25 Şubat 2010 Perşembe

"hani kahramanlar gibi sevecekken seni"









Ayçacağım vesilesiyle çocukluğuma dair bir süper kahramanım olmadığını idrak ettim. Benim küçüklüğüme dair kahramanım belki kurabiye canavarı olabilir ama ne Süpermenci ne de Batman'ciyim ben. Bir de çocukluktan eeyore'u ( bildiğimiz eşşek sıpası) seviyorum ama kendisinin kahramanlıkla uzaktan yakından alakası yok.

Peki şimdi ben "daha çok erkek çocuklarının süper kahramanları vardır" diye bir tez üretsem; kendisini çürütür müsünüz yoksa destekler misiniz?

...
"...Evet, zamanı istediğiniz gibi kullanabilirsiniz ama nasıl olsa her şeyi geri çevirmek mümkün diye çalakalem yaşadığımız, ilişkilerimizi üstün körü, anı kurtarmak için kurduğumuz, saçma sapan arkadaşlar edindiğimiz bir sanal hayatta bu kahramanların da rolü büyüktür.
Aslında hepimiz biliriz ki, sevdiğin için her şeyi yapmalısın, bununla da kalmayıp klişeleştirilmiş bir öğretiyle ‘herkesi sevmelisin’. Yani bütün insanlar için karşılıksız hizmet etmeli ve hep verici olmalısın. Ama genellikle korkularımız ve ruhsal beslenme alışkanlıklarımızın çarpıklığı yüzünden bu görevi hep bir kahramana devreder, çok daha kolay ama bir o kadar da öz saygıyı yiyip bitiren ve bütün yaşamın da bu öz saygısızlık yüzünden kendini cezalandırmayla içine eden şakşakçılığı seçeriz.
Zavallı kahramanlar da bu şakşakçılarla ömür tüketirler. (Bakınız Zagor ve Çiko, Don Kişot’la Sanço Panza, Tommiks’le Konyakçı, Teksas’la Rodi ve Süpermen’le bitmek tükenmez ağlak ilişkisi Lois Lane. Aslında Lois Lane Süpermen’in hayranı bu arada. Ama bizim Süpermen’i annesi inek sütüyle beslediği için iki güzel kelimeyle melül bakışa yok efendim dünyayı terine çevirmeler, yok efendim yarığı kapatmalar filan...)
...."

ps. başlık şarkısı Masal- Yaşar

5 yorum:

varol döken dedi ki...

benim 42 tane çocukluk kahramanım vardı...

23 yıl işgal altında kalan bir dünyayı 4 sene kurtarmaya çalıştım, olmadı...

dünyanın sonunu getiren kahraman olmak istiyorum!

malumafatrus dedi ki...

hala bunun için fırsatın var bence. 2012 gelmeden farkını konuşturabilirsin.

farawaysoclose dedi ki...

eeyore'lu kupa buldun mu?
erkek çocukları-kız çocukları üzerine:
"Çocuk kitaplarında çocuklar tek tip
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetay&ArticleID=982728&Date=27.02.2010&CategoryID=77

Limon Ağacım dedi ki...

Ya ben de çocukken işte velet olduğum zamanlarda bi kahramanım yoktu, hep ölçüyordum; süpermenin gücü kuvveti yerinde :) batman gece avlanıyo arabası fiyakalı ipi mipi var, sıpaydır menin, yannız hoplaıp zıplamasına suçluları yakalamasına değil de O kızıl sevgilisi yüzünedn seviyordum bnde ki de ne manyaklıksa artık :) bi deharbi eeyoro var yaw kendimi kaptırıyodum onun karamsarlığına yalnızlığına falan seviyordum yani eeyoru.

malumafatrus dedi ki...

Faraway; Romantizm denilen şey öldüğünden ve ben internetten alışveriş konusunda cehaletimi korumak istediğimden hala bir eeyore'lu kupam yok ne yazık ki. Ve bu burukluğum yöneticimin kupasını gördüğüm her gün katmerleniyor.

Limonağacım; eeyore bence anti kahramanların en şahanesi. kendisi yerine Winny'nin bu kadar ön planda olmasına sebep olan disneycilere de müsait bir vakitte edecek iki lafım var.