9 Haziran 2009 Salı

"meleklerin gönlü değdi bana"


Bab-ı Esrar’dan sonra bu şarkı da cahil olduğum Mevlana- Şems Tebrizi ilişkisine ışık tuttu. Kör cahil olarak şarkıyı kendi halinde dinleyip, sevdim ama sonrada ne göreyim meğersem sözler Mevlana’nınmış. Bence ne olursa olsun iddialı bir çalışma bu sözleri bir şarkıda kullanmak. Ama cidden sözler de şarkı olmak için yazılmış diye de düşünebilirsiniz benim gibi şarkıyı epeyce dinledikten sonra. Yoga’dan boyumun ölçüsünü almamışım gibi bir de sufizm’e mi merak sarsam diyorum.

Sözler ister ilahi aşk, ister aynı cinsin aşkı olsun acayip bir yakarış. Popüler kültür de olsa, biryerleden birşey öğrenebilmek güzel. Azıcık bilgim ile bile, Mevlana’nın Şems gittikten ve ondan haber alamadıktan sonra ne kadar üzüldüğünü düşünüp acayip üzülüyorum.

Mevlana’nın ve Şems Tebrizi’nin toprağı, Kenan’ımın ömrü bol olsun.

Güzel şarkılar her daim hayatımızın her bir köşesinde olsun.


ETME

duydum ki bizi terketmeye azmediyorsun

etme

başka bir yar başka gönüle meylediyorsun

etme

varlik sahani öyle terkediyorsun

etme etme

bizi böyle harap böyle mahvediyorsun

gitme gitme

çalma bizi bizden gitme ellere doğru

o zehri şekerle sen bir ediyorsun

sen yüz çevirecek olsan ay kapkara olur gamdan

ayin da evini yikmayi kastediyorsun

kaybolma

herkes gibi yok olma

küskün gibi davranma

sonsuzum ol sen benim

o güzel gözlerin bugün islak bakiyorlar

yapmasözlerin bugün biraz kisik kaliyorlar

susma

öncelik hakkini yanliş kullaniyorsun

vazgeç vazgeç

bizi böyle yalniz resmediyorsun

etme etme

çalma bizi bizden gitme ellere doğru

o zehri şekerle sen bir ediyorsun

sen yüz çevirecek olsan ay kapkara olur gamdan

ayin da evini yikmayi kastediyorsun

kaybolma

herkes gibi yok olma

küskün gibi davranma

sonsuzum ol sen benim

kaybolma

herkes gibi yok olma

küskün gibi davranma

sonsuzum ol sen benim
ps. Başlık şarkısı Sevdim- KD

ps.2. Fotoğrafın amacı Mevlana fotosu koymak değil, Sinan Tuzcu hayranlığımı tekrar ifade etmekti:) ( yüzeysellikte zirveyi görmeye gidiyorum)

Hiç yorum yok: