30 Temmuz 2009 Perşembe

"zamanı durduramadık , ask bu mu sence?"



Sabahın köründe bir kez daha idrak ettiğim birşey var. Ben tam anlamıyla siz diyin piyasa Hande desin bakkal şarkılarının hedef kitlesiyim. Başka ne dinlersem dinliyim farketmez, sahilde, sokakta dolmuşta takside dinlediğim bu şarkılar acayip şekilde dilime dolanıyor hatta beynimi sarıyor desem yeridir.

Tabii piyasa şarkıları ile tanışmamdaki en buyuk etmen de magazin programlari, aslında onlar tanistirmaktan ziyade beynimin o sarkıyla sarmalanmasına sebep oluyor. Mesela bugünlerde Gülşen'in üç dakikada üç paralık sarkısına takıyorum. Gülşen'in malum iki albümü çıktı biri dünyanin en antipatik insanlari siralamamda ilk üçte olan Erol Köse korsanı diğeri de orjinali, radyolarda bir iki tanesi çalıyor hangisi hangisinin bilmiyorum bende tabii , ama heryerde kulağıma çalınıyor bende “biz sana laf söyletmeyelim, biz sana toz kondurmayalim” diye mırıldanıyorum. Neyseciğime sonra teknolojiye kavuştum , şarkıyı youtube’da buldum misal şu anda da dinliyorum. Fesatliktan, fazla magazin yüklemesinden olucak ama nasıl Erol Köse'ye yazılmış geliyor şarkı . Bu bile şarkıya karşı hissiyatlarimi çok sarsmıyor günde bir kaç kere dinleme moduna giriyorum.

Ama asıl bu yazının yazılma sebebi bu şarkı değil. Ben deniz Serdar Ortaç’a karşı hep mesafeli olmuşumdur. Adam işini çok iyi biliyor ama böyle ufak bir sempatim bile olmamıştır kendisine. Son iki yılda daha çok dinliyorum şarkılarını o ayrı. Mesela Demet Akalın’ın söylediği bittim şarkısına bazen bende bitebiliyorum ama bu sezon daha farklı. Şimdi efendim geçen albümünü pek sevdiğim ( 2 şarkısını hala ve hala ısrarla dinliyorum ) Bengu Serdar Ortac’tan aldığı şarkıyı beraber söylemiş ya, bu şarkımızda yaz kum deniz güneş piyasasinda pek popüler habire çalıyor. Oraya gitmeye de gerek yok, her biryerde çalıyor aslında. Ve bence şarkıyı yazmaktan yana, şarkıyı sölerken ki hallerinden bile bu şarkı Serdar Ortaç olmasa hiç güzel olmazdı diye düşünüyorum ben. Hatta işin ileriye götürüp ciddi bir Serdar Ortaç karizmasi hissediyorum o klipte. Ne biliyim o kendine özgü danslarini yapmıyor, etrafinda kızlar oynamıyor diyedir belki ama , o boks antrenörü tripler, şarkıdaki söyleyişi falan kesinlikle hakkı verilmesi gereken bir temadır benim neznimde. Kendime de şaşıyorum ama neyse.

Ve asıl dil virüsü Sibel Can’ın çakmak çakmak şarkısıdır. Geçen hafta evde hergün bir şekilde duydum, o yüzden mırıldanmaktan kurtulamadım. Sonra upuzun deniz seferim boyunca müzikten uzaktım kendimi arındırmıştım ki, marmara adasında gider gitmez başladı şarkı. Merak ettiğim bir konu da magazin programları bu şarkıları çalarken bir torpil falan yapıp yapmadığı. Yani Pazar keyfinde var öyle bir olayda , eğer diğerleri de yapıyorsa vallahi billahi Sibel Can aşığı herkes öyle söyleyeyim. Bilenler de bilir benim için Gülben Ergen kadar sinsi yapmacık bir kadindir Sibel Can. Ama iste popüler kültür beni cidden mahvediyor. Dilime dolanan tüm şarkilar sanki bir intikam niteliğinde heryerlerden karşıma çıkıyor.

Ama az kaldı, yaz bitiyor, usturuplu şarkılar ile hayatıma devam edeceğimi umut ediyorum. Bu arada ne kadar antipatik bulsam da bence bu yazın şarkısı da Hande Yener’den Romeo’dur ve altyapısı farklı ve sağlam olsa da o da piyasa şarkısı olmuştur benim neznimde belirtmek ister, müzik yorumlarimiza başka bir sayımızda devam etmek üzere satırlarıma son veririm.

Peh pehh


Üstat'da yayınlanma tarihi: 15 Ağustos 2007


Kendimden utanıyorum ama yarım saattir yazmaya çalıştığım yazı bir türlü olmadı. Ayıbın ölçüsü azıcık azalsın diye yine eskilerden çaldım. Tembel ve hissiyatsız oldum sanırım da azıcık kızgınım, normale dönünce düşük çenemle başınızı ağrıtırım inşallah.


Şimdilik yaz ekranı televizyonu gibiyim. Kendimden ve noktalı işaretleri kullanmadığım yazılardan utandım.


Bugünden notlar;



  • Serdar Ortaç'a da karizmatik demişim ya, bravo bana.

  • Sibel Can'dan Gülben Ergen'e kıyasla daha nefret ediyorum.

  • Yazıda geçen Gülşen şarkısını hatırlayamadım bile.

  • Bu yazın şarkısını da halen tespit edilememiştir.

  • Yazı okurken sanki şimdi daha az magazin programı izliyorum gibi hissettim ki, bu da iyi birşey.

  • Canım Çubuklu Hayal'e gitmek ve 2 gün bolca uyumak istiyor, sanırım bir de yaz bitiyor.

Ps . Başlık şarkısı Gripin ile Zor Geliyor.


Hiç yorum yok: