30 Eylül 2009 Çarşamba

"..gittin. şimdi bir mevsim değil, koca bir hayat girdi aramıza"


Murathan Mungan’ın Eldivenler öyküsünü ilk kez Elli Parça’da okumuş ve pek beğenmiştim.

Ama ben o zaman o kitabı aldığımda ya bu öyküler roman olacak ya da devamında başka hadiseler gelişecek sanmıştım. Şimdi bir hevesle başladığım Eldivenler’de kitaba isim veren öyküyü okuyunca açıkcası hayal kırıklığına uğradım. Aslında öykü çok çok güzel ve ben 4 seneden sonra tekrar öykünün her satırını sindire sindire okuyup, yamuk yamuk çizdim satırları ( hatta acaba geçen seferkinden nereleri farklı çizdim bakıp 7 farkı bulmayı da kendime not ettim) ama halen öyküde bir farklılık bir devam falan filan olması gerektiği hissiyatındayım..Çünkü bu haliyle best of “ best of” modelinde bir edebiyat anlayışı oluyor bu kitaplar. Kaldı ki kadından kentler için de aynı şey geçerli idi.

Edebiyatta pazarlamanın ayarını kaçırmak okurcu bünyesini sarstığından, Murathancığımın kulağına küpe olsun diye bu naçizane görüşlerimi kaleme almak istedim. Hem 10 kola dağılmaz, 6 ayda bir kitap çıkartmazsa kendisi daha üretken olur ve süper de bir roman yazar, bana da onu bir çırpıda okumak düşer.

Bu da edebiyat alemine bugünkü kıyağım olsun.

Şimdi müsadenizle öykücü kitabıma ara verip - ne yazık ki- iş alemi kitabına dalma vaktine geçiş yapıyorum, bu da yazımızın gayri resmi sonu oluyor.

ps. Başlık da Sn. Mungan'a ait.

4 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.