15 Haziran 2009 Pazartesi

"alnını silip yeniden yazmak yazgını"


Hayatı genelde bir misafir gibi izliyoruz;

Kötü şeylerin bizim başımıza gelmeyeceğine ilişkin tuhaf bir inancımız var.

Onu işten çıkartmış olabilirler ama siz hiç kovulmazsınız,

Onun anne ile babası ayrılabilir ama sizinkiler asla ayrılmaz,

Onun kocası kendisini aldatsa da, sizinkinin aklına hiçbir zaman böyle birşey gelmez

Onun çocuğu isyankar olup evi terkeder ama sizin çocuklarınız sözünüzden çıkmaz,

O işinden hiç memnun değildir ama sizin işinizin birçok güzel yanı vardır,

Onun çocuğu üniversiteyi kazanamaz ama sizinki ilk tercihine tereddütsüz yerleşir,

Onun arkadaşları kendisini unutabilir ama siz hiç unutulmazsınız,

O hep parasızlıktan şikayet ederken, siz paranızı en doğru yatırımlarda kullanırsınız,

O sevgilisini hep kıskanırken, siz kıskanmanın hiç de size göre olmadığını ısrarla vurgularsınız,

Onun kurslara gidip yapabildiklerini, siz bir çırpıda çözersiniz,

Hataları hep o yapar, Siz ise bay/ bayan doğrusunuzdur.

Şansızlıklar hep başkalarının başına gelir, size o kadar uzaktır ki bunlar, okurken yadırgamamak elinizde değildir.


Bunun için önerim de 3. sayfa haberlerini okurken, benim başıma gelmez tavrını takınmamanız.

Kendi iyiliğimiz için, kaderin eşit ağırlık hesaplamasının pek de bizim çözebileceğimiz problemlere benzemediğini gözardı etmemek de fayda var.

ps. Fotoğraf Meral Erdoğan'dan

ps. 2. Başlık Sabotaj ile Ayça Şen'den


edited by kusburnu.


2 yorum:

Fery... dedi ki...

3. sayfa haberlerini okuyup başka bir dünyada yaşıyormuş hissine kapılmadığımı alan olur çünkü söylesem yalan olur çünkü gerçekten anne babasını çocuğunu sevgilisini öldürebilen insanları dünyası çok çok uzak bana dilerim de asla yakınlaşmaz ama yazı boyunca yazdığın gündeliğe ait her şey aslında tam bir tezat benim için :) basit bir ev kazasında bana çok değen bir cümle vardı... Her sabah ellerimi açıp allaha yalvarıyordum sanki herkesin hayatı çok güzel de bir benimki kötüymüş gibi geliyor diyordum demişti günay k. ben de çokça böyle hissediyorum...

malumafatrus dedi ki...

aslında anlatmak istediğim, başkalarının hayatını kritize ederken hiç başımıza gelmeyecekmiş gibi, biz hayatta öyle hatalar yapmazmışız gibi düşünmemiz. Bunun için o yapmam dediklerinin içindeyken daha bir şaşkın olup çıkıyoruz.