11 Mart 2010 Perşembe

"gitmek tüm kalanları yanında götürmekmiş"



"Kimliksizliğin kimliği"

Size olur mu bilmiyorum ama özellikle Pazar günleri İstiklal Caddesinde yürüdüğüm vakit, herkesin olmasa da büyük çoğunluğun halleri ve tavırların, kılıkları ve kıyafetlerinden hangi semtte oturdukları, ilgi alanlarının ne olduğunu tasavvur edebiliyorum. tabi kendilerini yolda durdurup, siz buradan mı geliyorsunuz, mesleğiniz şu mu diye sormadığımdan bu fikriyatımın gerçekliğini test etmiyorum ama işte şizofreni sağolsun "doğrudur tabi" diye de kesin kanaatlere pekala varıyorum.

Moda denilen virüs ve taklitçilik sağolsun İstanbul'un iki birbirinden alakasız semtinde yaşayan insanlar birbirinin protipi gibi giyinebiliyorlar. Ama yine de onları birbirlerinden ayıran bir turnusol kağıdı olduğu için vitrine değil iklime bakabiliyor; aralarındaki farkı idrak edebiliyorsunuz.

Sporda da bu değerli yeteneğimi geliştiriyorum. Genelde sportif kıyafetleriyle gördüğümden oturdukları semtlerden ziyade daha çok herkesin yaptığı işe dair fikir üretebiliyorum. Tabi burada bir kere görmekten ziyade bir haftalık gözlemlerde daha başarılı oluyorum.

Ama gayet sık görmeme rağmen ne yaşadığı yeri, ne yaptığı işi tasavvur edemediklerim var ki, biz bu insanlara sıradışı veya silikten ziyade nev-i şahsına münhasır diyoruz.

Gayet düz bir insan olarak ben, yerini yurdunu kimliğini belli etmeyen bu şahsına münhasır insanlara fevkalade saygı duyuyor, sürüden ayrı takip ettiği yolda hep bu istikrarla ilerlemelerini istiyorum.

Ben zaten maşallah blog yazacağım diye koca bir dilek ağacının tüm dallarını tek başıma kurdeleler ile dolduruyorum.

ps. başlık şarkısı Gripin- Sen Gidiyorsun

3 yorum:

Fery... dedi ki...

bu yazıdan sonra bence bir de şöyle şöyle giyinen biri şurada oturur şu işi yapar yazısı bekliyorum :))

böyle de utanmadan sipariş veririm :))

malumafatrus dedi ki...

ya dilimin ayarı olmadığından o noktada yazacağım yazı perihan mağden ekolünden etkiler taşıyabilir ama bir gün istiklalde baştan sonra yürüyelim, ben sana fikriyatlarımı online aktarayım.

varol döken dedi ki...

bir gün taksimde meydandan aşağı bennnn diye çırılçıplak koşturan bir adam görürsen kim olduğunu biliyorsun:)