3 Haziran 2009 Çarşamba

"gözüm yok para pulda"


Coca Cola'nın o muhteşem reklamlarına karşın ( kütüphanede kollarına çizim yapan çocuk ile kız)



Pepsi'nin Seda Sayan'lı, "Pepsi Yaşatır Seni" sloganındaki reklamı.



Reklamın bende oluşturduğu hissiyat; Pepsi rakip stratejisini; "1.ci zaten belli bari ben ikincilik çekişmesini Cola Turka ile yaşıyım" şeklinde güncellediği şeklinde olmuştur.


Global markaların lokaleşmesi iyi hoş güzel de, Seda Sayan'ın marka imajına gölge düşüreceğini hiç mi kimse düşünmedi? Pepsi markasının sarışınseverliği de gözden kaçmıyor tabi, önce Aysun Kayacı şimdi Seda Sayan derken vermek istedikleri mesaj nedir pek emin olamadım.


Yazının ana fikri; küçükken de sevmezdim ben bu pepsi'yi zaten.


ps. Coca Cola'nın İtalyan amcalı reklamının Türkiye versiyonu da pek sempatik değil itiraf edeyim:)


ps.2. Başlık şarkısı Funda Arar- Yak Gel

2 yorum:

Fery... dedi ki...

pepsi ne ya... yormuşsun kendini hakkında yazı yazmakla :))

Funda Arar albümü edinip de benimle paylaşmıyorsan çok kırılırım :P

malumafatrus dedi ki...

Albümü almadım, ama sürekli Yak Gel'i dinliyorum.