21 Temmuz 2009 Salı

"ben sigara dumanının altında yana yana en sonunda kül oldum"




Sigaranın dumanına sarıp sarmalanası okur;

Nihayetinde ben ve benim gibi pasif içicilerin nefes alma günleri gelip çattı.

Geçen Temmuz’dan beri kendimizi avuttuk, şimdi bu avuntuların bir hayalden ibaret olup olmadığını yaşayarak göreceğiz. Haberlere iyi malzeme çıktığı için 3 gündür ekranlarda neler deniyor izlenip epeyce eğleniyorum.

En güldüğüm özgürlüklerimiz kısıtlanıyor lafı. Peki bu durumda bugüne kadar sigara dumanını boşu boşuna yutan ben ve benim gibilerin özgürlükleri ne oldu sorarım sana sayın tiryaki?

İnsanların zevklerine burun kıvırsam da karışmam.

İnsanların kendilerini öldürmelerine de lafım yoktur.

Ölmeyim ama sürüneyim diyorlarsa da eyvallah derim, kimse kimseyi zorla hayatta tutamaz, kaliteli bir hayat yaşatamaz.

Ama ben yalnız ölmemeliyim diye düşünüyorlarsa, kendi gibilerle yanyana olmalarından yanayım. Sigara içmiyorsam sigarayı sevmediğimden. Yani bu durumda sen sigarayı seviyorsan ortak bir noktada buluştuğumuzda bazı feragatlarda bulunmamız gerekiyor. Bugüne kadar feragat eden bensem artık senin fedakar olman da kabul edilebilir diye düşünüyorum.


Bu şekilde yasa %100 uygulanabilir mi emin değilim ama ben %75’e de razıyım. Ve şimdiden söylüyorum yanımda içen herkesi de ispiyonlarım.

Aklı olan güzel bir akşam yemeği yemek için veya güzel bir açıkhava konseri izlemek için böyle bir işkence çekmemi benden beklemesin.

Gece alemlerinde ise sigara nasıl içilmeyecek onu bilemiyorum. Gerçi o gece alemlerini de terkedeli çok oldu ama yine de bana gerçeküstü geliyor. Bir de oradaki uygulamayı azıcık gerçeklerden uzak buluyorum. Yani ben kırkyılda bir hoppidi hop mekana gidip evime döndüğümde leş gibi sigara kokmaya bayılmıyorum ama bu alemlerde sigara içmemesine rağmen alkolle beraber içiliyor ya diyen insanlar gördüm. Peynir ekmek gibi bir bütünler belki de idrak edemiyoruz.

Ben misal şöyle bir uygulama uydurdum hayalimde. Sigara içilebilen eğlence mekanları olsun. Bunlar özel bir vergi ödesinler buna karşın ve kapısında da uyarı bulunsun, sigara içmeyenler için sağlıksızdır falan filan diye. Eğlenmek için de sigara dumanını kabul eden koşa koşa gitsin.

Ayrımcılıksa ayrımcılık ...Biz ciğerden zaten ayrılmışız, mekansal da ayrılsak ne olur ki?

Bunun içindir ki doğumgünüm benden ayrıldığın gündür sayın sigara. Fevkalade mutlu ve bir o kadar umutluyum.

Allaha yakın bana uzak olmanı dilerim...

Ps. Bence kahveler de özel mekanlar. Sigara alkol ikilisi gibi, kahveler de sanki hep dumanaltı olması gereken mekanlar.

Ps.2. Bu kanundan mütevellit sigarayı bırakmayı deneyecek şahıs kişilerinden özellikle de erkeklerden ricamdır, lütfen sakız çiğnemeye başlamayın.
Sakız çiğneyen erkek görüntüsü, benim falım çiğneyen halimden bile beter olabilir.

edited by taze gelin kusburnu.

Hiç yorum yok: