22 Şubat 2010 Pazartesi

"bir şekilde bu aşkı içimde halledemiyorum"


2006 yılına girdiğimiz gece dinlemiştim ilk defa Festival'i. Tabi o zaman şarkının sadece "adı lazım değil baş harfi ben" kısmını hatırladığımdan şarkıyı da Baş Harfi Ben olarak düşünüyordum. Bir heves albüm çıkar hevesleri ile bekledim epeyce bir süre, ama bir türlü çıkmadı o albüm. Sonra sağolsun youtube bir konser kaydını da sundu bana, az buçuk onunla idare ettim. En nihayetinde Haziran ayında 15 günlük ısrarlı D&R ziyaretlerimin sonunda kavuştum bu şarkının da yer aldığı Kenan Doğulu albümüne. Bugün bile şarkıyı hangi şekil ve şartta da dinlersem dinleyeyim hayatımdaki en çok eğlendiğim yeni yıl eğlencesi olarak düşündüğüm 31 Aralık 2005 gecesi gelir aklıma, nostaljik olurum. Gidince anlıyorum her şeyini özlüyorum'u duyunca da ne olursa olsun bir hissiyatlı tospağa olurum.

İşte ben dün akşam yine bunun gibi bir şarkıya rastladım sayın okur... Bu yüzden de pek mutlu pek de heyecanlıyım. Ve Sakin'in albümü şu vakitte çıkacakmış haberlerini müjdeleyecek okurla da 40 yıllık hatır sözleşmesi imzalarım.

Şarkımızın kusburnu sayesine çalınıp çırpılan naçizane sözleri şöyle;

EKSİK ŞARKI

"çal felek,günüm senin
al geçir bildiğin gibi
bezdirmedi hayat beni
oysa yarı iletkenim biraz içim dışımda
sonra bir kalp buldum benimkini ona koydum
yorulmadım düşünce tutmaktan,ama sarılmadım
(canıma yettikçe)

bir şekilde bu aşkı içimde halledemiyorum
seninle başladım,elimden gelmiyor bitiremiyorum
sözlerim bitince,gözlerinde tütünce
bildiğimiz o dilde bülbüllere dönüyorum.

....

Şarkıyla tanışma sebebimiz bir değişik performans. Performansı izleme hallerimiz ise bir güzel Pazar akşamı hatırası. Performansla yollarımızı kesiştiren nokta burası; performansa dair fikriyatlarımızın yer aldığı nokta ise şurası , şarkının konser versiyonunun yer aldığı nokta ise orası.

Bu yazıdan Performans bahane Sakin şahane gibi bir ana fikrin çıkması kuvvetle muhtemel de olsa, performansı izleyenlerin ne demek istediğimi anlayacağını düşünüyorum. An itibariyle de şarkıyı sanırım 27. kez dinliyor, buna sebep olan herkese de teşekkürlerimi sunuyorum.

Ve artık sizden gelecek "albüm çıktı" müjdesini bekliyorum.

3 yorum:

kusburnu dedi ki...

en çok bezdirmediii kısmını sevdiğime karar verdim bu şarkının.. bilmem ele ne geçecek ben bunu söyledim diye :)

varol döken dedi ki...

hadi hadi yine olsa yine gidersiniz:)

bütün hayatımı performansa çevirmek istiyorum, fonda da bu şarkı çalabilir, bir şarkıyı ne kadar uzun süre dinleyeceğim konusunda da kendine çok güvenen benimle kapışabilir:)

kusburnu dedi ki...

yazsam roman olur hesabı yaşasam performans olur diyorsun yani.

ben kapışamam, en azından bu şarkıda olmaz :)