20 Ocak 2010 Çarşamba

"aradığın aşklar filmlerde, beklediğin adam öykülerde"


Aslında bu yazıyı hafta sonu okuduğumda, buraya kopyalamayı düşünmüştüm, ama baktım bir önceki yazı gelinlik, şimdi yüzük falan birden blogun formatı değişecek, dur dedim bekleyip, arada konu çeşitlendirmesi yapıp daha sonra yazıyı ele alalım.

Bugün de kısmi tembelliğimden copy paste usulü gideceğim için yazı için uygun vakittir diye düşünüyor ve sormak istiyorum, bu denklemin oluşma sebebi kadınların güç tutkusu mu erkeklerin güvensizliklerini maddi imkansızlıklarla örtbas etme çabası mıdır?

Peki "yok böyle bir bağlantı" diyen denklemin hata payları kimdir?
ps. Başlık şarkısı 110- Aramıza Hoşgeldin

9 yorum:

varol döken dedi ki...

herkes yalan söyler...

Fery... dedi ki...

ya çok böyle lirik gelecek tüm tepkilere de hazırım ve gerçekten yalan söylemiyorum :))

hepsi yalan aslolan aşk aslolan anlayış aslolan birbirine katlanabilme gücü... evet bence ilişki karşındakine ne kadar katlanabildiğin çünkü...

malumafatrus dedi ki...

ilişki dediğin 1 yıl 3 yıl sürer fericim, burda söz konusu olan bir ömür vaadiyle yapılan evlilik. Aşk, anlayış, katlanabilme gücünün de bir tükenme payı olduğunu düşünümeni rica edeceğim. Bu yazıları 35'inde tekrar ele alalım. Hatta blog yazılarından ikinci kitabımı yapacağım ya, orada ben böyle demiştim ama şuan bunu yapıyorum modelinde notlar düşeyim ki, eski yazılarınndan kitap yapmış utanmaz denmesin bana:))

Fery... dedi ki...

senin cümlen şu çıkarıma varıyor evlilik 1-3 yıl sürer... yuh bu kadar az mı ???

malumafatrus dedi ki...

yok yahu onu demek istemedim. 2-3 yıllık ilişkiler için aradığın kriterleri anlarım ama bir ömür boyu aynı ev, çoluk çocuk ıvır zıvır da dahil olduğunda kısa süreli bir ilişkide aradığın özellikler tek başına yeterli olmaz diyorum. Ha o yüzük kaç yıl yeterli olur o ayrı. Ama sevgi bitiyormuş ben büyüklerimin yalancısıyım.( ironik ama şu an dinlediğim şarkı da "her aşk bitermiş bir gün bildim, her aşk bitermiş öğretildim)

varol döken dedi ki...

evlilikler daha uzun sürebilir, iki kişi birbiriyle dünyanın geriye kalanından daha iyi anlaşabilir ama bunun için ortak bir çaba, tam eşitlik halinde çalışacakları bir proje içinde olmalı ve bütün başka uyaranlardan uzakta kalmalı... dünya üstündeki yaşam çok yakında trol ve adalara gidecek, okyanus üstünde 3er 5er kişilik komün topluluklar yaşayacak... bu hayal veya ütopya diyebilirsiniz ama herkesin herkesi tanıdığını sandığı bu sahte çağ haddinden erken dolduruyor kafaları...

fery, sana gülmüyorum, hatta senin o adalardan birini kuracağına da inanmıyorum ama çağımızın dediği gibi sorun sen değilsin, sorun hep bir öteki...

varol döken dedi ki...

son cümlede inanmıyorum değil inanıyorum olacaktı fery:)

varol döken dedi ki...

günümüzde ilişkilerin ve evliliklerin çoğu alternatifsizlikten, toplum, aile, arkadaş baskısından, geç kalma korkusundan, ruh ikizi balonunun patlamasından, aslında iki kişilik ilişkilerin mümkün olmadığını anlayıp bir gerçekle bir ömür boyu yaşayacağına, bol yalanla bir ömürü kıvırmaktan oluyor... gerçekten anne babalarımız dahil herkes yalan söylüyor... yaşadığımız şeyleri yaşadığımız haliyle anlatmak zor geliyor çünkü, kötü şeyleri itiraf etmek saçma oluyor... her daim ötekine göre yaşıyoruz her daim diğer yarımız bir diğerinde... en basitinden şöyle düşünün, eğer bu dünyada yapayalnız kalsaydınız bir gün o aynada saçlarınızı kaç gün düzeltirdiniz ve ne zaman pes ederdiniz sonunda?

Fery... dedi ki...

belki olsun istediğim kelime olup çıkıyor dilimden bilmiyorum ama ben sevginin bittiğine inanmıyorum, zor bir zaman artık dünya, hiçbir şey güzelleşmiyor ama 34 yıllık evli annemle babama baktığımda birbirlerini seviyorlar diyebiliyorum... Birbirlerine hiç aşık olmamış bir çiftken hem de...

bilmiyorum ben inanıyorum, inanmak istiyorum... Bu inanca ihtiyacım var belki de... Belki de herkes yalan söyler ve ben de şu an yalan söylüyorum... bilmiyorum...