6 Ağustos 2009 Perşembe

"Bir Aslan Miyav Dedi"


Malumunuz aylardan Ağustos. İnsankisvesi altındaki en ukala şahısların doğduğu bir dönemdeyiz. Ağustos doğumlu olduğumdan Temmuz ayında doğanlar sanki hep Yengeç’miş gibi gelir bana. Ama yine de “ayın burcu Aslan” yazılarından bir kuple çalıp, yanlarına da birkaç kuple hissiyatlarımı iliştirdim.

Öncelikle şunu söylemeliyim; burç işlerini severim. İnsanları tahlil eder, ona göre burç karakteri çıkartırım. Onun için de hayatımda yakın çevremde olmayan insanların burçlarına göre fikriyatım yoktur. Oğlak ve terazi insanları için pek yorum yapamam ama onun dışındaki tüm burçlar için detaylı şeyler uydurabilirim. Genellemeleri ve kesin konuşmaları da pek severim. O yüzden şöyle diyim; bence Aslan burcu dışında kimse Aslan burcunu sevmez.

Hep gazete dergi köşelerinde okurdum bu adamlar hep yönetici olur diye, iş alemine girince boş keseden atmadıklarını idrak ettim. Bizim patronlardan biri ki en beğendim saygı duyduğumdur Aslan burcu çıktı ki, bunu öğrendiğimde koca şirketi Yengeç burcundan birine de teslim etmezlerdi herhalde dedim. ( mübalağa yapmaktayım)
İzzet Çapa gibi yatırımlarımda Tarotçumun görüşlerini alırım beyanatında bulunmayacağım ama itiraf ediyorum ben de birlikte çalışacağım kişileri seçerken ( kral dairesi gibi odamda), burcunu da öğrenirdim.


Bunun için şimdiden söylüyorum, Yay burcu favorimdir. Bir başka Aslan burcunu tabiki sevmem. Annelerin burcu hep Yengeç olmalı diye düşünürüm. Kova burcundan bir yönetici istemem. Akrep burcuna karşın hem temkinliyim. İkizler burcu erkeklerine de güvenip bakkala bile gitmem. Boğalarla tanımlanamayan ve kopamayan bir bağım vardır. Oğlak burcu erkekleri iyi baba olur diye tamamen uydurmasyon bir teorim var. Tekrar dünyaya gelsem Koç burcu veyahut Yay olmayı tercih ederdim.

Erkeklerin “ay ne kadar banal bir kız muhabbeti” diyeceğinden bu yazımıza Hürriyet gazetesinde gördüğüm Aslan burcu karakter tahlili satırlarını iliştiriyorum ki yazı tam kıvamını bulsun.

"Zodyak'ın beşinci sırasında yer alan Aslan, insan türünün evriminde ve kozmik konumunu elde etme macerasında beşinci aşamadır."


Buradaki dominant motif, insanın yaratıcı yeteneğinin gelişmesidir. Aslan için yaratıcılık sadece duygusal bir ihtiyaç değil, aynı zamanda egonun kendini ifade etme yöntemidir. ( peki ama nerede benim yaratıcılığım?) Bireyselliğin en belirgin ifadesi, Aslan'da aklın ve duygunun birleşimi olarak kendini gösterir. Aslan burcu bireylerinde ego kendine çıkış noktası, ifade biçimi bulamazsa, içe döner ve ben-merkezcil bir karakterin doğmasına neden olur. ( ki biz ona kısaca bencil de deriz) Aslan bilinçli ya da bilinçdışı bir şekilde süregelen bir dikkati çekme ve kahraman olma arayışındadır. Doğuştan asil olan Aslan, her zaman en iyiyi yaptığı ve bildiği düşüncesinde olduğu için ( komik ama cidden öyle), çevreyle ilişkilerinde edineceği fırsatları ve kazançları kaçırma tehlikesini de yaşar. İmajinasyonu ve yaratıcılığı güçlü bir şekilde ortaya çıkan ( sen öyle san) Aslan, genellikle teoride oluşanları hayata geçirmekte başarılıdır.


Lüksü sever ( kim demiş?)


Aslan kendi planlamadığı, istemediği değişiklikler karşısında, en az diğer Sabit nitelikteki burçlar kadar direnç gösterir. ( onlardan fazla bile direnç gösterir şaşar kalırsın) Ama hedefe anında kilitlenen, gereken enerjiyi ve ruhu katmaktan çekinmeyen yapısıyla genellikle amacına ulaşır. (füze mi bu be kendine gel bir insan evladından bahsediyoruz burda)


Bir Aslan'ı köşeye sıkıştırmak, ya da fikirlerini değiştirmesini beklemek kızgınlık, öfke krizlerine kapılmasından başka bir işe yaramaz. Sembolü arslan gibi, o da kendi dünyasının kralıdır. ( ama kendini dünyanın kralı sanar avanak) Sıcak yaklaşımları, sevecenliği, dürüstlüğü suistimal edildiğinde ya da kişiliğine dokunulduğunda affetmesi belki de imkansızdır. ( sevdim mi tam severim, sildim mi bir kalemde hesabı)
Liderlik özelliği çok kuvvetli olduğu için, takım çalışmalarında otamatik olarak başı çeker. ( Kendimden biliyorum kimileri takım çalışmasını hiç sevmez) Risk almaya meraklı yapısı, zaman zaman tehlikeli durumların iş yaşamında da doğmasında temel nedendir. Sahnede olmak ihtiyacı, etrafındaki insanların onu bir model olarak algılamalarının en temel nedenidir. ( Burdan beni model olarak algılayanlara selam ederim)


Başarısızlığı ve hata yapmayı kendine yakıştıramadığı için, girdiği yolda canla başla çalışarak gerekeni yapar, tüm enerjisini kullanır. ( İt gibi çalışır afedersiniz) Adaletli ve bonkör yapısı, pek çok iş ilişkisinde hakem rolünü üstlenmesine neden olur.Sadakati kuvvetli olduğu için uzun yıllar aynı şirkette çalışmayı isteyebilir. ( Daha 2 yıldan uzun bir sadakati görülmedi ama kısmet) Yaratıcılığı da kuvvetli olan Aslan, her işini ve başarısını bir eser olarak algılar. Aslan'ın içinde bulunduğu ya da liderlik ettiği ekibin kazanmamak gibi bir lüksü yoktur. ( Aksi durumda ne yapar, döver mi?) Dolayısıyla Aslan'la çalışan insanlar, eğer yeterli performans göstermezse, ciddi problemler yaşanabilir. ( Bu sebeple yönetici olmaz benden) Ya da tam tersi, kazananla beraber olmak isteyen herkes, Aslan ile çalışmak için özel çaba sarf eder. Aslan'ın ofisi bir kral dairesi gibidir. Gösterişli mobilyalar, konfordan çok statüko sağlar. Tüm başarılarını, ödüllerini, şiltlerini Aslan da, Koç gibi sergilemekten zevk alır.
( bu kısmı bir 5 yıl sonra tekrar değerlendirelim lütfen, ne başarısı ne şilti yahu?)


5 yorum:

Benim Hayatim dedi ki...

Bir yengeç burcu olarak 5 senedir bir yay'la başım dertte. Nedir abi yay ı beğenmekte ki nedenlerin ben pek fazla bulamıyorum da :) Nasıl bir burç çözemedim gitti. Ne O'nunla ne O'nsuz durumları çok fena.

Aslan'ı öyle bir anlatmışsın ki aha da bu erkek kardeşim dedim. Şu yay a da bir el atsan :)

malumafatrus dedi ki...

Aslan tarifini gazeteden aldım ama Yay'ı pekala tarif edebilirim sanki. Aslında Yay hatunları için daha tecrübeliyim ama erkekleri de buna göre genelleyebiliriz.

Efendim öncelikle rahat insanlar, böyle sürekli hayatı sorgulamazlar, derin detaylarda canlarını sıkmazlar. Kaprisleri de yoktur Allah için. Bazen fazla şuursuz olabilir, can sıkarlar orası ayrı. Hafif de flörtöz havaları vardır, ama asla bir Koç burcu gibi değilllerdir, ev arkadaşımdan biliyorum gayet de sadıklardır.

Hayatın tadını çıkartmaktır mottoları. Biz aslanlar gibi tembel değilllerdir.

Emaneten ilgi göstermez, emaneten kimseyi sevmezler. Yani ilgilsini çekmeyen şeylerle şekil ve şarttan ötürü meraklıymış havası vermezler. Samimi ve dürüstlerdir bence.

Hayatın değişen hallerine göre kendilerini revize ederler, benim gibi sabit de değilllerdir maşallah.

Zeki ve saygılılardır birde:)

malumafatrus dedi ki...

Bu da geçen seneki gazete yorumunun linki;

http://hurarsiv.hurriyet.com.tr/goster/haber.aspx?id=10430556&yazarid=141&tarih=2008-11-24

Yay ve Yengeç ilişkisi için de şöyle demiş.

Yay'ın da Yengeç gibi zengin bir hayal dünyasına sahip olması, birbirlerinden kolayca etkilenmelerini sağlar. Aslında, karşılıklı ihtiyaçlarını anlamakta ve cevap vermekte oldukça yetersiz kalacak bir ikilidir. Yay'ın macera arayışının, dış dünyaya açılmak isteğinin, Yengeç tarafından anlaşılması mümkün değildir.

Yengeç'in duygusal hassasiyeti nedeniyle kolayca incinebilmesi, samimi ve açık sözlü Yay'ın kırıcı olarak nitelendirilmesine de neden olabilir. Bu ilişkinin devam edebilmesi için iki tarafın da maksimum seviyede çaba sarf etmesi ve özveride bulunması gereklidir. Çok farklı motivasyonlara sahip olan bu ikili, ancak ortak bir amaç bulduklarında birlikte olabilirler. Yine de bu beraberliğin uzun sürmesi, tahammül sınırlarını zorlayan bir durumdur

Benim Hayatim dedi ki...

İkimizde çaba sarf etmesek şimdiye ohooo! Teşekkür ediyorum ilgin alakan için. Ama çok hayalperestler ve genelde mantıksız olabiliyorlar.

malumafatrus dedi ki...

kesinlikle haklısın, süper hayalperestlerdir. Belki de bir yay sevgili olarak zor ama arkadaş olarak gayet eğlenceli diye nitelendirilebilir.