30 Ocak 2010 Cumartesi

"öfkeli dünyada senin için yaşıyorum"



Kırk yılda bir okuyabildiğim ve bununla da kalmayıp sevdiğim bir Orhan Pamuk romanından ötürü hevesle beklediğim Masumiyet Müzesi'nin açılma hadisesi bu yazıdan anladığım kadarıyla arap saçına döndü. Kitaba ilişkin yazılarımda söylediğim gibi, kitaptan 6 ay sonra açılmadığı için zaten yeteri kadar etkili olamayacak müzenin açılması ama yine de bir şekilde o müzenin bence hayat bulması gerekiyor. Gelin görün ki Orhan Pamuk, Kemal'den de daha özenli bir şekilde bu müzeye alaka ve itina gösterdiğinden olsa gerek işin içinden bir türlü çıkamıyor.

Benim asıl anlamadığım, hala müze için sermaye aramak niye? Yani Bu kitabın parası ile zaten o müzenin masrafları çıkmamış mıdır? Ya da nobel ödülünden azıcık kırpsak, bu parayla içine sinen bir müze açamaz mı sayın Pamuk?



Sen bir kitap için bu kadar araştırma yap, bu kadar ürün al falan ama bir türlü müzeyi açama. Bu ne vahim bir çelişki.

galiba kandırıldık sayın okur.

ve bu da sanırım iki ana karakterin sürekli birbirini kandırdığı bir öykü için beklenen bir sondu.

ps. Başlık şarkısı Hatırına Sustum- Nazan Öncel


4 yorum:

Aslı dedi ki...

Kitabı okurken fenalık geçirmiştim ve diğer kitaplarını sevmeme rağmen bu kitaptan ve o erkek karakterden de kadınından da tiksinmiştim. Müzenin akıbeti de aynı hikayedeki o duyguyu verdi bana.

guvenek dedi ki...

gazetedeki haberin dogruluguna inanmiyorum. ve bildigin uzere orhan pamuk'a tapinma kivaminda yasiyor olmama ragmen bu kultur baskenti olayi ile sponsor aramasini kiniyorum.

malumafatrus dedi ki...

Kara Kitap'la yaşadıklarımı düşününce Masumiyet Müzesi'nde bitmeyen ve tüketen Nişan bölümü bile benim için katlanılır haldeydi. Ama sanırım Masumiyet Müzesi zaten diğer Orhan Pamuk kitaplarından farklı olduğu için benimgibi kendisini okumayanlar bu kitapla okuyup, çok sevenlerse bu kitapla bir acaba sorusu sordu.

Benim müzeye olan takıntım, yakınlarından çok geçtiğim ve kitabı okurken hep acaba müze nasıl olacak diye düşündüğümden. Orhan Pamuk açmazsa, ben Çukurcuma'dan topladıklarımla bir müze açarım olmadı. Tek derdim Figen, öyle bir kadına bu kadar emeği başından beri fevkalade manasız buluyorum:)

varol döken dedi ki...

orhan pamuk kitaplar ağır...