29 Nisan 2010 Perşembe

"hatırlarsan bıraktığın yerdeyim"


Kendime çizdiğim sabit çigilerden ötürü, kılık kıyafet hadisesinde mevsimsellik ilkesine fevkalade bağlıyımdır. Hava ne kadar sıcak olursa olsun, 1 Haziran'dan önce açık ayakkabı giymem mesela. Eylülde kar, yağmur çamur olsa da çizmelerime sarılmam. Ara mevsimlerde dikkat ettiğim bu konular birçok kişi ve kurum tarafından yerle bir edildiğinden; Hikmet Benol'un da etkisi ile bir kılık kıyafet yönetmeliği yazmak istiyorum.

NŞA'da küresel ısınmanın etkilerine de maruz kalmamış güzide ülkemizde;

15 Mayıs'tan önce kadınlar açık ayakkabı giymemeli,

Erkekler güneşi gördükleri ilk vakit, kargo tipi şortlarını giyememeli,

Keten elbiseler, Nisan ayına giyilmeye başlanmalı,

Mayıs ayında çizme giyilmemeli,

Ugg'lar zaten toptan çöpe atılmalı,

Keten, yazlık eteklerin altına çorap giyilmemeli, giyilecekse çoraplar ipince olmalı,

Erkekler kravat takmayacaklarsa, gömlekleri de ona göre seçilmeli, kravat takılmayacak gömlek ile kravat takılacak gömlek ayırımını tüm erkekler öğrenmeli,

Atkı, eldiven, bere Mart sonu ile raflara kaldırılmalı,


Ama yaz kadınları, ilk cemre sonrası hırkalardan, kazaklardan ve paltolardan bir anda sıyrılmamalı, diyorsanız gelin birlik olalım, bu kılık kıyafet hadisesini bir şekle ve şemale sokalım.

Sonra da kitabın imza gününde, herkes önlük de taksın mı malumafatrus hanım diye protestolar olsun.

Ne diyebilirim ki?

Lanet olsun içimdeki "aynılaştırma" duygusuna...

ps. Uzun zamandır yazmasam da blog resimlerinin adresi hala aynı.

ps.2. Başlık şarkısı Bela sevdan; Yaşar

8 yorum:

Damla dedi ki...

yazı konunla hic alakasi yok ama sen bu baslik sarkilarinin sozlerini nasıl secıyosun
neren aklina geliyo vb...

gereksiz herseyı merak eden arkadasın damla :)

varol döken dedi ki...

kravat takılacak gömlek ile takılmayacak gömlek arasındaki farkın gömleklerim üstünde uygulamalı olarak gösterilip blogda sergilenmesini talep ediyorum... adres veriniz bütün gömleklerimi gönderiyorum...

biraz da öğretici olsun blog!

malumafatrus dedi ki...

Damlacım; bu şarkıyı misal eve girmeden önce nurayın arabasında dinlediğim için aklıma geldi, yazdım.

Bazen çok sevdiğim, dinlemekten de mutlu olduğum şarkıları başlık yapıyorum. Ama genel ortalamada, çooook yazı yazdığım ve hangi şarkıya hangi başlığı da kullandığımı unuttuğum için; yeni çıkan ve sözlerini de beğendiğim şarkı sözlerini tercih ediyorum.

Ama bak bana ilham verdin; bundan sonra özel bir durumdan mütevellit şarkı sözü yazarsam, onu da ps.de not düşeyim.

malumafatrus dedi ki...

Varol; sen reklamcı değil misin, ne işin oluyor kravatla diyip, diğer fikriyatlarımı senin yorum usulünü kullanarak başka bir yorumda yazacağım. gömleklerden ziyade fotoğraflarını gönderirsen de sana yardımcı olabilirim:)

malumafatrus dedi ki...

Kravat takılmayacak gömlek modelinin en bilinenin İtalyan yaka gömlek, bir de tabi yüksek yakalı gömlekler var.

Küçük (yani dar)yakalı, hele ki sportif yakalı (kural şu; sportif markadan klasik gömlek alınmaz) gömleklere de kravat takılmaz.

Kaldı ki erkek gömleğinde uzman sayılmasam da kişisel görüşüm yaka anlamında en iyisinin Abbate olduğudur.

Düğme kısmı da çok önemli. İki düğme açık olmaz, 3 düğme açarsan bağrını açarsın o yüzden düğmelerin arasındaki dengede kravatsızken göz önünde bulundurulmalı:)

varol döken dedi ki...

resimlerini çekip yollayacağım zira hiçbir şey anlamadım, saymadık yaka bırakmamışsın ki aaa düş yakamdan bir rahat bırak bugün zaten sweat giydim:)

en güzel reklamcı klişeleri kıran reklamcı, o yüzden imkanım olsa işe her gün takım elbise ile gelirim:)

kusburnu dedi ki...

furuş bizi tektipleştirme. ayağım üşürse mayıs mayıs demem botumu giyerim. yağmur yağsın, etek giyesim gelmişse etek giyer olay olurum, ince çorap deme bana zaten, ince çorabın her türlüsünden nefret ederim. bugün ayakkabı ayağımı acıttı, sanırım yarın mecburen bot giycem. neden işe terlikle gelemiyoruz? veya çıplak ayak. ilkel hayat istiyorum ben, offf..

malumafatrus dedi ki...

herkesi teptipleştirebilirmek isteyecek kadar diktatör,seni bu mücadeleye dahil etmeyecek kadar da şuurluyum çok şükür:)

ben de ince çorap sevmem o ayrı:)