2 Kasım 2009 Pazartesi

"bu sözcükler var sadece elimde benim elimde"


Eski okurlar ( özellikle üstat okurları) bilirler ki dönem dönem bir şarkıya vurulur, sabah akşam yemin şeklinde o şarkıyı dinler, "aman da çok şahane" "şöyle seviyorum" mealinde yazılar yazardım.

Ustat ve blog diye yolları ikiye ayırınca şarkı hissiyatlarımı daha çok üstat'a sakladım ama ölüp bittiğim bir şarkı olursa buraya da iliştirdim fikriyatlarımı.

Ama uzun süredir bu yazılara denk gelmediğinize göre tahmin edersiniz ki, artık böyle şapşahene şarkıları pek bulamıyorum. Müzik dünyasının durumu vahim derken anlatılmak istenen tehlike boyunut ise ancak şimdi idrak edebiliyorum. Yazın başında herkes bir heves albümlerini piyasaya sürdü ve zaten takati kalmamış müzik albümünde bu yüzden de uzun süredir çıkacak yeni albüm, yeni şarkı falan kalmadı.

Açıkcası grooveshark falan olmasa iyice bayardım da şimdilik kör topal idare ediyorum. Ve epey nostaljik olacak ama bu aralar bol bol Mor ve Ötesi'nden Gül Kendisi ile Hayat'ı dinlemeyi tercih ediyorum. (Aslında baydığım vakitler bir de başka bir şarkı dinliyorum ama onu paylaşmasam da olur)

Açıkçası gençken bu şarkıya yeteri kadar değeri vermemişim gibi hissediyorum. Ya da şöyle söyleyelim ( edited by benim hayatım) şarkının sözlerinin sahiciliği ve motivasyonuna bu vaktimde daha çok ihtiyaç duyuyorum. Hatta şöyle söylüyim, her satırının üzerinden ayrı bir analiz ve tümevarım yapmayı bile istiyorum. Ama ne yazık ki, vakit nakit durumundayız, başka zamana kısmetse diyerek sizin şarkı üzerinden kendi çıkarımlarınızı yapmanızı öneriyorum. Tabi bir de hafta başlarında, zor zamanlarda, karda yağmurda çamurda playlistenizde yer alması gereken bir şarkı olduğunun altını çiziyorum.

(zaten o albüm daha mutlu olamam, hayat ve gül kendine ile ciddi bir terapi albümü gibi geliyor bana)


ps. Müzik piyasası böyle giderse, daha değeri bilinmemiş kaç şarkıyı temcit pilavı gibi pişirir sunarım önünüze onu ne yazık ki öngöremiyorum.


GÜL KENDİNE- MOR VE ÖTESİ


biter mi sandın tüm dertlerin

hemen ödenmez büyük borçlar

hayata tersten baktığında

bitip tükenmek çok kolay


aslında bütün resim güzeldir

sadece hatırlaman gerek


gül kendine

bak ne kadar güzelsin

gül kendine

dünya kadar güzelsin

aslında dünya sensin

her şey açık, her şey kolay


zor zamanlar geldiğinde

hep kaybedersin gerçeği

sana imkansız görünse de

bütün çözümler ellerinde


aslında bütün resim güzeldir

kendini hatırlaman gerek


biter mi sandın dertlerin

yenilmesen hiç büyümezdin.


ps.2. Başlık şarkısı da Mor ve Ötesi- Canlı Yayın

2 yorum:

Benim Hayatim dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Fery... dedi ki...

Gül kendine çok özel bir şarkıdır ve tıpkı onun gibi beni sarıp sarmalayan başka bir şarkıdır daha gençsin;

hadi topla yüzünü prenses
üzülme katla hüznünü
kaldır çekmecene bir yerlere sakla
daha ömrünü tüketecek
nice yaraların olacak
kabukları düşecek
yeniden kanayacak
kırmak istiyor bırak gitsin
gitmek istiyor bırak gitsin
bi daha gelmesin
ister yen ister yenil
daha gençsin öğreneceksin
ister sev ister sevil
daha neler göreceksin
en sevdiğin yanlızlığını al geçir sırtına
eserse hafiften hüzün üşümezsin..
belki elmacıkların ıslanır
fenamı yanakların allanır
ağla,durma ağla
biraz ruhun cilalanır
kırmak istiyor bırak gitsin
gitmek istiyor bırak gitsin
bi daha dönmesin
ister yen ister yenil
daha gençsin öğreneceksin
ister sev ister sevil
daha neler göreceksin
ister yen ister yenil
daha gençsin öğreneceksin
ister sev ister sevil
gençsin...güzelsin...