14 Haziran 2009 Pazar

"geçmiş değil bugün gibi"


Ustat tarihinde 19 Haziran 2007;


Malumunuz karamsarım , öyle amanda Cuma gelmiiş haliyeti ruhum pek yok. Öğleden sonra boğaz kenarına gitsem, kitap okusam ,çay içsem sonrasında daha iyimser bir yazı yazabilirdim ama malum şartlar belli .

Bunun içindir ki dünkü hediyem Ayten Aplman cd.si üzerine şarkılar odaklı bir yazı yazmak istiyorum ki, becerebilirsem ne mutlu banaJ

Bir albümün düşündürdükleri ;

Seninleyim;

Albümdeki Fikret Şenes desteğinden olsa gerek bir numaralı şarkımızı daha önceden Ajda Pekkan'dan dinlemişiz ama benim hafızamda böyle bir kayıt yokJ Velhasıl giriş introsu ile albümün nardiste çalınıp dinlenmesi ısrarımın haklılığını görüyorum ve tekrar idrak ediyorum ki Ayten Alpman çok cool bir şarkıcı.

Yaz Yağmuru;

Bu albümü sırf bu şarkı için merak etmiştim. Serdar Ortaçlı da güzeldi bence bu şarkı ama Ayten Alpman ,aranjman falan apayrılaştırmış şarkıyı, nasıl her kelimesini satır satır söylemek istediğimin tarifi yok. “Bir küçük aşk yeter benim hasretime, sende benim yağmurum ol, damla damla gir gönlüme…”buram buram acıtasyon koksa da Ayten Alpman söylerken öyle hissetmiyorsunuz, güzel oluyor , bal kaymak oluyor, tamda bir yaz akşamı yağmur yağarken , fonda bu şarkıyla camdan anlamsızca bakıp, yağmurun kokusunu içine çekmek istiyorsunuz.

Her yaşın ayrı bir güzelliği var;

Bu şarkıyla tanışma sebebim Ajda Pekkan, belki bu yüzden çok küçük bir farkla bir tercih yapmak zorunda kalınca Ajda Pekkan daha güzel söylemiş diyor içim. Ama şunu da kabul etmek lazım , şarkı muhteşem derinlikte… Yada ben öyle sanıyorum mesela bu şarkı için şöyle de bir sahnem var… 40 yıl aynı yastığa başını koyupta birbirine aşık olacak çiftler olmuyacağını bilecek kadar büyümüş olduğumdan, birbirlerinin gençlik aşkı olup yıllar sonra karşılaşan bir çiftin ilk karşılaşmasında fonda çalmaya başlıyor bu şarkı ki, aklıma da hemen ilk aşk filmi geliyor çetin tekindorun vahide gördüm’e olan bakışlarını hatırlarken, nasıl olurda bu şarkıyı kullanmazlar diye hayıflanıyorum.

Sen benim şarkılarımsın;

Bence Grup Gündoğarken'in mevcut arşivlerindeki en güzel 3 şarkıdan biri mevcut şarkımız ama giriş introsunu dinleyip te o şarkı bu şarkı demek pek kolay değil. Yazdıkça daha iyi anlıyorum Ayten Alpman şarkının içine duygularına karıştırmaksızın , alın size sadece yorum demiş , o yüzden hemen orjinal kaynağına dönüyorum ve kesinlikle burda bişeyler anlatılmak isteniyor ki, bilmem neden bu iki tarzı da ayrıca seviyorum, şarkı başkalaşıp farklı anlamlarla buluyor beni ki, albümünda amacı da sanırım bu noktada ortaya çıkıyor bir sırrı ortaya çıkarır gibi… Grup Gündoğarken demişken , “gördüğüme sevindim “’inde ne kadar fevkalade bir eser olduğuna not düşülmesini istiyorum ki, elinizde youtube varken , böyle bir nostaljı fırsatınıda kaçırmamanızı istiyorum.

Arkadaş;

İşte başından beri mevcut olan savımı tam anlamıyla ispatlayan şarkı. Ben deniz böyle artık arabeskleşmiş şarkılara pek gelemem, hele hele bu şarkıyı hiç sevmezken, Ayten Alpman cool’luğunun yanına Halit Ergenç sesi de eklenince gayet de yıkıyorum şarkıya karşı önyargılarımı… ama her şarkıdaki o soft caz etkileri de çok şey katıyor albüme , bunu da söylemeden geçmiyim…

Albümde 10 şarkı var ki, birde ortak payda da erkekler ağlamazı anlatabilirdim ama onuda artık size bıraktım, yada bir başka yazıya… cidden çok huzur telkin eden iç rahatlatan bir albüm ki, belki de sadece müzik bile bu etkiyi yapabilirdi bana…Tabii Ayten Alpman’ın hakkını yemeyelim, kartonetinde albüm işlerinden vazgeçmesine , uzun zamandır bu projenin mevcut olmasına bakılırsa kolay bir süreç olmamış albüm halini, umarım emeğinin takdirini de bolca görür…

Cuma formatımızdan yine aykırı bir yazı oldu ama böylesine satırlar yazılacak albümlerde pek çıkmıyor zaten piyasaya… yazımı albümü dinlediğim andan itibaren mevcut olan dileğimle bitiriyorum ayten alpman bir klüpte söylesin bu şarkıları ve bisi de istersen hiç başlamasın ile yapsınJ

Görüldüğü üzere düne göre hayli pozitif bir ruh halindeyim ki, daha çok umut ihtiva ettiğimi de belirtebilir miyim orası şüpheli… sadece sizinle bu koca hafta boyunca bazen anlamsız bir şekilde , durup durup baktığım bir fotoğrafı paylaşmak istiyorum …bir nevi haftasonu bonusu olsun sizeJ çok sevdiğim bir iş arkadaşımn ilk görüşte vurulduğum oğludur kendisi… Herkes hep beraber Allah nazarlardan saklasın, çok mutlu sağlıklı ( anne babasıyla beraber ) ve en önemlisi anlamlı bir hayat geçirsin derse hepinizlere de çok müteşekkir olurum…

Haftasonum güzel olucak diye , secret modeli bir felsefe ile noktalıyorum satırlarımı… herkese kitap okumasını da öneriyorum ki, inanın bana anlamsız hayatınıza bir yerlerde renk bu şekilde bile gelebiliyor…

Falan filan

Başlık için ps. Sen Benim Şarkılarımsın ile Gündoğarken

Hiç yorum yok: