19 Ocak 2010 Salı

"sen duyduğum en güzel cümlenin en güzel öznesi"


Bir kadın için ideal çanta boyu yoktur.

En gerekenler o küçük çantada da bulamaz, büyük çantada da.

Çanta büyüdükçe içine konanların da artması lazım aksi takdirde o koca çanta boş bir çuvalı andırır. Çantanın içini doldurmanın da sınırı iyi hesaplanmalıdır aksi takdirde o çantanın 3 günlük seyahat valiz halini alması da kuvvetle muhtemeldir.

Bendenizin çantaları uzun yola da gittiğim için valizden hallicedir. Spor çantamı da bildiğimiz spor çantaların 1.5 katı diye düşünürsek, kol kaslarımın gücünü varın siz hesaplayın derim ben. Bir çantanın içinde olması gerekenlerin genel kabul görmüş çevrelerce belirlenmesi kadınlar için yapılacak en büyük açılım olur diye de şahane fikriyatlar sahibiyimdir. Bu noktada bohçadan bozma çantam ve benim verecek bir desteğimiz pek olamaz ne yazık ki.

Bir çantada olması gerekenler ev anahtarı ve cüzdandan sonrası kişisel tercihlere göre çeşitlenir. Benim olmazsa olmazlarımdan ikisi ıslak ve kuru mendildir mesela. Yazının gizli ana fikriyse spor yapan birinin çantasında deodorant'ın bana göre olmazsa olmazlar arasında yer aldığıdır. Spor salonunun sunduğu imkanlardan yararlanmak pek tabi rasyonel bir tercih ama insan sürekli spora gelirken, salondaki ortak kullanımdaki deodorantı kullanmak benim sabit fikirli haliyet-i ruhuma ters. ( kendi çantalarında deodorant varken, ortak olanı kullanıyorlarsa, o başka bir yazı konusu olur) Biliyorum ki bu bir tercih; sonucunda ya hayatı zorlaştırırsınız ya da kolaylaştırırsınız. Görüldüğü üzere ben bir süre daha zorlaştırma tarafından seslenecek, dertsiz başımı ıvır zıvır ile dolduracağım.

bir umut belki bir gün ben de basit yolu tercih ederim...

Bu yazıdan çıkartılmayacak sonuçlar;

Yeni öğrendiğim bir şey var ki -muhtemelen son duyanlardanımdır- çanta kılıflarından oluşturulan bir çanta setiyle (çanta içinde çanta) çanta değişimi nispeten daha kolay bir hal alıyor, "uuf daha bir de çanta değiştirecektim" derdi de bu şekilde ortadan kalkıyor.

Başlık resmi için bknz.
ps.1. Başlık şarkısı 110- Özledim Seni


13 yorum:

mervetan dedi ki...

çanta içinde çanta mı? yani çantadan hop diye çıkartıp, lüp diye diğer çantaya transfer mi edliyormuş? ebatları farklıysa nolacak? çanta boşaltmayı ben çok seviyorum, içinden ıvır zıvır gereksiz şeyleri eliyorum böylece. :)

malumafatrus dedi ki...

iç çanta küçük ve asgari ihtiyaçlardan olacak zati. Bir de haftada bir çanta değiştirirken güzel de, her akşam çanta değiştirirken her şeyi ayıklamak hissi pek sempatik gelmiyor bana.

varol döken dedi ki...

erkek tarafını ben özetleyeyim:

sol pantolon cebimde, evin, arabanın anahtarı, çakmak

sağ pantolon cebinde kağıt para, bozuk para

kabanın sağ cebinde cep telefonu, mendil, sağ eldiven teki

sol cebinde sigara, sol eldiven teki

üst cebinde kartlık

koltuk altında palahniuk

bitti mi?

bitti:)

malumafatrus dedi ki...

peki yazın, palto yardımı yokken nasıl güncelleniyor bu lokasyonlar?

varol döken dedi ki...

arabanın değil motorun anahtarı olacak o, onu bir düzelteyim... bu şehirde arabaya binenlerin aklına da bir şaşalım...

yazın kartlık ve sigara da pantolon ceplerine tıkıştırılıyor, eldivenler gidiyor doğal olarak... cep telefonu da göt cebine sokuşturuluveriyor... koltuk altı yaz kış dolu ama:)

başka soru, başka merak?

:)

malumafatrus dedi ki...

merveyi sinir etmek için şu soruyu sorabilirim; araba & motor alındığında kaza yapmamak için bir küçük tavuk ( arabanın cc'sine ve karizmasına göre inek, deve etc) kesmek gerekir mi gerekmez mi?

Ben tabi tüm batıl inançlılığımla kesilmesinden yanayım. Yorumlarından çıkarım yaparak aslında senin de bu olaya hayır diyeceğini düşünüyorum, yine de kendisine kamuoyu baskısı oluşturmak için herkes "aa o olmadan olmaz" desin istiyorum.

Fery... dedi ki...

ben yazacaktım bunu ya, kadınlar hayatlarını hafifletmeye çantalarından başlamalı bence diye uzun zamandır blog da yazcam yazcam olmadı ki şimdi sen yazmışsın konu çalmış gibi olcam :)

şu minicik halimle 5 kilo notebook çantasına her gün bir o kadar da kol çantamı ekleyerek kendime yaptığım eziyetin sebebini çözememekteyim...

varol döken dedi ki...

@malumafatrus
soruna şöyle cevap vereyim, ortağı olduğum tavukçu dükkanında 2009a girerken nar kırdık yerde bereket olsun diye... o gün bugün tavuklar bizi kesiyor:)

malumafatrus dedi ki...

fericim, bütün yazı ve yazı konularımı telif haksız kullanabilirsin, sen yeter ki fazla yazı yaz.

Varol; senin ortak olduğun tavukçu nerede bilmiyorum ama pazara yeni giren wienerwald'ın tavuklarına (kötü servisine karşın) hayran olduğumu ve ciddi rakibiniz olabileceğini belirtmek istiyorum.

Fery... dedi ki...

takatsizim yazarsam iyi şeyler çıkmaz ondan sessizliğim; geçer gider... o zaman yazarım...

varol döken dedi ki...

yok biz batmakta rakipsiziz:) meydan wienerwaldlara falan kalsın sorun değil... ama fena da değildi bizim mangal ateşinde çevrilen soslu banvit tavuklar:)

@fery
iyi şeyler çıksın diye yazmamalı insan, içindeki kötü şeyler çıksın diye yazmalı bazen de... en azından halihazırda iyi ya da kötü 2 okuyucu bulmuşken yaz sen, blog dünyası yalan dünya:)

farawaysoclose dedi ki...

spor salonunda ortak deodorant?! hocam siz de amma butik yerlere takılıyorsunuz :D
çanta içinde çanta fikri süpermiş. çantamda 3 çakmak, 1 kibrit, 4 çeşit pastil var :P

hatun kısmının çantasınının olmazsa olmazı: ağrı kesici. illa başımızın, gözümüz, karnımız, yanlarımız ağrır.

malumafatrus dedi ki...

Saç maşası, düzleştiricisi, köpüğü ve tokası ile makyaj temizleme mendilini de ekleyeyim, sen butikliği tasavvur et artık:))

ben ilaç konusunda oldum olası şuursuzumdur. En çok bağım olan ilaç demir hapımdı, ama majezik de çekmecemde çantamda bir yerlerimde illa bulunur. Benim de domuz gribi fobisi günlerimden kalma pastilim çantamda hala hergünkü yerini koruyor.