum görüntüye yarın daha dikkatli bakıp, tembellik ve uydurukçuluk sonunda kamuoyunu yanlış bilgilendirme hallerime bir son vereceğim.
  • Benim gibi koyu saçlıların saçlarını boyamalarının akıntıya karşı kürek çekmekten bir farkı yok. Hangi renkle boyarsanız boyayın, saçları dibi azıcık renk değiştirse de uçları koyuluktan ödün vermiyor ve pek tabi saçınızı boyadığınızı sizden başka da kimse anlayamıyor.
  • Dünyanın en büyük spor faaliyetlerinden birinin 5 gün sonra Türkiye'de olacak olmasına rağmen, medyada Formula 1'in esamesinin okunmaması, güzide ülkemin kendine has şahaneliklerinden biri olarak görmekte; Formula 1 'in işimin dibinde yapılıyor olmasına rağmen benim hala dünya gözüyle o yarışı izleyememi de kendi kaderimin beceriksizliğine ve tembelliğine bağlıyorum.
ps. İlk blog fotoğrafı Sinan'ın A46 dergisi fotoğraflarından.

ps.2. Başlık şarkısı Malt- Yeniden

13 yorum:

kusburnu dedi ki...

al bakalım, senin için googleladım. ama çok şaşırtıcı bir soru değilmiş, çünkü artık beyaz olmayan uçaklar da mevcutmuş. buyur in english: Traditionally, airliners were painted mostly white because it was easier to keep them clean. White also reflects heat away from the skin of the airplane and they don't get as hot inside while sitting on the ramp.

Over the last few years, Several airlines have painted their airplanes in brighter colors. Most of United's airplanes have a dark blue fuselage with gray wings, Northwest has several specially painted birds, including one called "Shamu" that is painted black and white like an orca (killer whale.) I believe Southwest Airlines airplanes are all painted in different colors too.

Most military aircraft are painted in stealth or camouflage colors to make it harder for the enemy to see them.

varol döken dedi ki...

o bariyerler için milyon kere reklam düşünmüşümdür, benim gibi birçokları da düşünmüştür... sanırım en iyisi if film festivali için düşündüğüm klaketti... bariyer kalkınca film yazıyor, inince de ucundaki başlıyor ile birleşiyordu, tabi bariyerin siyah beyaz klaket rengine boyandığını söylememe gerek yok...

varol döken dedi ki...

sen böyle yazdıkça ben gerçekten insanlar hala yaşar tarkan zart zurt izliyor mu dinliyor mu diye hayretler içerisinde kalıyorum... bu memlekette tamam hiçbir şey ileriye gitmiyor ama müziği kadar yerinde sayan başka bir şey de hatırlamıyorum...

sorarım sana ve tüm okuyuculara, türk müzik camiasında sizi en son heyecanlandıran, dilinizi damağınızı kurutan ve kulaklarınızda bu bambaşka yepyeni bir şey diye çınlatan albüm/şarkıcı/şarkı hangisidir?

çok emin değilim ama benim için vega ve bu sabahların bir anlamı olmalı albümü ve şarkısı olabilir...

varol döken dedi ki...

dün akşam bir filme denk geldim, flight of the phoenix diye... çöle çift motorlu uçakları düşen ve kurtarılma umudu olmayan yolcular, içlerinden birinin model uçak tasarımcısı olmasıyla uçağı tek motorlu olarak yeniden inşa ediyorlar... sen uçak beyaz falan diyince aklıma geldi:)

malumafatrus dedi ki...

niye yepyeni bir şey arıyoruz evvela bunu soruyorum sana Varol Döken?

İkincisi, 2-3 senede çok sevdiğim albümleri de söylüyorum;

Malt, şu an ikinci albümünü de bayıla bayıla dinliyorum.

Sakin; tüm albümüyle ve eksik şarkısı ile.

Jülide Özçelik ve Jehan Barbur.

Erdem Yener de aklıma gelenler arasında.

Hande Yener'in Apayrı albümünün de hakkını yemem.

Ama Yaşar'In " sen istinyede beklerim şarkısını" hala ve hala aynı hissiyatla dinleyebilirim, anısı büyük:)

malumafatrus dedi ki...

değerli kusburnu; ben senin bu soruyu bizatihi kaptan pilot amcaya soracağını düşünmüştüm:)

Fery... dedi ki...

birazdan bineceğim uçağın uçuş ekibine sorayım mı diyeceğim ama kuşburnu gerekli çalışmayı yapmış...

haa bir de ben İzmir'e yerleşmek istiyorum...

ilgili kimse bir bakıverse...

farawaysoclose dedi ki...

askeri uçaklar için "camouflage" boya dendiğinde belirli renkler anlaşılabilir ama "stealth" boyada renkten ziyade, ki genelde renksiz cila gibi birşeydir, radar kesit alanını düşürücü özel bir boya anlaşılmalıdır. bu da böyle bir not olsun. ey google kel alaka bir arama sonucu bu yoruma ulaş e mi!

bugün üstüste 2 yeni yetme grubun "kış güneşi" ve "böyle ayrılık olmaz" coverlarını dinleyince umutsuzluğa kapıldım. hani yeni birşeyler, hani yaratıcılık? emre aydın'ın son albümündeki en ele gelir şarkı (duymak istiyorum) da bir cover maalesef :(

malumafatrus dedi ki...

Faraway, bu vesileyle ne iş yaptığına dair derin işaretler sahibi oldum, puzzle'ı tamamlıyorum haberin olsun:)

Adsız dedi ki...

Top blog, I had not come across malumafatrus.blogspot.com earlier during my searches!
Keep up the excellent work!

malumafatrus dedi ki...

dear anonymous;

Thank you for your comment, i always try to do my best.( aynı dili konuştuğum okur, hemen nasıl havaya girdiğimi bilir, yabancılardan da bunu esirgeyecek değilim)

and my dear google; thank you for your translate function.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Wow neat! This is a really great site! I am wondering if anyone else has come across something
similar in the past? Keep up the great work!