17 Mart 2010 Çarşamba

"çok istedim yanımda sen yoktun"


Uzak veya yakın birilerinden bir şey istemeyi sevmiyorum.

Ama bu birilerinden bir şey istememe engel olmuyor.

İnsanlık hali, şımarıklık hali, tembellik hali derken rica minnet durumlarına giriyorum.

Ve sonuç ne olursa olsun genelde bu istediğimden ötürü pişman oluyorum.

Bu pişmanlığın devamında istinasız "kendi işini kendin gör işte, niye bel bağlıyorsun başkalarına" diye kendi kendime fırça çekiyorum.

Ardından iki kuple zaman geçince tek başına bir adada yaşamıyorsun ya, birileri için bir şey yapman da onlardan bir şey istemen de normal diye kendi kendimi telkin ediyorum.

Anlayacağınız genel bir gel git halindeyim. Yine de ağırlıklı ortalamada birilerinden bir şey talep etmeyi sevmiyor, sevemiyorum ki çok istersek buna kendi yağında kavrulmak da diyebiliriz.

Ve ben artık karamelleği geçtim, kapkara olmaya heves ettim bilmenizi isterim.

ps. Başlık şarkısı Umut Kaya-Mevsimler Geçerken

15 yorum:

Aslı dedi ki...

Tam bir isteme özürlüyüm. Öyle ki boğulsam yardım istemeyebilirim. Ben de tedaviye uğraşıyorum ama yok allah olmuyor.

malumafatrus dedi ki...

sen iki adım gelsen ben iki adım gelsem, ideal noktayı bulabiliriz bence Aslı.

Ama sen, etrafımdaki benim halimi anlamalı ve yardımı kendi önermeli diye düşünüyorsan, biz faniler seni çok hayal kırıklığına uğratabiliriz ben en azından kendi adıma bu uyarıda bulunmak isterim:)

kusburnu dedi ki...

ben bi annemden bi de kocamdan gönül rahatlığıyla, hiçbi pişmanlık duymadan bişe isteyebiliyorum. başka da kimseye muhtaç olmayı sevmiyorum. istemek gerçekten zor :)
bu arada dün akbil sırasında sıra bendeyken koşarak yanıma gelip akbilini adama uzatan kadına dönüp "pardon ama sıra bendeydi" diyebildiğim için de mutluyum. "aynı anda geldik." dedi salak, sonra da bi lütufmuşcasına "bayanınkini doldurun önce" dedi adama. ben de salak dedim ayrılırken oradan. hakkımı bana satıyorsun bir de.
bunları yaparken de seni düşündüm. taksi maceralarını..

varol döken dedi ki...

gene karışmış ortalık... durulsun gelcem...

varol döken dedi ki...

şu tuzu uzatır mısın?

varol döken dedi ki...

başkasından isteyip isteyebileceğim tek şey budur...

malumafatrus dedi ki...

kusburnu; ben de bir gün o spor salonun eşek kadar ağır kapısını arkaya bakmadan bırakan insanlara;"kas oranı arttıkça insaniyetin azalması ne tuhaf, değil mi?" diye sormak istiyorum.

Varol, peki rakına buz veya su istemiyor musun sen hiç başkasından? Rakı kadehimi illa ben mi doldururum diyorsun?

Fery... dedi ki...

şaka mı yapıyorsunuz ya, hiç kimseden hiçbir şey istemeden nasıl devam ediyorsunuz... bu dünyada hem hizmet alan hem de hizmet vereniz aksi nasıl mümkün olabilir şaştım kaldım bütün yorumlara...

ben hem birilerinden bir şey istiyorum hem de benden istenenleri yapıyorum...

bende mi bir terslik var :)

kusburnu dedi ki...

artık herkes ne isteyecekse feriden istesin, kimsenin sıkıntısı kalmamış olur. :))

Fery... dedi ki...

overloaded :))

varol döken dedi ki...

ya tamam tabi ki isterim ama gerçekten hayati konularda mesela evde ölecek olsam çağırmam kimseyi, evde olacak olsam zaten nasıl çağırayım kimseyi, ölüyoruz ulan burda!

varol döken dedi ki...

mesela ne bileyim, yeni eve çıktıktan 6 ay sonra işten kovulmuştum, borç bini aşmış, cebimdeki son 5 lirayı da allah rızası için sadaka diyen adama allahı karıştırma burnunu hiç karıştırma diyerek vermişim...

o zaman arkadaşlar geliyordu ne istersin diye, diyordum birayı depozitolu alın şişesiyle ekmek alırım...

bizimkiler de işi arayınca öğrenmiş kovulduğumu, aradılar üzülmüşler tabi yazık ne üzüyorsun lan anneni babanı hayvan adam bu kısmı kendime çemkirdim siz üstünüze alınmayın neyse işte önce içli bir anne tonu oğlum niye söylemiyorsun falan sonra babaya çemkiriş konuşsana çocukla diye sonra mağrur ama hüzünbaz baba alır telefonu evladım ben sana kendi evine çıkınca burda artık misafirsin derken bir prensipten bahsediyordum gel dön evine bir şey lazım mı bu annen öldürecek beni ne olur geri dön kurtar beni evladım falan diye ne anlatıyordum ben unuttum valla ama sanırım konu ve konuya bakışım anlaşılmıştır, pazartesi sözlü yapacam bu konuda ona göre anlamadığınız bir yer varsa geln pera balık'ta sorun bana, eğer 2. şişeyi devirmediysem seve seve cevap veririm seviyorum bu blogu ya...

varol döken dedi ki...

rakıya buz almam, ehlikeyf ile içerim, kendi kendime keyfekeder kendime yeterim...

şair gibi adamım allah yazdıysa bozsun, orhan veli amin...

malumafatrus dedi ki...

Varol, kıssadan hisse servetini vakıflara bağışlama işsiz kalacak arkadaşların için bir fona at, sonra da onlara kapılarının altından atacağın bir zarfla ver mesajı çıkartabilir miyim bu hikayeden, yoksa kalır mıyım sözlüden?

Fery, ne zaman overloaded oldun yahu?

Ben, kusburnundan Cuma günü bir şey rica ettim, o da sağolsun kırmadı beni. Zaten ben kıramasın diye bu yazıyı bilerek daha önceden yazıp, bilinçaltına da gerekli mesajı gönderdim:)

Fery... dedi ki...

herkes ne isteyecekse tabiri muhtemelen overloaded sonucuna getirir beni :)