13 Eylül 2009 Pazar

"başkası duymaz gibi, benim duyduğum gibi"


Burada tek suçlu, olsa olsa, zamandır.
Geçince suç da kalmaz, suçlu da.
Hamdi Koç- İlk Tahminler

"Değerli yazarımızın dediği gibi; suç da kalmaz, suçlu da. Doğrudur. Ama ceza kalır. Bazen çekilmiş, bazen çekilmemiş ceza olarak. Zamanın geride kalan hayaletidir ceza, ve bir gün mutlaka tatmin edilmek ister, suçlu olması gerekmeyen herhangi biri ya da birileri tarafından. Yoksa, her gece biraz daha ağırlaşarak sonsuza kadar üstünde asılı kalır insanın, kentin, masanın, kağıt ve kalemin, yolların, nehirlerin. Ceza, hep altında yaşadığımız şey olur."

....

"Mutluluk insanı değiştirmez, ama mutsuzluk değiştirebilir. Hayatın bir yere varmadığı duygusu. Hayata dair düşünmenin kendine dair bir düşünmeye dönüşmesi. Aklın çıkmaz sokakları; bir kaya duvarın en tepede kendi üzerine doğru kavislenerek kapanması. Belki sadece acemilik. Bilmiyorum. O yavaş yavaş heyecanını, hedefini, yön duygusunu kaybederken ben de Spinozalığımı kaybetmeye başladım. Bir an geldi, o mutsuzluğunun üzerine gitmeye başladı, ben de onun rehberliğinde bilmediğim bir dünyaya daha adım atıyormuşçasına yine tüm dikkatimle onun hareketlerini izledim."

...

"imkansızlaşan hayat sadece onu değil herkesi biraz küçültür gibime geliyor."

Satırlar son dönemdeki en favori yazarım Hamdi Koç'un dextervari kitabı İyi Dilekler Ülkesi'nden.

ps. Başlık şarkısı Ayyuka'dan Gibi.

Hiç yorum yok: