20 Ocak 2010 Çarşamba

"beni sana çağıran her ne ise sustur, yaşanınca tükenir bilirsin"



Benim bir kayak merkezinde otelim olsaydı, reklam vereceğim ilk yer meteor.gov.tr olurdu sanırım. gerçi gov uzantılı bir siteye reklam almak doğru mudur değil midir tartışılır ama iyimser bir perspektiften bakılırsa rüşvet resmileştirilirse, onun da bir kuralı şekli hatta belki adabı olur. ( 2010 yılında hala çorba parası istemesin polisler bence)

Ben bilgiye gitmeyeyim, bilgi bana gelsin mantığımdan ötürü uzunca bir süre meteor.gov.tr ile tanışmaktan çekindim. Genelde cep telefonlarına mesaj gelen arkadaşlarımdan ve haber sitelerinden takip ettim hava durumunu. Sonra dedim araştırmacı blogcu olayın özüne iner, kulaktan dolma bilgi ile çalışmaz, 5 günlük hava durumunu bilir, planlarını ona göre yapar.

Pazar günü bu haftanın falına baktığımda da bu deli soğuk kar falan getirmeyecek belli ki dedim. Genelde olduğu gibi yanıldım. Hatta dün bir ara ( köprüden geçerken) tutar be bu kar diye bile düşündüm. O hevesle uyusam da, uykumun yarısında yaptığım cam kontrolleri sayesinde sabaha kar falan görmeyeceğimi anladım, hayal kırıklığı yolundan erkenden saptım.


Açıkçası koca metropolde iki gıdım kar ile işe gitmemeyi hayal etmek tabi ki abes. Ama ben metropolde çalışmıyorum, yatılı okuldan mütevellit hava şartından işe gidememek lüksüne hasretim ve Avatar'ı hafta içi tatil olursa izlerim diye de bir hayal sahibiyim. Yani karın iki gıdım yağmasında tatil edilecek ilk insanlardanım.

Bununla beraber dün akşam kar azıcık yağdıktan sonra eve ulaşmaya çalışırken, bizim evin yokuşta olduğunu ve benim buzda yürüme fobim olduğunu hatırlayıp, kar hevesimden ötürü kendime küfrettim. Anlayacağınız şekil ve şarttan ötürü sabah sokaktan çıkma ihtimalimi sıfıra indirmeyecek tüm kar yağışlarına ve buzlanmalara karşıyım. Yine de ben ve bigudilerim, içimdeki çocuğu da az buçuk umutlandırmak için kar kontrolü münasebetiyle -saat farkı gözetmeksizin- camdan bakmaya devam ediyor olacağız; uyarmadı demeyin.

Aslında oradan buradan hayat tarzında bir şeyler karalayacaktım, konuya kar ile başladım, uykum bastırdığında hala kar'dan bahsediyordum, diğer konulara başka bir vakit burnumu sokmanın daha mantıklı olduğuna kanaat getirdim, beyinsel noktamı koydum.

Masal niyetine meteoroloji haberi yazmışken, rüya niyetine de kardan adamı görmenizi diler, bir kuple uykuya dalarım.

ps. Başlık şarkısı Feridun Düzağaç- Düşlerime Kal


4 yorum:

Fery... dedi ki...

Ankara karlı ve tabiiki buzzzz gibi :(

malumafatrus dedi ki...

sanırım senin yerinde olsam, kar yağarsa gidemem diye düşünmek için daha çok sebebim olurdu. Ama bu uçaklar maşallah denizotobüslerinden daha efektif çalışıyor, hava muhalefeti falan dinlemiyor, sadece rötar yapıyorlar.

Kolaylıklar ve sıcak içecekler diliyorum.

varol döken dedi ki...

fery ankara'da mı???

malumafatrus dedi ki...

fery aslında her yerde diyeyim:) geri kalan açıklamayı kendisi yapsın.