22 Mart 2010 Pazartesi

"böyle parça parça mı olacaktık?"



değerli google bu sefer daha sert bir tonda sormak istiyorum, sen beni ve bu blogu nasıl bir şey sanıyorsun acaba? Senin şahane arama methodun bir bende mi sapıtıyor, yoksa her şey şahane diye birileri bizi mi kandırıyor? Ya da ben saçma sapan konuştuğumdan, sen bu şekilde "ağzından çıkanı kulağın duysun" manasında uyarmak istiyorsun? Amacın ne gerçekten idrak edemiyorum.

Google'da"banvit tavuk but" görselini aratan ben değilim çok şükür:) Kendim arayıp, bu sonuçla karşılaşsaydım durumun bünyemde arattığı etki daha ironik olurdu. Değerli kusburnu, -sanırım - pişmiş tavuk benzetmesi için böyle bir görsele ihtiyaç duymuş. Tabi orada neden marka ismi de belirtme gereksinimi duymuş ionu şimdilik bilemiyoruz:)

benim tek bildiğim, pek değerli yazımın "banvit tavuk but" sorgulamasında arayanların karşısına çıkma sebebinin; kuşburnunun aldığı araba için benim bir tavuk kesme önerisinde bulunmam, Varol'un kendi tavukçusundan yola çıkarak Banvit kelimesini telafuz etmesi, farawaysoclose'un ise yazıda değindiğim bir konudan ötürü, gittiğim spor salonuna butik demesi. Biz buna halk dilinde kombinasyon diyoruz, google ve bilgisayar ahalisi ise algoritma diyor. Sonuç ortada, kusburnuna kahkaha vesilesi olup çıkıyoruz.

bu kadar veriden beyni sulanmış yavrucağın diye üzülerek ve hatasız kul olmaz diyerek google'un üstüne pek varmıyorum ama eğer aynı yazıyı "banvit tavuk piliç" sorgusunda çıkartmıyor sadece but sorgulamasında çıkartıyorsa o zaman Çin'den sonra kendisine ben de küserim, bunu da haftalık gözdağı faaliyeti olarak hatırlatırım.

bu yazının ürettiği genel kültür sorusu; banvit'in açılımını google'a sormadan şıp diye söyleyebilir misiniz?

ps. Başlık şarkısı Aşkın Nur Yengi- Yazık

9 yorum:

kusburnu dedi ki...

:))
koptum sabah sabah ehehe..
bu arada yok o yazım için aramıyordum but görselini ama ne için aradığımı da hayatta söylemem, gizemli de bir insanım neticede :))
banvit bandırmada olduğuna göre ban bandırmanın banı, vit de with yani. bandırmaile :)veya vit vitaminin viti de olabilir. sonuçta tavuktaki vitamin başka hangi ette var ha? ya da üç kelimenin baş harfi olabilir, bunlardan sonuncusu tavuk tabii ki. v yi bilemedim. ya da it kısmı işletme tesisleri olabilir. tavuğun küçüğü mesela vavuk olsa, vavuk işletme tesisi. bandırma vavuk işletme tesisi evet. son kararım :)

varol döken dedi ki...

o aramayı benim çakal ortaklarım yapmış olabilir, bir süredir telefonlarına çıkmıyorum:)

varol döken dedi ki...

ayrıca ben tavukçu açtıktan sonra tavuğa 1 senede % 80 zam yapan banvit'e de banvit git diyorum...

varol döken dedi ki...

bu arada halamların şu bandırma'da döner yeme ihtimali de beni derinden yaralıyor, onu da belirteyim, google'a sormasam bile halama sorabilirim...

farawaysoclose dedi ki...

hahahahhahahaha :D
hakikaten tavuk arayan varsa, arama sonuçlarından hepi topu 1 tanesi tavuk resmi!! :D

vay google vay, çin min derken şaftı kaymış!

malumafatrus dedi ki...

değerli kusburnu; aslında doğruyu bulup sonra yanlışa sapmışsın, dediğin gibi banvit; bandırma vitaminin birleşmiş hali.

Varol, şu bandırma derken?

kusburnu dedi ki...

bandırma vitaminli yem sanayiiymiş bi kerem, bizi kandırma. bu arada birkaç sene önce (2004-2005 olabilir) banvite gitmiştim, kokusu burnumdan gitmiyor. bir fabrika bu kadar mı kötü kokar ya, günlerce tavuk yiyememiştim, üstelik oraya kadar gittik diye koca bir koli tavuk ürünleriyle geri dönmüştüm :(

varol döken dedi ki...

@malumafatrus
şu anda olacaktı o ama tabi artık şu anda değil o anda... şimdi dediğimizde bile şimdiyi tanımlayamayacak olmamız düşündürdü beni şu anda:)

bu arada yaşasın erpiliç!

malumafatrus dedi ki...

kusburnu; ortaokulda 1 sene boyunca banvit'in yemekhanesinde yemek yedim desem. şöyle ki, bizim okul Banvit'in yakınlarına taşınmıştı, yemekhanesi pek daha organize olamamıştı ve dayımda banvitte çalıştığından abimle biz her öğlen envai çeşit tavuklu yemeğe giderdik. O koku, o kadar tavuktan sonra bile hala tavuk yiyebildiğim için midesiz olabilirim muhtemelen.

Varol; Erpiliç'i bilmem ama Zuhal Topal yetmezmiş gibi bir de Saba Tümer'li reklam yapan Şen Piliç'i bedava olsa bile yemek istemiyorum:)