15 Ocak 2010 Cuma

"hayallerim benim için oyundu"




Hakkında yorum yapmadığım konu kalmasın diye ısrarla yazıyor ve yazıyorum.
Şimdi efendim Allah'ıma pek şükür, iki işimde de evlilik hazırlıkları ile düğün vizyonumu epey genişleten çalışma arkadaşlarım oldu. Farklı farklı tarzlar, haller ruhları bu vesileyle gözlemledim.

Uzaktan konuşması kolay geldiği için ben müsadenizle bu haller ruhlar için de iki kuple laf edeceğim.

Genel kabul gördüğü üzere evlilik geleneksel bir faaliyet. Bazıları bunu gerçekten tüm benlikleri ile ister, bazıları sadece sevdikleri kadın istediği diye istemek zorunda kalır, bazıları da istemeseler de anne ve babalarını mutlu etmek için evliliğe meylederler. Düğün konusu ise birçok değişkene bağlıdır. Süreç devam ettikçe faktörler ve etkenleri de artar,genelde de bu süreçler pek sancılı olur.

Ve bir gelinin bu süreçteki en büyük meşgalelerinden biri de takdir edersiniz ki gelinlik halidir. Küçük bir nikahla işi halletmeyi düşünenler bile 5 dakika için epeyce heveslenirler gelinlik yüzünden. Benim bu kısma zaten bir lafım olmaz.



Benim lafım hem düğün yapıp, hem de evimde yer yok diye gelinliği istediklerine göre diktirip sonra geri verenler. Şimdi efendim dediğimiz gibi bu evlilik geleneksel bir hadise, düğün olayın daha da geleneksel yanı. Her şey kuralına uysun, kına gecem de olsun deyip bütün ıvır zıvırlara heves edenlerin, gelinliğe gerekli saygı ve ilgiyi gösterememesini anlayamam. Bir gelinliğe fahiş rakamlar vermeyi de takdir edersiniz ki anlayamam. Ama yani o gelinliğin amacı, ileride doğacak muhtemel kızların o gelinliği giyebilmesidir. Yer yoksa da, bir anne evi, bir kardeş evi falan filan illa ki bulunur. Düğün fotoğrafları ile nostalji olmaz, nostaljinin hası gelinliktedir.

Bence şahsen nikah için bir elbisenin bile giyilebileceğini düşünüyor, geleneksel olacaksak gelenekselliğin de hakkının verilmesini düşünüyorum.

Bu yazıdan çıkartılmayacak kişisel itiraflar;
  • Bu hassasiyetimde dayımın düğününde küçük çocuk sıfatından giydiğim gelinlikle havuza düşmemin etkisini de varın siz hesap edin.
  • Bu işler cidden çocukken insanın psikolojisine bu bebeklerle falan işliyor bence. Misal ben 6 yaşlarımdayken ağbim saçlarımı güzel güzel kesip beni erkek çocuğuna dönüştürünce, gelinlik giyince kısa saçlı olacağım çok çirkin olacak diye dert edinmiştim. İleri görüşlüyüm ama işte vizyonda yaş itibariyle sınırlarım pek geniş değil.
ps. Başlık şarkısı Badem- Hayaller


4 yorum:

Fery... dedi ki...

Öğreti önemlidir; kim ne derse desin sen evlenmek için büyütüldün kadın olduğun için bu yapmadığın sürece eksiklik olacak başkalarının gözünde... Gelinlik de bunun en büyük tamamlayıcısı, her genç kızın rüyası... Dilerim sen, ben, biz gerçekten inandığımız ve sevdiğimiz için evleniriz, gereklilik ya da ee artık durumundan dolayı değil...

varol döken dedi ki...

en güzel gelin, gelinlikle nikahtan kaçan gelin...

malumafatrus dedi ki...

seninle olan nikahından kaçan gelin mi? yoksa başkası ile olan nikahından sana kaçan gelin mi?

varol döken dedi ki...

benimle nikaha oturan geline sevgim sonsuz, benimle evlenmekten kaçan geline saygım sonsuz:)

kaçana her daim saygımız var yani...