21 Ekim 2009 Çarşamba

"dün fazla yarın yok ne dersen de "



Bizim mahalledeki en büyük sosyalleşme mekanının Kahve dünyası olduğunu muhtemelen söylemişimdir. Ben deniz bünye olarak bir taşla iki kuş vurmaya da bayıldığımdan Kahve Dünyası'na kadar gitmişken, bir üst katındaki BSSD'ye de uğramadan dönmem.

Tabi şöyle bir gerçek var ki, bugüne kadar kaç kere gitsem de o mekandan elimde bir paketle dönmüşlüğüm yok. Aslında bu tasarrufçu bünyem için büyük bir artıyken, alıcı kişiliğimle de büyük bir tezat.

Ama asıl sebep söz konusu alışveriş mekanının benim standartlarımdan çok ama çok uzak olmasıdır. Efendim mekanda %50%50 tabir edilen %75'lik indirimde dahi dudak uçuklatan rakamlar olduğundan alt katına zaten ekstra bir durum olmadıkça bakmıyorum. Ama girişteki birkaç ürüne gözüm çarptığında da nasıl oluyor bilmiyorum ama her seferinde ilk defa görmüş gibi şaşırıyorum. Bu şaşkınlıktan sonra söz konusu mağazanın bir outlet mekanı olduğu, aslında sezonda bu ürünlerin asıl fiyatlarına bambaşka mekanlarda gayet hatrısayılır müşteri bulduğu aklıma geliyor, işte o zaman asıl şaşkınlığım oluşuyor.

Ve bu sebeple ne kadar tüketici bir insan olsam da sınırsız bir param olduğunda dahi ederinin 1.000 (ve daha üstü) katı değerindeki bir kıyafeti almamaya söz verdim. Bu sözümün saat, ayakkabı ve çanta haricinde olduğunu da belirtmek isterim ki sonrasında yamuk yaptın diye başımın eti yenmesin.



Her şekil ve şartta o kıyafetleri alanlara ise ayrı bir paragraf açabilirim ama zenginin malı züğürdün çenesini yoracağından susarım. Herkeslerin özellikle de kendimin sahip olduklarının değerini bilmesini diler, bir hayal olan sportif faaliyetlerim için makul alışveriş yapmayı umut ederim.

Bu yazıdan çıkartılamayacak sonuçlar;

  • Bu yazıda konu edilen ürünlerden bir eteğin 1.300TL bir elbisenin 2.200 TL olduğunun da altını çizmek isterim.
  • Marka cehaletim de hayli yüksektir. Miu miu'nun mühim bir marka olduğunu, 1.5 sene önce yağmur yağdığında saçını değil çantasını örten iş arkadaşı sayesinde öğrenmiştim. Vizyonumun da sınırları belli aslında, bu yüzden şaşırmak aslında kaderim gibi bir şey.
  • Tüketici kişiliğime iyi bir örnek olması için bugünkü bir başka hevesimi de afişe etmek isterim. Ben ki master, mba falan hiç heves etmemiş bir insanım, sırf bugün bizim şirkete %50 indirimli diye birden yapsam mı diye düşünmeye başladım. Sonra fiyatını öğrendim, önce ona ohares dedim, ardından 5 yıllık tecrübe aradıklarını gördüm ki, gidememe mazeret olarak da bu sebebi daha çok benimsedim.
imza: fakir ama gururlu gençirisi

ps. Başlık şarkısı Mor ve Ötesi Son Giden

2 yorum:

Karacabey dedi ki...

Ben deniz, birleşik yazılır. Bendeniz şeklinde.

Bir de 1000 tane 1000 liram olsa elbiseye 1000 lira vermem.

malumafatrus dedi ki...

:)dahi anlamındaki "de" de ayrı yazılıyor teoride biliyorum ama pratikte çok zayıfım. anlamındaki "ki" nasıl yazılır ama orada hep şüpheye düşerim.